Св.Літургія з храму Матері Божої святого Скапулярію (Снятин)
Молитовна лінія
Заклик до Бердичівської Богородиці (Наживо)
Вечірній ефір
Катехиза
Слово на кожен день
Літургія годин (Бревіарій)
Розарій
Катехиза
Відкриваючи таємниці християнства
Катехиза
Меса
Розарій
Коронка до Божого Милосердя
Святий дня
Біблійні читання
Молитва
Дитяча катехиза
Голос народу, голос Божий
Меса
Ця програма з циклу Magistra vitae присвячується початку докладної розмови про становище Православної Церкви в Україні. Наш співрозмовник - отець Богдан Огульчанський - протоієрей Православної Церкви України, науковий секретар Православного Університету Святої Софії-Премудрості
На світлині: Вселенський Патріарх Варфоломій підписує Томос про автокефалію Православної Церкви в Україні 6 січня 2019 р.
Автор фото: president.gov.ua, CC BY 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=75601066
Враховуючи, що загальний виклад історичних подій у цьому циклі передач вже досяг періоду ХІХ століття, виникає потреба більш глибокого дослідження надзвичайної складності релігійних процесів, що відбувались в Україні. На наш погляд найкраще це можуть зробити представники церков різних конфесій.
Цього разу о. Богдан Огульчанський розпочав розповідь про українське православ’я з подій підпорядкування Київської митрополії Москві (80-ті рр. XVII ст.). У 1686 році Константинопольський патріарх Діонісій за наказом візира Османської імперії, що прагнула заручитися підтримкою Московської держави після поразки під Віднем, погодився передати право поставляти митрополита Київського Московській патріархії. Дуже скоро Собор Вселенського патріархату засудив ці неканонічні дії Діонісія та позбавив його патріаршого престолу. Проте, процес окормлення Київської митрополії Москвою розпочався і на довгі роки - аж до відновлення історичної та канонічної справедливості оголошенням Томосу Вселенським Патріархом Варфоломієм і Священним Синодом Константинопольської Православної Церкви у січні 2019 р. - існував у структурах Московської патріархії.
Під час програми були висвітлені важливі особливі риси українського православ’я:
- демократичність церкви (завжди важливим був “голос вірян”, митрополити, єпископи обирались на соборах, виборність священників в монастирях);
- народність (народні традиції, мова, спів, колядки були “вбудовані” в церкву, українське чернецтво здійснювало не тільки аскетичні подвиги, але й щиро опікувалося своєю паствою);
- освіченість (не тільки ієрархи і священики, але й велика кількість вірних були не просто письменними, а й отримали гарну освіту та сприяли піднесенню богословського рівня для московських теренів).
В програмі були також дані цікаві відомості відомості щодо предстоятелів Київської митрополії та найважливіших монастирів.
Про українське православ’я в ХІХ столітті - в наступних програмах.
Продовжуємо тему України початку ХХ ст. в програмі циклу Magistra vitae з істориком, викладачем Юрієм Комаровим. Намагаємося заглибитися в проблематику головних осей модерності – «місто – село» / «промисловість – сільське господарство»; як вони збігалися та позначилися на подальшому національно-політичному розвитку?
Ця програма циклу Magistra vitae з істориком і викладачем Юрієм Комаровим хронологічно завершує історію України ХІХ ст. розглядом змін, що відбулися на західноукраїнських землях в другій половині століття
В програмі циклу Magistra vitae продовжуємо тему Наддніпрянської України другої половини ХІХ ст. з істориком Юрієм Комаровим. Цього разу розповідь стосується суспільних течій та рухів
Вам необхідно авторизуватись, щоб мати змогу залишити відгук.