Отець Олександр Могильний з Ордену Братів Менших Капуцинів продовжував цикл програм "Риси Бога" темою: "Праця, як відлуння нашої схожості до Бога".
Чому Бог запрошує саме людину удосконалювати цей світ? Чому не все творіння людини є добрим? Як Господь із злого робить добро?
"Воскресіння Христове є завершенням творіння. Те, що Отець воскресив Сина дає нам зрозуміти, яке має мислення Творець щодо людини. В Ньому є постійний розвиток, який Він дає людині.
Людина має перед собою постійно обличчя Творця, що Він робить і як робить.
Ніколи не зрозуміємо, чому людина, яка покликана до добра - робить зло! Будь-який вчинок є таємницею.
Бог творить з нічого, а людина перетворює матерію, - розповідає катехит.
Праця схожа на скелю, з якої має вийти щось гарне. Цю скелю нам дає Бог. Підходячи до праці, людина відкриває красу досконалості Бога в собі, таємницю творіння та шедевр, який буде результатом праці. Це дуже гарно можемо побачити у мистецтві. Для композитора скелею є ноти, для художника - фарби.
Будь-яка праця - це мистецтво.
Художник має перед собою гаму кольорів, фарб. Жодної фарби він не вигадав. Кожен художник має свій світ кольорів. Він бачить, як озеро має виглядати у будь-яку пору доби, чого ми не помітимо. Щоб намалювати камінь, художнику треба передати усі відтінки, які ми не бачимо, - наводить приклад брат Олександр.
Людина, яка перестане розвиватися, завжди схильна до того, щоб знищити своє життя. Якщо у певному моменті свого життя людина усуває образ Бога, досконалості, то отримає карикатуру. Не йдеться про те, що я маю бути богом, ні! Лише у розумінні моєї праці, покликання, моїх дарів - немає меж. Я маю постійно вдосконалюватися і направлятися, тобто бачити постійно перед собою обличчя Бога. Як цього не буде, то людина бачить лише карикатуру. Бо обличчя людини без обличчя Бога, людина праці без відлуння праці Бога - є лише карикатура, завжди спотворення.
Інколи у середовищі різне сприйняття праці: праця для здобуття коштів; достойна чи недостойна праця, залежно, що виконую; праця як приниження людської гідності. Це говорить про одне, що з такого середовища був усунений Бог. Наприклад, згадаймо, що відбувалося у концлагерях радянських і фашистських. Скажемо, злочинці хотіли виховати людей через працю. Люди ці зненавидіти працю, бо праця знищила їх. Така праця немає нічого спільного з Богом.
Чому за радянських часів людина намагалася будь-яким чином мати кращу працю, з точки зору радянського суспільства? Не дай Боже бути колгоспником чи прибиральницею. А як вчителем, лікарем - то ти хтось, а як людина просто прибирає - то ніким! З такого суспільства викинутий Господь.
Будь-яка праця, яку виконує людина - це мистецтво".
Відгуки
Як я можу стати підтримкою і віднайти мужність проявити любов до того, хто переживає втрату дитини?
Як пережити добру смерть? Християнин має готуватися до смерті і зустрічі із Небесним Отцем вже сьогодні.
В рамках циклу передач на тему “На шляху до зустрічі з Христом” о. Михайло Станчишин розпочав другу частину катехиз, розповідаючи про місця, де людина може зустрітися зі своїм Богом.
Отець Віталій Козак у черговій катехезі знайомить слухачів Радіо Марія з духовністю святої Терези Авільської. У попередніх програмах ми дізналися про чотири труднощі, які свята Тереза переживала під час молитви. У цій програмі священник починає розповідь про чотири етапи містичної молитви. На першому етапі свята Тереза наголошує на важливості зосередженння та споглядання під час молитви.
Продовження циклу "Христологія", який на Радіо Марія веде отець Міхал Бранкевич. У цій серії йдеться про Воплочення Христа від Діви Марії. Священник занурює слухачів у Таємницю пришестя Бога на землю в людському тілі і пояснює, що Христос переймає фізіологічні риси від своєї Матері — Богородиці. Однак, догматика Церкви також вказує, що, прийнявши людське тіло від Марії, Ісус залишається повноцінним Богом.
Вам необхідно авторизуватись, щоб мати змогу залишити відгук.