Святий дня
Молитва
Дитяча катехиза
Голос народу, голос Божий
Меса
Дитяча катехиза
Святий дня
Житія святих
Слово на кожен день
Молитовна лінія
Розарій
У ваших намірах
Житія святих
Катехиза
Ангел Господній
Хресна Дорога
Св.Літургія з храму Успіння Пресвятої Богородиці (Страдч)
Денний ефір
Коронка до Божого Милосердя
Дитяча катехиза
"Існування ангелів - правда віри
328 Існування духовних істот, безтілесних, яких Святе Письмо звичайно називає ангелами, є правдою віри. Свідчення Св. Письма про це є настільки виразними, як виразна одностайність Традиції.
Хто вони?
329 Св. Августин говорить про них: «Ангел» означає функцію, а не природу. Запитуєш, як називається така природа? - Дух. Ти запитуєш про функцію? - Ангел. Через те, чим він є, - це дух, а через те, що робить, - це ангел» (Св. Августин, Пояснення Псалмів, 103, І, 15.). Усім своїм єством ангели — слуги і післанці Божі. Позаяк «повсякчас бачать обличчя мого Небесного Отця, що на небі» (Мт. 18,10), тому вони - «виконавці Його наказу, покірні голосові Його слова» (Пс. 103,20).
330 Як власне чисто духовні створіння, вони мають розум і волю: вони є творіннями особовими (Пор. Пій XII, Енц. « Humani generis »: DS 3891.) і безсмертними (Пор. Лк. 20, 36.). Своєю досконалістю вони перевищують усі видимі створіння. Про це свідчить блиск їхньої слави (Пор. Дан. 10, 9-12.).
Христос «з усіма Своїми ангелами»
331 Христос є центром ангельського світу. Це Його ангели: «Якже прийде Син Чоловічий у Своїй славі й ангели всі з Ним...» (Мт. 25,31). Вони - Його, Христові, бо створені Ним і в Ньому: «Бо в Ньому все було створене, що на небі і що на землі, видиме й невидиме: чи то престоли, чи господства, чи начала, чи власті, все було Ним і в Ньому створене» (Кол. 1,16). Вони ще більше Його, оскільки Він зробив їх післанцями Свого спасенного Задуму: «Хіба ж не всі вони служебні духи, що їх посилають до послуг тим, які мають успадковувати спасіння?» (Євр. 1,14).
332 Вони тут від початку створення (Пор. Іов. 38, 7, де ангели названі «синами Божими».) і впродовж усієї історії спасіння, звіщаючи про це спасіння здалека або зблизька й служачи здійсненню Божого Задуму: вони зачиняють земний рай (Пор. Бут. З, 24.), оберігають Лота (Пор. Бут. 19.), рятують Агару та її сина (Пор. Бут. 21, 17.), зупиняють руку Авраама (Пор. Бут. 22, 11.), через їх служіння передається закон (Пор. Ді. 7, 53.), вони ведуть Божий Народ (Пор. Вих. 23, 20-23.), вони сповіщають народження (Пор. Суд. 13.) і покликання (Пор. Суд. 6, 11-24; Іс. 6, 6.), вони допомагають пророкам (Пор. 1 Цар. 19, 5.). Це - лише кілька прикладів. Урешті, ангел Божий Гавриїл повідомляє про народження Івана Предтечі і Самого Ісуса (Пор. Лк. 1, 11. 26.).
333 Від Воплочення до Вознесення життя Вошюченого Слова оточене поклонінням і служінням ангелів. Коли ж Бог «знов уводив Первородного у світ, то каже: «Нехай поклоняться Йому всі ангели Божі» (Євр. 1,6). їхній спів прославлення при народженні Христа не перестає лунати у церковному прославленні: «Слава на висотах Богу...» (Лк. 2,14). Вони охороняють дитинство Ісуса (Мт. 1,20; 2, 13. 19.), служать Йому в пустелі (Пор. Мр. 1, 13; Мт. 4, 11.), підтримують в агонії (Пор. Лк. 22, 43.), тимчасом як Він міг бути врятований ними від руки ворогів (Пор. Мт. 26, 53.), як колись Ізраїль (Пор. 2 Мак. 10, 29-30; 11, 8.). Ангели також «благовістять», звіщаючи «велику радість» (Лк. 2,10) Воплочення (Пор. Лк. 2, 8-14.) і Воскресіння Христового (Пор. Мр. 16, 5-7.). Вони будуть присутні при поверненні Христа, про яке провіщають (Пор. Ді. 1, 10-11.), щоб служити Йому під час суду (Пор. Мт. 13, 41; 24, 31; Лк. 12,8-9.)."