A PHP Error was encountered

Severity: Notice

Message: Trying to get property of non-object

Filename: controllers/site.php

Line Number: 128

Загубивши Ісуса в храмі, Марія та Йосип були поганими батьками?
Слухати Радіо

Зараз в ефірі

18:00

Св.Літургія з костелу св. Станіслава єпископа та мученика (Городок)

В ефірі

Молитовна лінія

20:00

Вечірня казка

20:30

Недільні читання

21:00

Резонанс

22:00

Не пісні розмови

22:40

Житія святих

22:50

Біблійні читання

23:00

Акафист

23:40

Святий дня

23:50

Літургія годин (Бревіарій)

00:00

Розарій

00:30

Катехиза

01:10

Відкриваючи таємниці християнства

01:40

Духовні читання

02:00

Катехиза

03:00

Акафист

03:40

Розарій

04:00

Коронка до Божого Милосердя

04:20

Святий дня

Загубивши Ісуса в храмі, Марія та Йосип були поганими батьками?

Поділитись з друзями
Створено: 2012-09-06
Передача:
У нас жодним чином не виникає сумнівів у питанні, ба навіть питання не виникає чи були Марія та Йосип поганими чи добрими батьками, коли загубили Ісуса в храмі. Чому? Варто було би поставити таке питання… Адже вони цілий день йшли дорогою до Назарету і не помітили, що з ними немає сина? Хлопцеві 12 років,  Він залишається три дні без догляду, без відому батьків у великому та незнайомому місті. Як це сприймати? Який урок сучасні батьки можуть винести з поведінки Марії та Йосипа. Яка таємниця (та й ще радісна) ховається в описі «підліткових проблем» нашого Господа?
Слухайте на «Радіо Марія» ефір з отцем Олексієм Самсоновим із циклу катехиз про тайни святого розарію.


Що означає слова «зазвичай» ходили у храм на свято? Дуже часто ми, віруючі, за традицією, за звичаєм ходимо в храм Божий. Традиція, звичай ходіння у храм – це погане чи добре? Чому в Євангелії від Луки ми не знаходимо слів Діви Марії під час паломництва: «Ісусе, не ходи туди, Ісусе іди гарненько?» І як оцінювати втрату Ісуса? Чому тільки після цілого дня паломництва свята родина з Назарету помітила, що сина, маленького хлопця немає? Цікаво, що спочатку Ісуса шукали серед близьких, рідних та знайомих, але потім, зневірившись, повертаються до Єрусалиму, ідуть до храму. Опис «проблеми виховання» багато може сказати в духовному  сенсі. Адже ми шукаємо чогось життєво цінного для нас (Ісуса) спочатку серед людей, серед близьких, і аж потім, не знайшовши істини серед них, – ідемо в Єрусалим, входимо в брами храму, в молитву, в глибокий контакт з Богом. Але різниця між нами і батьками Христа полягає в тому, що Марії та Йосипові було потрібно лише один день, щоби збагнути істину, а ми нерідко лише в кінці життєвого шляху перестаємо шукати Ісуса серед натовпу. Чому Ісуса шукали аж три дні? В чому символіка цієї цифри? Дивує також збіг, що три дні Йона провів в череві кита, а Ісус – в печері перед Воскресінням. Дивний збіг обставин, а можливо алюзія на страждання Ісуса і перебування в печері. Через три дні Марія та Йосип знайшли Ісуса в храмі, і через три дні після смерті кожен з нас може віднайти в своєму серці храм Святого Духа.
Цікавий діалог відбувся між Марією та її Сином: «Чому Ти нам таке заподіяв? – Мені треба бути при справах Мого Отця». Насправді Марія також перебуває в пошуці, вона намагається зрозуміти чому в її житті таке сталося. Марія зображена в динаміці, в розвитку, власне як і її Син «зростав літами та мудрістю». Сьогодні ми розважаємо ці події як радісні таємниці розарію. Я думаю, що після трьох днів пошуку Ісуса, радості було небагато. Був відчай. Куди ділася дитина? Принаймні, кожен  нас реагував саме таким чином. Навіть в житті Марії траплялися ситуації, коли Ісус був втрачений. Тому, коли ми почнемо занепадати на дусі і будемо думати, що Бог нас покинув, Ісус «вивітрився» з нашого серця – згадаймо Марію, вона також переживала страждання втрати близькості з Христом.  
Ісусову відповідь вона не розуміє, але розважає. Якщо ми не розуміємо Божого Слова, коли читаємо Євангеліє, не варто знеохочуватися, адже навіть Марія, будучи Матір’ю «Воплоченого Слова» не всі Його слова розуміла, але роздумувала. Тож, хай роздуми не полишать нас і під час молитви розарію, коли доберемося до п’ятої таємниці – віднайдення Ісуса Христа у храмі.

 

Відгуки

"Ісус не боявся осудження з боку людей, тому що мав внутрішню свободу" - коментар Євангелія дня

Одного разу Ісус проходив ланами в суботу. Учні ж Його, зголодніли, заходилися рвати колосся і їсти. Побачили це фарисеї і кажуть до Нього: «Он Твої учні роблять те, чого не можна робити в суботу». 

"Прийдіть до Мене всі втомлені й обтяжені" - коментар Євангелія дня

Того часу Ісус промовив такими словами: «Прийдіть до Мене всі втомлені й обтяжені, і Я облегшу вас. Візьміть ярмо моє на себе й навчіться від Мене, бо Я лагідний і сумирний серцем, тож знайдете полегшу душам вашим. Ярмо-бо моє любе й тягар мій легкий».

"Сьогодні Ісус хоче доторкнутися до твого серця" - коментар Євангелія дня

Ісус розповів фарисеям і книжникам слідуючу притчу:     «Котрий з вас чоловік, мавши сотню овець і одну з них загубивши, не зоставить дев’ятдесят  дев’ять у пустелі та не піде шукати загублену, поки її не знайде? А, знайшовши, кладе її собі, радіючи, на плечі й, повернувшися додому, скликає друзів та сусідів і до них каже: “Радійте зо мною, бо я знайшов овечку, що була загубилась”.      Отак, кажу вам, що на небі буде більша радість над одним грішником, що кається, ніж над дев’ятдесят дев’ятьма праведниками,  що їм не треба покаяння».

"Не давайте священне собакам, ані не кидайте перел ваших перед свиньми" - коментар Євангелія дня

Ісус сказав до своїх учнів:   «Не давайте священне собакам, ані не кидайте перел ваших перед свиньми, щоб не потоптали їх ногами й, обернувшись, вас не роздерли.          Все, отже, що бажали б ви, щоб люди вам чинили, те ви чиніть їм, – це ж бо закон і пророки.          Входьте вузькими дверима, бо просторі ті двері й розлога та дорога, що веде на погибель, і багато нею ходять. Але тісні ті двері й вузька та дорога, що веде до життя, і мало таких, що її знаходять».

Народження святого Йоана Хрестителя - коментар Євангелія дня

Єлизаветі настав час родити; і вона народила сина. Почули сусіди та її родина, що Господь возвеличив своє милосердя над нею і раділи разом з нею. Сталося, що восьмого дня прийшли обрізати дитя і хотіли назвати його ім’ям його батька – Захарією.