Слухати Радіо

Зараз в ефірі

13:00

Літургія Східний обряд

В ефірі

Концерт привітань та гарного настрою

15:00

Коронка до Божого Милосердя

15:10

Молитовна лінія

15:40

Дитяча катехиза

16:00

Обережно, магія!

16:45

Дитяча молитва

17:20

Голос народу, голос Божий

17:45

Літургія годин (Бревіарій)

18:00

Св.Літургія з костелу св. Станіслава єпископа та мученика (Городок)

19:00

Молитовна лінія

20:00

Заклик до Бердичівської Богородиці (Наживо)

21:00

Вечірній ефір

22:00

Катехиза

22:40

Житія святих

23:00

Акафист

23:40

Святий дня

23:50

Літургія годин (Бревіарій)

00:00

Розарій

00:30

Катехиза

Що таке пекло і в чому полягають пекельні муки? - катехеза отця Олексія Самсонова

Поділитись з друзями
Створено: 2021-08-18
Передача: Катехиза
В Святому Писанні та Катехезисі Католицької Церкви написано про існування пекла. В черговій катехезі на Радіо Марія отець Олексій Самсонов відповідає на найбільш поширені питання щодо цієї теми.

Катехизм Католицької Церкви про зішестя Ісуса Христа до пекла:

632    Часті твердження Нового Завіту, за якими Ісус «воскрес із мертвих» (Ді- 3,15; Рим. 8,11; 1 Кор. 15,20), припускають, що перед воскресінням Він перебував у місці для померлих (Пoр. Євр. 13, 20.). Це є перше значення, якого апостольське проповідування надало сходженню Ісуса в ад: Ісус зазнав смерті, як і всі люди, і приєднався до них Своєю душею у місці померлих. Проте Він зійшов туди як Спаситель, звіщаючи Добру Новину душам, що були там затримані (1 Пт. 3, 18-19.).

633    Місце померлих, куди зійшов померлий Христос, Святе Письмо називає «підземним світом», Шеолом або Адом (‘Αιδην; Пор. Флп. 2, 10; Ді. 2, 24; Од. 1, 18; Еф. 4, 9.), бо ті, що там перебувають, позбавлені бачення Бога (Пс. 6, 6; 88, 11-13.). Такою є насправді доля усіх померлих, злих чи праведних (Пор. Пс. 89, 49; 1 Сам. 28, 19; Єз. 32, 17-32.), що очікують на Відкуплення. Це не означає, що їхня доля однакова, як це показує Ісус у притчі про бідного Лазаря, який був прийнятий на «лоно Авраама» (Пор. Лк. 16,22-26.). «Саме ці святі душі, які очікували свого Визволителя на лоні Авраама, Христос визволив, коли зійшов в ад» (Римський Катехизм, 1, 6, 3.). Ісус зійшов до аду не для того, щоб визволити з нього проклятих (Пор. Римський Собор 745 р.: DS 587.) чи знищити ад проклятих (Пор. Бенедикт XII, Посл. « Cum dudum »: DS 1011; Климент VI, Посл. « Super quibusdam »: DS 1077.), а щоб визволити праведних, які передували Йому (Пор. IV Толедськнй Собор 633 р.: DS 485; Мт. 27, 52-53.).

634    «...бо й мертвим проповідувано Благовість...» (1 Пт. 4,6). Сходження до аду є останнім ступенем євангельського проповідування спасіння. Воно є завершальною стадією месіанського післанництва місії Ісуса, стислою в часі, але дуже широкою у своєму реальному значенні поширення спасенного діла на всіх людей усіх часів та всіх народів, бо всіх, що спасуться, зроблено учасниками Відкуплення.

635    Отже, Христос зійшов у глибину смерті (Пор. Мт. 12, 40; Рим. 10, 7; Еф. 4, 9.), щоб «померлі почули голос Сина Божого, а вчувши - оживуть» (Iв. 5,25). Ісус, «Творець життя» (Ді. 3,15), помер, «щоб смертю знищити того, хто мав владу смерті, тобто диявола, і визволити тих, що їх страх смерті все життя тримав у рабстві» (Євр. 2,14—15). Від того часу Воскреслий Христос має «ключі смерті й аду» (Од. 1,18), і «перед іменем Ісуса всяке коліно приклонилося на небі, на землі й під землею» (Флп. 2,10).

«Велике мовчання панує сьогодні на землі, велике мовчання і велика самотність. Велике мовчання, бо Цар спить. Земля здригнулася й затихла, бо Бог спочив у тілі І пішов будити тих, що спали від віків (...). Він іде шукати нашого праотця, загублене ягня. Він йде до тих, що сидять у темряві й тіні смерті. Він іде, щоб урятувати від болів невільника Адама і з ним невільницю Єву, — Він, їхній Бог і водночас їхній Син (...). «Я Бог твій, і задля тебе Я став Сином твоїм. Пробудись, ти, що спиш, бо Я не створив тебе, щоб ти був тут, закутий у ланцюги в аді. Встань із мертвих, бо Я є життя мертвих» (Стародавня проповідь на Велику Суботу.).

КОРОТКО

636    У вислові «зійшов в ад» Символ віри визнає, що Ісус справді вмер і що своєю смертю за нас Він переміг смерть і диявола, який «мав владу смерті» (Євр. 2,14).

637    Умерлий Христос зійшов до місця померлих Своєю душею, що з'єднана з Його Божественною Особою. Праведним, що передували Йому, Він відчинив двері неба.

Відгуки

Отець Гжегож Вавжиняк розповів один маловідомий факт про Діву Марію

Отець Гжегож Вавжиняк розповів один маловідомий факт про Діву Марію

Отець Гжегож Вавжиняк  продовжив цикл програм присвячених джерелам нашої віри. Священник зупинився на символізмі міста Благовіщення - Назареті.
Людське життя, як неповторна цінність

Людське життя, як неповторна цінність

Сестра Діогена Терешкевич, зі згромадження сестер Служебниць Непорочної Діви Марії, м. Львів, розповідає про право на життя та поняття людської особи та її гідності.
"Виконати Божу волю без страждань - неможливо!" - отець Богдан Савицький про Благовіщення, радість і терпіння

"Виконати Божу волю без страждань - неможливо!" - отець Богдан Савицький про Благовіщення, радість і терпіння

Отець Богдан Савицький говорив про урочистість Благовіщення. Чи могла Діва Марія відмовити Богу?
Як почути Святого Духа?

Як почути Святого Духа?

В школі слухання Слова Божого ми формуємо характер християнина. Сьогодні дізнаємося, як почути Святого Духа. Розповідає отець Юрій Зелінський
"Бог не видирав у Адама три ребра, лише одне, щоб чоловік мав одну жінку!" - отець Міхал Бранкевич про основну проблему полігамії

"Бог не видирав у Адама три ребра, лише одне, щоб чоловік мав одну жінку!" - отець Міхал Бранкевич про основну проблему полігамії

Отець Міхал Бранкевич коментує Gaudium et Spes (лат. Радість і надія) пастирську конституцію Другого Ватиканського собору Католицької церкви.
В конкретній передачі отець Міхал зупинився на проблемі сім'ї.