Слухати Радіо

Зараз в ефірі

09:00

Молитовна лінія

В ефірі

Трансляція літургії із студії Радіо Марія

11:00

Житія святих

11:20

Катехиза з о. Русланом Михалковим

12:00

Ангел Господній

12:20

Концерт привітань та гарного настрою

13:00

Свята Літургія з церкви Різдва Богородиці (Львів)

14:00

Резонанс

15:00

Коронка до Божого Милосердя

15:10

Молитовна лінія

15:20

Дитяча катехиза

15:45

В родині "Радіо Марія"

16:00

Катехиза

16:45

Дитяча молитва

17:00

Дитяча катехиза

17:15

Новини

17:25

Голос народу, голос Божий

17:45

Літургія годин (Бревіарій)

18:00

Св.Літургія з храму свв. Петра і Павла (Рівне)

19:00

Молитовна лінія

Таїнство Стрітення Господнього

Поділитись з друзями
Створено: 2012-09-03
Передача:
Отець Олексій Самсонов, директор «Радіо Марія» продовжує цикл катехиз про святий розарій. Ми роздумуємо над таїнствами радісної частини. Сьогоднішньою темою передачі було Стрітення. В чому таємниця цієї події? Що означає принести первородного? Хто були свідками цієї події? Навіщо Ісуса було потрібно обрізати, адже Він вже від самого материнського лона був посвячений Отцеві?







Марія та Йосиф приносять первородного Ісуса, при цьому відбувається декілька обрядів: «після очищення» (тобто Марія, як жінка, що народила, проходить очищення за законами Мойсея), обрізання (присвячення первородних чоловічої статі – Господеві), приношення голубенят або горлиць.
 Цікавий стан переживала Марія в моменті, коли богонатхненний автор, вживає слово «після очищення», грецькою мовою «катарсис». Сьогодні сучасна українська мова також знає цей термін, але використовує його в дещо іншому значенні, ніж ідеться у мові оригіналу. Історія походження і використання цього поняття, «катарсис», сягає грецької любові до театру. Коли на афінській сцені ставилися трагедії Софокла та Евріпіда, процес споглядання трагедії мав би викликати «очищення» («катарсису»). Тобто греки вважали, що коли людина спостерігає за трагедією іншої людини, коли переживає біль, проходить процес очищення її душі.
 Пізніше в тексті Євангелія від святого Луки ми прочитаємо про Діву Марію пророцтво, в якому говориться, що меч прошиє їй серце, і це був меч хреста Спасителя. Фактично те очищення в часі після народження Ісуса були передсмаком кульмінаційного в її житті «катарсису».
 Ісуса приносять в жертву. Так мало бути посвячене Богові, всяке первородне, усякий первоплід. Коли людина дає Богові перше, вона ще не знає чи матиме вона друге. Вона ризикує своїми статками, людина ризикує своїм життям. Бо віддати першого агнця і не мати іншого означало би - голод. Але, покладаючись на Боже провидіння, праведники від часів Авеля віддавали Богові перше, очікуючи, що Він благословить щедро.
 Ісус як Спасіння Ізраїлю, як чистий Агнець, абсолютно не потребував обрізання, як знаку союзу Ізраїльського народу з Всемогутнім, але пішов на це з огляду на милість. Він іде шляхом людини, щоби людина Його прийняла, Він принижується людськими умовами і вимогами, хоча цього не потребує. Але знак обрізання – це також Боже повеління, яким Передвічний  найперше зобов’язав Авраама, отця віри, який навчив обрізанню всіх юдеїв.
 Що означав цей обряд? Багато є припущень і логічних пояснень потреби обрізувати чоловіка. Гігієнічні вимоги передовсім. Але цей акт варто сприймати в духовному контексті, в якому Бог освячував цю традицію. Орган, який дає нове життя, зазнає страждання задля союзу з Богом, щоби подальше життя мало вимір Божої посвяти і приналежності. Бог освячує потенційного носія нового життя і його потомство, його плід.
 Таїнство Стрітення не обмежується лише цими тлумаченнями, але більше ви зможете дізнатися в катехизі отця Олексія Самсонова у циклі про тайни святого розарію.

 

Відгуки

"Ким для мене є Ісус Христос?" - коментар Євангелія дня

"Ким для мене є Ісус Христос?" - коментар Євангелія дня

І сталося, коли Ісус молився на самоті й з Ним були учні, Він запитав їх, кажучи: «За кого Мене вважають люди?» Вони у відповідь сказали: «За Йоана Хрестителя, інші — за Іллю, а ще інші — за одного з давніх пророків, який воскрес». Він же запитав їх: «А ви за кого Мене вважаєте?» Петро ж у відповідь сказав: «За Христа Божого». Та Він, заборонивши їм, наказав нікому не розповідати цього, кажучи: «Син Людський має багато постраждати, і буде відкинений старшими, первосвящениками й книжниками, і буде вбитий, і воскресне третього дня».

"Вода, Вогонь, Голуб та інші символи Святого Духа", - катехеза о. Олексія Самсонова

"Вода, Вогонь, Голуб та інші символи Святого Духа", - катехеза о. Олексія Самсонова

Вода: Символ води вказує на дію Святого Духа під час Хрещення, бо після прикликання Святого Духа вона стає діючим таїнственним знаком нового народження: як і наше перше природне народження дозрівало у воді, так і хрещальна вода реально означає, що наше народження до життя Божого дане нам у Святому Дусі. Але як «ми хрестилися в одному Дусі», так «ми були напоєні одним лише Духом»; отже, Дух особисто є також живою Водою, яка випливає з Ісуса розп'ятого  як зі свого джерела і витріскає в нас на життя вічнє .
"Як проповідувати Євангеліє", - коментар Євангелія дня

"Як проповідувати Євангеліє", - коментар Євангелія дня

Того часу Ісус покликав Дванадцятьох і дав Він їм силу і владу над усіма бісами та оздоровляти від хвороб. І послав Він їх про­повідувати Боже Царство й оздоровляти недужих. І сказав Він їм: «Нічого не беріть у дорогу: ні палиці, ні торби, ні хліба, ні гро­шей, ні двох одежин не майте. І в який лише дім увійдете, там за­лишайтеся й звідти відходьте. А як хто не прийме вас, то, виходя­чи з того міста, обтрусіть пил з ваших ніг – на свідчення проти них». Розійшовшись, вони ходили по селах, звіщаючи Євангеліє та оздоровлюючи всюди.

"Покликання євангеліста Матея", - коментар Євангелія дня

"Покликання євангеліста Матея", - коментар Євангелія дня

У той час Ісус, проходячи, запримітив чоловіка, який сидів на митниці, і котрий звався Матеєм, та й каже йому: «Іди за Мною!» Той підвівся і пішов слідом за Ним. І коли Він сидів при столі в домі, прийшло багато митників та грішників, і посідали вони з Ісусом та Його учнями.

"У перший день мого перебування в Москві, я опинився у в'язниці", - отець Рольф Шененбергер

"У перший день мого перебування в Москві, я опинився у в'язниці", - отець Рольф Шененбергер

"Коли мені було одинадцять років, я посвятив своє життя Богородиці, а вже пізніше Вона сама спрямувала мене служити на територію Радянського Союзу", -президент благодійного фонду "Тріумф Серця" швейцарський священник Рольф Шененбергер розповідає про історію свого священницького покликання, свою місію в Росії та чудеса, які супроводжували його життя.