Слухати Радіо

Зараз в ефірі

23:00

Слово на кожен день

В ефірі

Літургія годин (Бревіарій)

00:00

Розарій

00:30

Катехиза

01:10

Розмова з Патріархом

01:40

Духовні читання

02:00

Катехиза

03:00

Меса

03:40

Розарій

04:00

Коронка до Божого Милосердя

04:20

Святий дня

05:00

Молитва

06:00

Дитяча катехиза

07:00

Меса

07:40

Дитяча катехиза

08:10

Житія святих

08:15

Слово на кожен день

09:00

Молитовна лінія

10:00

Розарій

10:30

У ваших намірах

Все Писання - натхненне Богом!

Поділитись з друзями
Створено: 2021-08-31
Передача: Катехиза
Про Боже натхнення для Святого Письма та його тлумачення з цикли Документів ІІ ватиканського собору.
11. Божественно об'явлені істини, які містяться і викладені у Священному Писанні, були записані під натхненням Святого Духа. Свята Мати-Церква, згідно з апостольською вірою, визнає священними і канонічними усі книги Старого та Нового Завіту, з усіма їхніми частинами, бо, написані під натхненням Святого Духа (пор. Йо. 20:31; 2 Тим. 3:16; 2 Пт. 1:19-21, 3:15-16), вони мають автором Бога і як такі були передані Церкві[17]. Для творення Священних Книг Бог вибрав людей і Сам діяв у них та через них[18], щоб вони, послуговуючись власними здібностями і силами[19], як справжні автори, передали на письмі усе те й лише те, що Він бажав[20].
Оскільки все, що стверджують священні автори, тобто агіографи, слід вважати таким, що стверджене Святим Духом, то треба визнавати, що книги Писання впевнено, вірно і непомильно навчають правди, яку Бог для нашого спасіння захотів помістити у Святому Письмі[21]. Тому “все Писання - натхненне Богом і корисне, щоб навчати, докоряти, направляти, виховувати у справедливості, щоб Божий чоловік був досконалий, до всякого доброго діла готовий” (2 Тим. 3:16-17).


(Спосіб тлумачення Святого Письма)

12. Оскільки Бог у Писанні говорив через людей і на людський лад[22], то тлумач Святого Письма, - щоб збагнути, що саме Бог хотів нам передати, - мусить уважно дослідити, що насправді агіографи намірялися виразити і що через їхні слова Бог зволив відкрити.
Щоб збагнути наміри агіографів, слід, серед іншого, брати до уваги літературні жанри. Адже правду представляють і виражають по-різному в різних текстах: в історичних інакше, ніж у пророчих, ще інакше - в поетичних текстах чи інших способах мовлення. Тож тлумач має шукати сенс, що його агіограф хотів виразити і виразив у конкретних обставинах свого часу і своєї культури, за допомогою властивих його добі літературних жанрів[23]. Для правильного розуміння того, що священний автор хотів висловити у своїх писаннях, слід звернути належну увагу як на звичні та природні для часів агіографа способи відчувати, висловлюватися чи розповідати, так і на загальноприйняті в ту епоху способи спілкування між людьми[24].
Оскільки треба читати і тлумачити Святе Письмо в тому Дусі, в якому воно було написане[25], то щоб вірно видобути сенс священних текстів, слід також із неменшою пильністю звертати увагу на зміст і єдність усього Писання, враховуючи живе Передання всієї Церкви й аналогію віри - тобто пов'язаність правд віри між собою та всього задуму Об'явлення. Тому завданням екзегетів є посилено працювати згідно з цими правилами для глибшого розуміння і викладання Святого Письма, щоб через їхні підготовчі в певному сенсі студії визрівала думка Церкви. Бо все, що стосується тлумачення Писань, підлягає під остаточне судження Церкви, яка виконує Божий наказ і служіння - Боже слово зберігати і пояснювати[26].


(Сходження Божої Мудрості назустріч людині)

13. У Святому Писанні - не порушуючи Божої правди та святості - явлено предивне “сходження” вічної Мудрості, “щоб ми пізнавали невимовну Божу благість і побачили, наскільки Бог пристосувався до нашої мови, турботливо зважаючи на нашу природу”[27]. Справді, Божі слова, виражені людськими мовами, стали подібними до людського мовлення - так само, як колись Слово Одвічного Отця, прийнявши неміч людської плоті, уподібнилося до людей.

Відгуки

Біси та біснуватість, - катехиза отця Романа Василіва

Біси та біснуватість, - катехиза отця Романа Василіва

"Гадаринські біснуваті були під владою зла настільки, що через страх перестали мислити, як люди". Про ставлення людини до проблеми зла розповідає настоятель парафії Святої Анни УГКЦ, місто Борислав, отець Роман Василів.
"Мучеництво - це великий вчинок любові у відповідь на безмежну Божу любов", - отець Енріке Лопес Імбернон

"Мучеництво - це великий вчинок любові у відповідь на безмежну Божу любов", - отець Енріке Лопес Імбернон

Десята катехиза із серії програм "Святий Іриней. Доказ апостольського проповідування". Роздумуємо над 17 пунктом Епідейксису: "Кров Авеля". Автор програми, отець Енріке Лопес Імбернон.
"Сьогоднішній світ більше потребує свідків, аніж учителів!" - отець Олександр Халаїм

"Сьогоднішній світ більше потребує свідків, аніж учителів!" - отець Олександр Халаїм

Отець Олександр Халаїм розповідає про місійність Церкви та кожного з нас.
Які пісноспіви звучать в час Великого Посту?

Які пісноспіви звучать в час Великого Посту?

Отець Руслан Грех говорив про Богослужбові наспіви Великого посту Страсного тижня.
Як діяти жінці, яка дізналася, що вагітна дитиною з невиліковною хворобою?, - відповідає с. Юстина Голубець

Як діяти жінці, яка дізналася, що вагітна дитиною з невиліковною хворобою?, - відповідає с. Юстина Голубець

В ефірі Радіо Марія с. Юстина Голубець, засновниця та голова організації "Перинатальний хоспіс – Слід Життя", Служебниця Непорочної Діви Марії,  член-кореспондент Папської академії “Pro Vita”, біоетик, медичний психолог в Обласному медико-генетичному центрі при ДУ «Інститут спадкової патології НАМН України», біолог‒генетик, викладач Школи біоетики УКУ. Тема катехези: "Служіння життю як виклик завданню і покликанню".