Слухати Радіо

Зараз в ефірі

04:20

Святий дня

В ефірі

Молитва

06:00

Дитяча катехиза

06:20

Голос народу, голос Божий

07:00

Меса

07:40

Дитяча катехиза

08:00

Святий дня

08:10

Житія святих

08:15

Слово на кожен день

09:00

Молитовна лінія

10:00

Розарій

10:30

У ваших намірах

11:00

Житія святих

11:20

Катехиза

12:00

Царице Неба

12:20

Пісня Перемоги

13:00

Св.Літургія з храму Успіння Пресвятої Богородиці (Страдч)

14:00

Денний ефір

15:00

Коронка до Божого Милосердя

15:40

Дитяча катехиза

Фильм Ной «Noah» Дарена Аронофскі. Християнський погляд.

Поділитись з друзями
Сьогодні тільки лінивий не сказав свою думку щодо фільму Ной «Noah» режисера Дарена Аронофскі. Ми не ліниві, тому сьогодні в програмі «Рецепти життя», говорили про християнських погляд на «голлівудський» біблійний потоп. Гостя програми Ольга Герасименко.

Декілька слів про «Ноя»
Ольга Герасименко

Мене цей фільм дуже вразив, і то — в позитивному сенсі.
Зразу кажу: якщо хтось дивився цей фільм, тримаючи в руках дитячу ілюстровану Біблію, по якій звірявся — тоді так, я прекрасно розумію ваше обурення.
Я б визначила цю стрічку як апокриф. Дуже хороший апокриф, який я раджу подивитися кожному, але апокриф. З теологічної точки зору там можна висунути море претензій, питання лише в тому – навіщо? Якби представники Католицької Церкви зняли це на свої гроші і розповсюджували по парафіях на DVD — тоді була б зовсім інша історія. А «Ной» — це витвір секулярного мистецтва, розрахований, у першу чергу, на відповідну публіку, і те, що він містить у собі настільки сильні, а подекуди і відверто незручні для секулярної доби ідеї — це ж прекрасно, друзі мої! Як людина, навернена через «Гаррі Поттера», я оцінюю твори сучасної культури з точки зору того, чи здатен він навернути людину, пробудити у її душі потрібні переживання, поставити перед нею потрібні питання і скерувати її у вірному напрямку. Ось «Ной» — може.

 

Ной

 

Виділю декілька моментів:

 

1. Бог повернувся в кіно як дійова особа. Його існування — це беззаперечний факт, навколо якого крутиться усе. І називають Його Творцем, Отцем… тобто, саме тим, Ким Він є. Він — не злий деміург, не байдужий годинникар, не якась агностична абстракція чи ким там ще Його показують зараз. Він — Той, Хто Є, наш Бог. І лише Він, не Ной – головний герой.

 

2. Для нас як християн дуже важливим є питання Божої волі, її розпізнання, і того, як часто ми видаємо своє власне розуміння чи власні бажання за те, чого Бог хоче від нас насправді. І ця проблема тут майстерно розкрита на прикладі Ноя, котрий, виконуючи те, чого бажає від нього Бог, зовсім інакше бачить кінцеву мету. І навіть проголосивши «нехай буде воля Твоя», все одно до останнього чіпляється за своє власне бачення, не в змозі справді прийняти цю божественну волю у повноті і збагнути, що все навколишнє є її частиною. Мабуть, знайомо кожному з нас, обмежених у своєму знанні та розумінні, хіба ні?..

 

3. Головний антагоніст, Тувал-Каїн, є носієм дуже популярної зараз ідеї, в якій вже давно не прийнято бачити нічого поганого. Це — ідея вищості людини, а не «якогось там Бога» понад усім світом, ідея того, що людина сама є ковалем своєї долі та свого життя, і нікому крім власної волі не мусить коритися. Підкреслюю, цю ідею пропагує антагоніст. І він програє.

 

4. Тема прощення та покаяння. На мою думку, історія з нефілімами, хоч і дуже своєрідна та відмінна від канону — це прекрасна знахідка. Можна століттями просити Бога повернути тебе туди, звідки Він тебе вигнав. Але доки не буде щирого розкаяння, а буде лише «віддай мені те, що мені належить, бо я так хочу» — нічого не вийде. Щоб справді отримати розгрішення, треба каяття. Одна з умов доброї сповіді.

 

5. З перших кадрів з екрану просто віє дикою, до сліз і мурашок по шкірі, тугою за Богом та Його любов'ю. Мені навіть дивно, що багато хто сприйняв це за песимізм та безнадійність — як на мене, це та природна туга, котра живе у кожному з нас. Часто вона сидить дуже глибоко, але має властивість прориватися назовні. От і у творців фільму прорвалося, навіть якщо вони самі цього не усвідомили. А ще навряд чи можна говорити про «безнадійність», якщо фільм закінчується зверненням Ноя до ідеї любові та милосердя, що понад усе. Мені навіть дещо нагадало перехід від Старого до Нового Завіту.

 

6. А ще там є чудовий ляпас класикам дарвінізму і тим, хто себе до них зараховує. Коли Ной оповідає синам історію сотворення, ми бачимо це вражаюче красиво відтвореним у вигляді ланцюжка еволюції. Доходить до мавпи і ланцюжок різко вривається. Адам і Єва з'являються зовсім інакше, зовсім окремо, вони — унікальне творіння Боже. Енцикліка «Humani generis», ги.

 

7. І краса. Краса, краса, краса… Зі шкільних років люблю Даррена Аронофські саме за це. Його манера зйомки, ще й у вічному тандемі з композитором Клінтом Манселом — це просто заворожує. Символи, деталі… ех, коротше кажучи, просто подивіться. Я от дивитимуся ще. Трохи пізніше, бо мене фільм серйозно накрив (у хорошому сенсі), потрібен час, щоб це переварити.

 

Ной

 

І наостанок. Хто буде кричати про «заштамповану американську голівудщину», того попрошу вийти за двері випити холодної водички По-перше, мало що звучить так заштамповано, як звинувачення у «голівудській за штампованості» з приводу і без. А по-друге, це трохи не той режисер, до якого такі звинувачення звучать справедливо.

 

P.S. І так, Рассел Кроу був з приводу цього фільму на папській аудієнції і отримав благословення. Мені в принципі ні холодно ні жарко, я достатньо маловірна, грішна і непобожна для того, аби дивитися чи читати щось без імпріматура, і навіть знаходити, що воно по-християнськи добре. Але може комусь стане легше.

Відгуки

Самобичування, власяниця, аскеза: як насправді постили у середньовіччі?

Самобичування, власяниця, аскеза: як насправді постили у середньовіччі?

Гість програми Стефанія Демчук, кандидат історичних наук, асистент кафедри історії мистецтв, історичного факультету Київського національного університету імені Тараса Шевченка та авторка книги "Доба постів і карнавалів", розповідає про традиції пережиття і практики Великого посту в середньовічній культурі.
«Люди вижили під окупацією і зараз втратили все. Ми маємо бути поруч», - отець В’ячеслав Гриневич SAC, виконавчий директор «Карітас-Спес Україна»

«Люди вижили під окупацією і зараз втратили все. Ми маємо бути поруч», - отець В’ячеслав Гриневич SAC, виконавчий директор «Карітас-Спес Україна»

Як виживають люди, котрі вижили під час окупації Херсонської області і зараз залишились без домівок через новий військовий злочин РФ? Хто допомагає їм вижити і повернутись у власні господарства? Про це розповів отець В’ячеслав Гриневич SAC, виконавчий директор Релігійної Місії «Карітас-Спес» РКЦ в Україні.
"9 тижнів до створення сім'ї" - дошлюбна підготовка у смартфоні

"9 тижнів до створення сім'ї" - дошлюбна підготовка у смартфоні

Співробітники волонтерської організації YWAM (Молодь з місією), співзасновники Центру Сімейного Життя, місіонери, викладачі християнських освітніх установ і семінарій, а також сімейні консультанти, подружжя і батьки двох синів - Юрій та Тетяна Соколовські розповідають про проєкт «9 тижнів до створення сім’ї» - онлайн-курс підготовки до шлюбу.
Хресна Дорога: 366 стояння

Хресна Дорога: 366 стояння

Молитва-роздуми працівників Національного офісу «Карітас-Спес Україна»
Читає: Тетяна Калініченко 
Музика:  Роман Григорів та Ілля Разумейко (використані фрагменти з опери-реквієму «Йов»)
Звукорежисер: Роман Люзан
Пустка, страх та осуд. Чому насправді Закхей виліз на дерево?

Пустка, страх та осуд. Чому насправді Закхей виліз на дерево?

Отець Валентин Матушевський коментує відомий євангельський епізод про Ісуса із Закхеєм (Євангеліє від Луки 19, 1-10).