A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: controllers/site.php

Line Number: 134

Таїнство Стрітення Господнього
Слухати Радіо

Зараз в ефірі

08:10

Житія святих

В ефірі

Слово на кожен день

09:00

Молитовна лінія

10:00

Розарій

10:30

У ваших намірах

11:00

Житія святих

11:20

Катехиза

12:00

Ангел Господній

12:20

Концерт привітань та гарного настрою

13:00

Свята Літургія з церкви Різдва Богородиці (Львів)

14:00

Наближаючись до православ'я

15:00

Коронка до Божого Милосердя

15:10

Молитовна лінія

15:40

Дитяча катехиза

15:45

В родині "Радіо Марія"

16:00

Катехиза

16:40

Дитяча молитва

17:00

Дитяча катехиза

17:15

Новини

17:25

Голос народу, голос Божий

Таїнство Стрітення Господнього

Поділитись з друзями
Створено: 2012-09-03
Передача:
Отець Олексій Самсонов, директор «Радіо Марія» продовжує цикл катехиз про святий розарій. Ми роздумуємо над таїнствами радісної частини. Сьогоднішньою темою передачі було Стрітення. В чому таємниця цієї події? Що означає принести первородного? Хто були свідками цієї події? Навіщо Ісуса було потрібно обрізати, адже Він вже від самого материнського лона був посвячений Отцеві?







Марія та Йосиф приносять первородного Ісуса, при цьому відбувається декілька обрядів: «після очищення» (тобто Марія, як жінка, що народила, проходить очищення за законами Мойсея), обрізання (присвячення первородних чоловічої статі – Господеві), приношення голубенят або горлиць.
 Цікавий стан переживала Марія в моменті, коли богонатхненний автор, вживає слово «після очищення», грецькою мовою «катарсис». Сьогодні сучасна українська мова також знає цей термін, але використовує його в дещо іншому значенні, ніж ідеться у мові оригіналу. Історія походження і використання цього поняття, «катарсис», сягає грецької любові до театру. Коли на афінській сцені ставилися трагедії Софокла та Евріпіда, процес споглядання трагедії мав би викликати «очищення» («катарсису»). Тобто греки вважали, що коли людина спостерігає за трагедією іншої людини, коли переживає біль, проходить процес очищення її душі.
 Пізніше в тексті Євангелія від святого Луки ми прочитаємо про Діву Марію пророцтво, в якому говориться, що меч прошиє їй серце, і це був меч хреста Спасителя. Фактично те очищення в часі після народження Ісуса були передсмаком кульмінаційного в її житті «катарсису».
 Ісуса приносять в жертву. Так мало бути посвячене Богові, всяке первородне, усякий первоплід. Коли людина дає Богові перше, вона ще не знає чи матиме вона друге. Вона ризикує своїми статками, людина ризикує своїм життям. Бо віддати першого агнця і не мати іншого означало би - голод. Але, покладаючись на Боже провидіння, праведники від часів Авеля віддавали Богові перше, очікуючи, що Він благословить щедро.
 Ісус як Спасіння Ізраїлю, як чистий Агнець, абсолютно не потребував обрізання, як знаку союзу Ізраїльського народу з Всемогутнім, але пішов на це з огляду на милість. Він іде шляхом людини, щоби людина Його прийняла, Він принижується людськими умовами і вимогами, хоча цього не потребує. Але знак обрізання – це також Боже повеління, яким Передвічний  найперше зобов’язав Авраама, отця віри, який навчив обрізанню всіх юдеїв.
 Що означав цей обряд? Багато є припущень і логічних пояснень потреби обрізувати чоловіка. Гігієнічні вимоги передовсім. Але цей акт варто сприймати в духовному контексті, в якому Бог освячував цю традицію. Орган, який дає нове життя, зазнає страждання задля союзу з Богом, щоби подальше життя мало вимір Божої посвяти і приналежності. Бог освячує потенційного носія нового життя і його потомство, його плід.
 Таїнство Стрітення не обмежується лише цими тлумаченнями, але більше ви зможете дізнатися в катехизі отця Олексія Самсонова у циклі про тайни святого розарію.

 

Відгуки

"Жнива велике, а женців мало", - коментар Євангелія дня

"Жнива велике, а женців мало", - коментар Євангелія дня

Того часу привели до Ісуса німого чоловіка, біснуватого. Коли був вигнаний біс, німий заговорив. І здивувалися люди, перемовляючись: «Ніколи не було такого в Ізраїлі!» А фарисеї говорили: «То князем бісівським виганяє Він бісів». Ісус обходив усі міста й села, навчаючи в їхніх синагогах, проповідуючи Євангеліє Царства й зцілюючи всяку недугу і всяку хворобу. Побачивши ж юрби, Він змилосердився над ними, оскільки були втомлені та розпорошені, наче вівці, які не мають пастуха. Якось каже Ісус своїм учням: «Жнива великі, а женців мало. Тож благайте Господаря жнив, щоби послав робітників на свої жнива».

"Як берегти свою чистоту: історія святої Марії Горетті", - коментар Євангелія дня

"Як берегти свою чистоту: історія святої Марії Горетті", - коментар Євангелія дня

Того часу підійшов до Ісуса один начальник, вклонився і сказав Йому: «Моя донька щойно померла; прийди й поклади на неї свою руку – і вона оживе». Тож Ісус та Його учні, вставши, пішли за ним. І ось жінка, яка нездужала на кровотечу дванадцять років, підійшовши ззаду, доторкнулася до краю Його одягу, бо говорила сама собі: «Як тільки доторкнуся до Його одягу, стану здоровою».
Як педофілія стане нормою?

Як педофілія стане нормою?

Гості: кандидат філософських наук Петро Гусак та Сергій Шараєвський - режисер, пастор, громадський активіст.
"Як доторкнутися ран Ісуса Христа?" - коментар Євангелія дня

"Як доторкнутися ран Ісуса Христа?" - коментар Євангелія дня

Тома, один із Дванадцятьох, званий Близнюком, не був з ними, коли прийшов Ісус. Тож інші учні розповідали йому: «Ми бачили Господа!» Та він сказав їм: «Поки не побачу на Його руках ран від цвяхів і не вкладу мого пальця в рани від цвяхів, не вкладу своєї руки в Його бік, – не повірю!» Через вісім днів знову були всередині будинку Його учні, й Тома з ними. 
"Зцілення паралізованого", - коментар Євангелія дня

"Зцілення паралізованого", - коментар Євангелія дня

Того часу, сівши в човен, Ісус переплив назад і прийшов до свого міста. І ось принесли до Нього паралізованого, який лежав на носилках. Побачивши їхню віру, Ісус сказав паралізованому: «Кріпися, сину! Прощаються тобі твої гріхи!» Тут деякі з книжників заговорили між собою: «Він Бога зневажає!» А Ісус, знаючи їхні думки, сказав: «Чому думаєте лукаве у ваших серцях? Що легше: сказати “прощаються твої гріхи”, чи сказати “встань і ходи”?