Слухати Радіо

Зараз в ефірі

20:00

Заклик до Бердичівської Богородиці (Наживо)

В ефірі

Вечірній ефір

22:00

Катехиза

22:40

Духовні читання

23:00

Слово на кожен день

23:45

Літургія годин (Бревіарій)

00:00

Розарій

00:30

Катехиза

01:10

Католицька енциклопедія

01:40

Духовні читання

02:00

Катехиза

03:00

Меса

03:40

Розарій

04:00

Коронка до Божого Милосердя

04:20

Святий дня

05:00

Молитва

06:00

Дитяча катехиза

06:20

Голос народу, голос Божий

07:00

Меса

07:30

Гіркі жалі

Пророцтво папи Ратцінгера про майбутнє світу та Церкви

Поділитись з друзями
Створено: 2023-01-11
Передача: Катехиза
В останній день 2022 року папа-емерит Бенедикт ХVI відійшов до вічності. В своїй катехезі о. Олексій Самсонов розповідає про папу Бенедикта та його уроки для сучасного світу.

  У 1969 році на німецькій радіостанції о. Йосип Ратцінгер, пізніше папа Бенедикт XVI, запропонував свою відповідь. Ось його заключні зауваження:

«Майбутнє Церкви виросте з тих, чиє коріння глибоке і яке живиться від чистоти віри. Майбутнє не вийде з тих, хто просто адаптується до минулого, або з тих, хто просто критикує інших і вважає себе непогрішними, майбутнє не зросте з тих, хто проходить легший шлях, хто уникає віри, стверджуючи, що (Церква) є чимось неправдивим і застарілим, деспотичним і легалістичним.



Якщо сказати більш позитивно: майбутнє Церкви, як і завжди, буде сформовано святими, тобто людьми, чий розум не зупиняється на лозунгах дня, але хто глибше досліджує, хто бачить більше, ніж бачать інші, бо їхнє життя охоплює ширшу реальність.

Безкорисливість, яка робить людей вільними, досягається лише терпінням невеликих щоденних актів самозречення. Через цю повсякденну пристрасть, яка сама виявляє людину в тому, у яких вимірах вона є рабом свого его, через цю щоденну пристрасть і лише через неї очі людини повільно відкриваються. Вона бачить лише стільки, скільки прожила і постраждала.

Сьогодні ми наврядчи зможемо більше пізнати Бога, тому що нам так легко втекти від себе, від глибини нашого буття, за допомогою наркотиків того чи іншого задоволення. Таким чином наша власна внутрішня глибина залишається нами закритою. Якщо це правда, що людина бачить лише своїм серцем, то наскільки ми сліпі!

Як все це сприяє проблемі, яку ми розглядаємо? Це означає, що нахабні та голосні претензії тих, хто пророкує Церкву без Бога і без віри, – це порожні слова. Нам не потрібна Церква, яка відзначає культ в політичних молитвах. 

Залишиться Церква Ісуса Христа, Церква, яка вірить у Бога, який створив людину і обіцяє нам життя після смерті. Священик, як соціальний працівник, може бути замінений психотерапевтом та іншими фахівцями; але священик, який не стоїть [осторонь], спостерігаючи за грою, даючи офіційні поради, але в ім’я Бога передає себе в розпорядження людини, супроводжує людей у їхніх печалях, радощах, надіях і страху, такий священик, безумовно, знадобиться в майбутньому.

 З нинішньої кризи вийде Церква завтрашнього дня, Церква, яка багато втратить. Нас буде мало і доведеться починати спочатку, більш-менш з нуля. Церква більше не зможе зайняти багато споруд, які вона спорудила у сприятливі часи. Із зменшенням кількості своїх послідовників Церква втратить багато соціальних привілеїв.

На відміну від попередніх часів, Церква буде сприйматися, як добровільне об’єднання на основі власного незалежного рішення. Як невелика громада, вона буде приділяти значно більше уваги ініціативі окремих її членів. Церква безсумнівно відкриє нові форми священства і висвячуватиме випробуваних християн, які вже практикують служіння священства.

У багатьох менших парафіях або автономних громадах, пастирська допомога зазвичай здійснюватиметься таким чином. Крім того, також знадобиться повноцінна служба священства, як і раніше.

Але у всіх цих змінах Церква заново відкриє свою сутність і повне переконання у тому, що завжди було в її центрі: віра в Триєдиного Бога, в Ісуса Христа, Сина Божого, в присутність Святого Духа до кінця світу. У вірі та молитві Церква знову визнає таїнства як форму богослужіння, а не як літургійне знання.

Церква буде більш духовною спільнотою, не використовуючи політичну владу і вплив, не фліртуючи з лівою чи правою ідеологією. Церкві буде важко, оскільки цей процес кристалізації та очищення обійдеться дорогою ціною. Це зробить Церкву знову спільнотою убогих та лагідних серцем.

Передбачувано, що все це потребуватиме часу. Цей процес буде довгим і важким, як був шлях від помилкового прогресивізму напередодні Французької революції, коли єпископа можна було вважати геніальним, якщо він висміював догмати і навіть припускав, що існування Бога зовсім непевне – аж до оновлення у ХІХ ст.

Але як тільки процес просіювання пройде, велика сила потече з більш духовної та спрощеної Церкви. У новому світі люди будуть жахливо самотніми. Якщо вони повністю втратять Бога, вони відчують повний жах від своєї убогості та ницості. Тоді вони відкриють маленьку групу віруючих, як щось абсолютно нове. Вони відкриють це, як надію, яка їм призначена, відповідь, яку вони таємно шукали завжди.

Тож мені здається, що перед Церквою дуже важкі часи. Справжня криза тільки почалася. Треба буде враховувати, що трапляться жахливі потрясіння.

Але я впевнений у тому, що залишиться до кінця: не Церква політичного культу, яка вже померла, а Церква віри. Церква не буде домінуючою соціальною силою в тій мірі, в якій вона була донедавна; але вона буде насолоджуватися свіжим процвітанням і буде розглядатися, як укриття для людини, де вона знайде життя і надію поза смертю.

Католицька церква виживе незважаючи на чоловіків і жінок, не обов’язково через них. І все-таки нам ще належить грати свою роль. Ми повинні молитися та виховувати самовідданість, зречення, вірність, таїнство благочестя та життя, спрагле Христа ».

Джерело https://www.rodyna.org.ua/2020-8-21-2/

Відгуки

"Або ми  навертаємось, або опиняємось у прірві", - Оксана Дмитерко коментує нове послання Богородиці

"Або ми навертаємось, або опиняємось у прірві", - Оксана Дмитерко коментує нове послання Богородиці

Нове послання Богородиці у Меджугор'є від 25 березня візіонерці Марії Лунетті було рекордно коротким і по-суті, складалося з одного реяення, що викликало тривожні передчуття вірних.
"Страждання формують людину що вміє любити", - о.Вальдемар Павелець

"Страждання формують людину що вміє любити", - о.Вальдемар Павелець

В цій катехезі отець Вальдемар Павелець завершує коментувати енцикліку Папи Бенедикта XVI Spe salvi (спасенні надією). До уваги беруться розділи де Папа пише про вічне життя, індивідуалістичність християнської надії, та про Марію, яка є Зіркою надії.
"Зцілення св.Терези від таємної хвороби через усмішку Богородиці", - катехеза від о.Віталія Козака

"Зцілення св.Терези від таємної хвороби через усмішку Богородиці", - катехеза від о.Віталія Козака

Продовження циклу катехез про святу Тезезу від Дитяти Ісус від настоятеля Національного Санктуарію Матері Божої з гори Кармель, що в Бердичеві. В цьому випуску почуєте про перші спроби Терези піти в монастир. Також священник розповідає про таємну хворобу святої Терези (назва хвороби не згадується) яку в дев'ятилітньому віці переживає свята. Зцілення від цього недугу Тереза отримує після посмішки Богородиці, вона її розгледіла на фігурі Непорочної Марії яку називають "Переможна". 
Таємниця нерукотворного Образу Матері Божої з Гваделупи

Таємниця нерукотворного Образу Матері Божої з Гваделупи

Слова Матері Божої до Хуана Дієго. Про таємницю нерукотворного Образу Матері Божої з Гваделупи розповідає сестра гоноратка Каміла Кармалюк.
Чому шлюб є святим? - відповідає отець Міхал Бранкевич

Чому шлюб є святим? - відповідає отець Міхал Бранкевич

Отець Міхал Бранкевич коментує Gaudium et Spes (лат. Радість і надія) пастирську конституцію Другого Ватиканського собору Католицької церкви.

В епіцентрі тема сім'ї.