Катехиза
Недільні читання
Духовні читання
Непісні розмови
Біблійні читання
Меса
Розарій
Коронка до Божого Милосердя
Святий дня
Молитва
Дитяча катехиза
Житія святих
Ранкова молитва
Розарій
Годинки
Ранкова молитва
Святий дня
Біблійні читання
Недільні читання
Молитовна лінія
Через те, що зараз перебуваємо в Пасхальному часі, ми вирішили поговорити про дуже типову для Східної Церкви, зокрема Візантійської, ікону Зішестя Христа до аду.
Перше на що звертаємо увагу, що ця ікона не є іконою Воскресіння як такого, вона стосується не недільного Пасхального раннього-ранку, коли Христос знову живий як людина, а суботи, коли всі думають, що він у гробі, що він мертвий. За переданням саме в суботу – єврейський шаббат, день відпочинку – Христос зійшов до Шеолу, тобто країни мертвих, місця, де перебували праведники, котрі очікували спасіння, повернення до раю, до Бога.
На цій іконі в центрі ми бачимо постать Ісуса у світлих ризах, які наче розвіваються вітром, рухом. Це не просто так, рух вказує на те, що на відміну від усіх решти постатей, які в аді довший час, Господь там не зостанеться. Він лише спустився туди на хвильку, щоб вивести звідти праведників. Христос не може тривало перебувати там, де немає зв’язку з Богом.
Зазвичай на іконі Зішестя до аду Христос оточений мигдалеподібним або ж круглим сяйвом, так званою мандорлою. Це символ Божого сяяння і він в іконографії зустрічається ще на іконі Преображення та на іконі Успення Пресвятої Богородиці, це ті моменти, коли Ісусова Божа природа не є схована від людського зору