Слухати Радіо

Зараз в ефірі

18:00

Св.Літургія з Прокатедри св. Олександра (Київ)

В ефірі

Молитовна лінія

21:00

Відкрите питання

22:00

Катехеза

23:00

У ваших намірах

23:40

Святий дня

23:50

Літургія годин (Бревіарій)

00:00

Розарій

00:30

Катехеза

01:10

Розмова з екзорцистом

01:40

Духовні читання

02:00

Катехеза

02:50

Біблійні читання

03:00

Меса

03:40

Розарій

04:00

Коронка до Божого Милосердя

04:20

Святий дня

04:40

Біблійні читання

05:00

Головред

06:00

Дитяча катехиза

"Українські різдвяні традиції - це наш привілей, це спадщина, яку ми маємо зберегти!"

Поділитись з друзями
Створено: 2017-01-10
Передача: Молодіжна катехеза
Автор: Максим Приступа
Ведучий: Максим Приступа
Спілкуємося із молодіжною спільнотою "Обнова". Цього разу ділимося традиціями святкування Різдва. Зібралися представники різних регіонів України і кожен має на меті розповісти про те, як святкують Свят Вечір і різв'яні свята в кожного в родині

Тож спробуймо пригадати християнське тлумачення того, що майже кожен з нас чинить в часі Святої Вечері.

Вічнозелена ялинка, яку ставимо у своїх домах, є символом вічного життя, яке стало доступне людям через Христа. Колись, у старих часах, ялинку прикрашали яблуками, горіхами, цукерками і свічечками. Тепер їх замінили шкляні та пластикові прикраси, електричні гирлянди. Це – символ Божих ласк і милостей. Солодкість цих прикрас – символ небесних радостей і радостей християнського життя. У тому сенсі, прикрашена ялинка є символом дерева життя, до якого людям відкрився доступ через Христа. Світло – символ Христа-Світла, яке просвітило юдеїв і поган.

На Галичині, напередодні Святого Вечора, господар хати приносив зі стодоли сіно, яке розстеляли на долівці світлиці, в якій вечеряли, та солому, яку розстеляли на столі, а зверху накривали білим вишитим обрусом. Саме це і називали наші предки дідухом. Сіно на долівці сиволізує сіно вертепу, в якому народився Месія; солома на столі – ясла, в які Марія поклала Ісуса, а білий обрус – пелени, в які Христа сповито.

На одному з кутів стола кладуть під обрус, або три зубці, або три головки часнику – символ приходу трьох царів.

Відгуки

"Мене дуже радують гарні стосунки із Римсько-Католицькою Церквою", - Митрополит Димитрій (Рудюк)

В програмі "Захритія" гостимо Митрополита Львівського і Сокальського Димитрія УПЦ КП. Владика люб'язно погодився презентувати свою єпархію і розповісти про реалізовані справи та поділитися планами

"Дерево, з якого був зроблений хрест, має своє відношення до дерева пізнання добра і зла, що росло в Едемі", - отець Павло Василів

Продовжуючи цикл програм про євангелізацію, в цій катехезі говоримо про втіленого, а потім воскреслого Спасителя. Катехит розповідає цікаву історію дерева, на якому був розіп'ятий Ісус. Виявляється, це дерево бере початок із Едемського саду

"Я б зрівняв роботу диявола із грою гітариста, як доторкнеться однієї струни - звучить все" - отець Міхал Бранкевич

В циклі катехез продовжуємо говорити про гординю, а саме про момент її реалізації. Священик докладно ставить акценти на практичне застосування гріха гордині і як вона впливає на наші відносини з Богом

"Візит Папи в Україну допоміг римо-католикам відчувати себе господарями у своєму домі, не боятися своєї тіні і того, що хтось з нас не є спадковими католиками" – отець Юрій Блажиєвський

Завтра Католицька Церква буде згадувати річницю канонізації великого пастиря, слов’янина, Папи Івана Павла ІІ. Цю тему в програму "Головред" взято не випадково, адже Папа давав чимало приводів, щоб за нього заговорила преса. Я б назвав цього Понтифіка революціонером в доброму розумінні цього слова. І з рештою постать Папи для українців також не другорядна, адже Папа в 2001 році відвідав наші землі. Тож вашій увазі спогади про святого наших часів

"Христос не скасовує людські страждання, Він робить їх своїми, розділяє їх" - отець Михайло Карнаух

У спецвипуску програми "Наближаючись до православ'я" священик пояснює літургічну основу надзвичайно красивого поетичного твору "Канону Великої Суботи". Цей канон унікальний також тим, що його формувало аж три автори. 
Отже, про богословську думку твору в даному ефірі