Слухати Радіо

02:50

Біблійні читання

В ефірі

Меса

03:40

Розарій

04:00

Коронка до Божого Милосердя

04:20

Святий дня

05:00

Молитва

06:00

Дитяча катехиза

06:20

Житія святих

06:50

Ранкова молитва

07:00

Меса

08:00

Дитяча катехиза

08:10

Житія святих

08:30

Годинки

09:00

Молитовна лінія

10:00

Розарій

10:30

Трансляція літургії із студії Радіо Марія

12:00

Царице Неба

12:20

Розарій

13:00

Свята Літургія з церкви Різдва Богородиці (Львів)

14:00

Пісня Перемоги

Таїнство Стрітення Господнього

Створено: 2012-09-03 00:00:00
Програма:
Отець Олексій Самсонов, директор «Радіо Марія» продовжує цикл катехиз про святий розарій. Ми роздумуємо над таїнствами радісної частини. Сьогоднішньою темою передачі було Стрітення. В чому таємниця цієї події? Що означає принести первородного? Хто були свідками цієї події? Навіщо Ісуса було потрібно обрізати, адже Він вже від самого материнського лона був посвячений Отцеві?







Марія та Йосиф приносять первородного Ісуса, при цьому відбувається декілька обрядів: «після очищення» (тобто Марія, як жінка, що народила, проходить очищення за законами Мойсея), обрізання (присвячення первородних чоловічої статі – Господеві), приношення голубенят або горлиць.
 Цікавий стан переживала Марія в моменті, коли богонатхненний автор, вживає слово «після очищення», грецькою мовою «катарсис». Сьогодні сучасна українська мова також знає цей термін, але використовує його в дещо іншому значенні, ніж ідеться у мові оригіналу. Історія походження і використання цього поняття, «катарсис», сягає грецької любові до театру. Коли на афінській сцені ставилися трагедії Софокла та Евріпіда, процес споглядання трагедії мав би викликати «очищення» («катарсису»). Тобто греки вважали, що коли людина спостерігає за трагедією іншої людини, коли переживає біль, проходить процес очищення її душі.
 Пізніше в тексті Євангелія від святого Луки ми прочитаємо про Діву Марію пророцтво, в якому говориться, що меч прошиє їй серце, і це був меч хреста Спасителя. Фактично те очищення в часі після народження Ісуса були передсмаком кульмінаційного в її житті «катарсису».
 Ісуса приносять в жертву. Так мало бути посвячене Богові, всяке первородне, усякий первоплід. Коли людина дає Богові перше, вона ще не знає чи матиме вона друге. Вона ризикує своїми статками, людина ризикує своїм життям. Бо віддати першого агнця і не мати іншого означало би - голод. Але, покладаючись на Боже провидіння, праведники від часів Авеля віддавали Богові перше, очікуючи, що Він благословить щедро.
 Ісус як Спасіння Ізраїлю, як чистий Агнець, абсолютно не потребував обрізання, як знаку союзу Ізраїльського народу з Всемогутнім, але пішов на це з огляду на милість. Він іде шляхом людини, щоби людина Його прийняла, Він принижується людськими умовами і вимогами, хоча цього не потребує. Але знак обрізання – це також Боже повеління, яким Передвічний  найперше зобов’язав Авраама, отця віри, який навчив обрізанню всіх юдеїв.
 Що означав цей обряд? Багато є припущень і логічних пояснень потреби обрізувати чоловіка. Гігієнічні вимоги передовсім. Але цей акт варто сприймати в духовному контексті, в якому Бог освячував цю традицію. Орган, який дає нове життя, зазнає страждання задля союзу з Богом, щоби подальше життя мало вимір Божої посвяти і приналежності. Бог освячує потенційного носія нового життя і його потомство, його плід.
 Таїнство Стрітення не обмежується лише цими тлумаченнями, але більше ви зможете дізнатися в катехизі отця Олексія Самсонова у циклі про тайни святого розарію.

 
Чудо святої Жанни дʼАрк, - коментар Євангелія дня

Чудо святої Жанни дʼАрк, - коментар Євангелія дня

Того часу Ісус сказав своїм учням: «Воістину, воістину кажу вам, що ви будете плакати й ридати, а світ буде радіти; ви будете сумувати, але ваш смуток обернеться на радість. Жінка, коли родить, має смуток, бо прийшла її година. Коли ж народить дитину, то вже не пам’ятає скорботи через радість, що народилася людина на світ. Тож і ви нині маєте смуток, та Я знову побачу вас, і зрадіє ваше серце, і вашої радості вже ніхто не забере від вас. І того дня не будете в Мене нічого запитувати».

2025-05-30 00:00:00
"Якщо Я не відійду, то Утішитель не прийде до вас", - коментар Євангелія дня

"Якщо Я не відійду, то Утішитель не прийде до вас", - коментар Євангелія дня

Того часу Ісус сказав своїм учням: «Нині іду до Того, хто послав Мене, і ніхто з вас не питає Мене: “Куди йдеш?” Та від того, що Я сказав вам, смуток заповнив ваше серце. Але Я істину вам кажу: корисніше для вас, щоб Я відійшов. Бо якщо Я не відійду, то Утішитель не прийде до вас. Якщо ж піду, — пошлю Його до вас. Прийшовши, Він переконає світ у неправоті щодо гріха, щодо праведності і щодо суду: щодо гріха, — бо не вірять у Мене; щодо праведності, — бо до Отця Я йду, і вже не побачите Мене; щодо суду, — бо князь цього світу засуджений».

2025-05-27 00:00:00
Святий Дух і святий Филип Нері, - коментар Євангелія дня

Святий Дух і святий Филип Нері, - коментар Євангелія дня

Того часу Ісус сказав своїм учням: «Коли прийде Утішитель, якого Я вам пошлю від Отця, Дух Істини, який походить від Отця, то Він засвідчить про Мене. Та й ви свідчіть, адже ви від початку зі Мною! Це сказав Я вам, щоб ви не були спокушені. Із синагог виганятимуть вас; ба, надходить година, коли кожний, хто вбиватиме вас, буде вважати, ніби тим служить Богові. Вони робитимуть це, бо не пізнали ні Отця, ні Мене. Отже, Я сказав вам це, щоб коли прийде їхня година, ви згадували оце, бо Я вам сказав. Цього Я вам на початку не сказав, бо Я був з вами».

2025-05-26 00:00:00
Про який мир говорить Христос? - коментар Євангелія дня

Про який мир говорить Христос? - коментар Євангелія дня

Того часу Ісус сказав своїм учням: «Мир залишаю вам, Мій мир Я даю вам. Не так, як світ дає, Я даю вам. Хай не тривожиться ваше серце і не лякається. Ви чули, що Я сказав вам: “Я йду, і Я прийду до вас”. Якби ви любили Мене, то зраділи би, що іду до Отця, бо Отець більший від Мене! 
2025-05-20 00:00:00
"Якщо хто любить Мене, той буде зберігати Моє слово", - коментар Євангелія дня

"Якщо хто любить Мене, той буде зберігати Моє слово", - коментар Євангелія дня

Того часу Ісус сказав своїм учням: “Хто має Мої заповіді та зберігає їх, той Мене любить. А хто Мене любить, того полюбить і Мій Отець, і Я любитиму його, і явлю йому себе”. Каже Йому Юда, — не Іскаріотський: “Господи, і чому ж це так, що Ти маєш намір нам себе явити, а не світові?”
2025-05-19 00:00:00