Слухати Радіо

Зараз в ефірі

13:00

Наближаючись до православ'я

В ефірі

Духовні читання

14:20

Головред

15:00

Коронка до Божого Милосердя

15:10

Молитовна лінія

15:40

Дитяча катехиза

16:00

Катехеза

16:40

Радіо Ватикан

17:00

Новини

17:10

Голос народу, голос Божий

17:30

В родині "Радіо Марія"

17:45

Літургія годин (Бревіарій)

18:00

Трансляція св. Меси із катедри свв. апостолів Петра і Павла (Кам'янець-Подільський)

19:00

Молитовна лінія

20:00

Дитяча катехиза

20:20

Біблійний погляд

21:00

Школа християнського життя

22:00

Катехеза

23:00

У ваших намірах

23:50

Літургія годин (Бревіарій)

Халкідонський собор 451 р.

Поділитись з друзями
Створено: 2017-03-09
Передача: Катехеза
Автор: Петро Балог
Ведучий: Анна Новаковська
В катехезі з отцем Петром Балогом говоримо про Халкідонський собор 451 р. і розбираємо визначення віри Халкідонського собору, саме в христологічній частині
Халкідо́нський собо́р — четвертий Вселенський собор, скликаний за проханням римського імператора Маркіана та за згоди папи Лева I в Халкідоні (сучасний Кадикой, район Стамбула) у 451 році, з приводу єресі Євтихія — монофізитства. Євтихій навчав, що у Христі лише одна природа — божественна, а не подвійна (божественна та людська) і таким чином на хресті страждав не богочоловік, а сам Бог.
Отже, текст визначення віри Халкідонського собору, саме в христологічній частині, звучить так: 
"Йдучи за святими отцями, ми всі однодумно вчимо сповідувати єдинородного і одного, і того Самого Сина, Господа нашого  Ісуса Христа, досконалого в Божестві та досконалого в людинності; істинного Бога та істинну людину, котра складається з розумної душі та тіла, Єдиносущного Отцю щодо Божества і Єдиносущного нам, щодо людинності, у всьому подібного нам, крім гріха; перед віками народженого з Отця щодо Божества, в останніх же часах народженого ради нас і ради нашого спасіння з Марії Діви Богородиці щодо людинності; одного й того Самого Христа Господа - Сина Єдинородного ми повинні визнавати в двох природах: без змішання, без зміни, без поділу, без розз'єднання. Ніколи не була знищена єдністю різниця між природами, але були збережені характерні особливості обох природ, які зійшлися в одній особі та в одній іпостасі. Не можна ділити чи роз'єднувати Його на дві особи, тому що є один і той самий Єдиний Христос - Єдинородний Син, Бог Слово і Господь Ісус Христос згідно з тим, що колись пророки про Нього говорили і Сам Ісус Христос нас повчив і символ отців нам передав".
Цей текст став синтезом цілої Христології.

Відгуки

«Ми знаємо, що зло знищує людину до кінця, якщо його не зупинити, то воно вийде і на інші території…» – брат Іван

В програмі «Християнство сьогодні» розмовляли з семінаристами й отцями Київської Трьохсвятительської семінарії УГКЦ про формацію східної католицької церкви, про одружене священство і целібат, про патріотизм і націоналізм, про довіру до Бога і місію… «Думаю, не питання де служити, питання наскільки ти маєш зв'язок з Богом, наскільки маєш досвідчення живого спілкування з Ним. Я думаю, що коли ти маєш такий зв'язок, то просто не можеш сумніватися, ти тоді як Авраам ідеш. І цікаво що Авраам відчув своє покликання не в себе вдома, Господь його покликав: Вийди з землі своєї» – брат Ярослав 

«Під час літургії Слова Бог дає нам ліки. Якби ми приймали кожне Слово в своє життя, ми би бачили які ми немічні, слабкі і грішні...» – отець Євген Фізер

В денній катехезі отець Євген Фізер говорив про Літургію Слова. «Євреї постійно збирались в синагозі, щоб читати Тору кожної суботи, і Пророків згідно з циклом. Вони робили коментар до Слова Божого, це і є сьогоднішня проповідь. Згадаймо Євангелія говорить нам що Ісус також в синагозі вияснював Святе Писання і це вже тоді була літургія Слова».

Алкогольне збочення нашого народу: якщо запитати наших дітей, де вони вперше вжили алкоголь - діти відповідають: Вдома!

В катехезі з отцем Ярославом Рохманом говоримо про попередження дитячого алкоголізму. 
Проблема в тому, що батьки дуже часто не можуть пояснити дітям грунтовно в чому біда алкоголю!

«Марія мала бути абсолютно неушкоджена гріхом, щоб бути цілковитою неприятелькою сатані, щоб протистояти йому» – отець Ципріян Чоп

В денній катехезі отець Ципріян Чоп говорив про догмат Непорочного зачаття Діви Марії. «Про те, що Марія свята говорили багато, у східній церкві вже з 6 століття розуміли слова ангела «благодаті повна», як повноту святості. Бог обдарував Марію такою повнотою, що ця благодать учинила Марію безгрішною. Протоєвангеліє, книга Буття в словах Божих промовлених до змія, що потомство жінки розчавить йому голову показує початок одвічної боротьби. І Марія, показана як та, що співпрацює з зі своїм святим потомством, співпрацює з Ісусом, щоб знищити голову сатани, щоб його подолати. Святе Писання показує абсолютну ворожнечу між Жінкою і сатаною, і ця ворожнеча йде через всю історію спасіння…». 

«Чудом є побачити свій гріх, а не те, щоб бачити ангелів...» – отець Орест Фредина

«Якось запитали знамениту лікарку хірурга, що є метою вашого життя, і вона відповіла про любов до сім`ї, до дітей, до праці, але сказала, що метою її життя є дійти до дому Отця. Гріх робить нас сиротами, бо ми чуємось покинутими, бо гріх у перекладі з грецької мови означає дієслово «схибив», це те що відвертає з стежки життя...» – в денній катехезі отець Орест Фредина говорив про гріх і покаяння.