Пісня Перемоги
Трансляція Літургії із Собору Успіння Пресвятої Богородиці (м.Чернівці)
Денний ефір
Коронка до Божого Милосердя
Молитовна лінія
Дитяча катехиза
В Родині Радіо Марія
Катехиза
Дитяча молитва
Новини
Голос народу, голос Божий
Літургія годин (Бревіарій)
Свята Літургія із храму св. Мартина (Мукачево)
Молитовна лінія
Заклик до Бердичівської Богородиці (Наживо)
Вечірній ефір
Катехиза
Слово на кожен день
Літургія годин (Бревіарій)
Розарій
«Я до останнього сподівався, що буде почутий заклик до того, щоб замість війни юрисдикцій в Україні було б мирне співіснування двох православних юрисдикцій — ПЦУ, яка визнана сьогодні Вселенським православ’ям, і УПЦ МП… Відповіддю на це, очевидно, стала заборона у священнослужінні».
***
«Діалогу не було. Ми робили публічні заяви, ми були відкриті до діалогу і не приховували своєї позиції. Повідомлення (про заборону — ред.) я отримав від канцелярії голосом семінариста…»
***
«Думаю, що указ про заборону не має жодного сенсу, тому що ще 11 жовтня Вселенський патріархат визначив статус усіх православних в Україні. І питання в тому, визнаємо ми рішення Вселенського православ’я чи ми визнаємо рішення московського православ’я? Я серед тих, хто визнає рішення Вселенського православ’я».
***
«Ми бажаємо залишатися в єдності зі Вселенським православ’ям, з Православною Церквою України і хотіли б залишатися в єдності з тими священиками і вірними Московського патріархату, які будуть до цього відкриті».
***
«Я перейшов до Православної Церкви України. Хоча мені не подобається термін «перехід». Мета — єдність усіх православних українців. З 90-х років у мене була ідентичність: я священик києвоцентричної церкви, де Предстоятелем є Київський митрополит і яка є в єдності зі Вселенським православ’ям. Ця ідентичність не змінилася».
***
«Той процес, який відбувається, не варто вимірювати словом «перехід». Тоді ми узаконюємо розділення, а питання в єдності».
***
«Я зараз сміливо кажу «Московський патріархат в Україні», бо вважаю, що ті, хто ідентифікують себе як Українська Православна Церква, вони вже або в єдності з ПЦУ, або на шляху до цього. Принаймні, вони не є частиною пропаганди, яка риє нову яму розділень».
***
«Я готовий приймати іншу точку зору, але не готовий сприймати риторику Другої світової війни. Я до цього ставлюся як до частини гібридної війни».
***
«За часів Блаженнішого митрополита Володимира ми позиціонували себе як церкву, яка дозволяє існувати в собі різним точкам зору і намагається об’єднати цих людей на підґрунті церкви і єдності зі Вселенським православ’ям. Тому для нас неприйнятний той розрив, на який іде Москва щодо Константинополя».
***
«Дуже багато змінилося в медіапросторі після початку війни, з 2014 року. Це вже інша реальність, інші виклики. Мені здається, що не завжди позиція офіційних спікерів Московського патріархату була вдалою».
***
«Я багато чув про співпрацю священиків і ієрархів з радянським КДБ. Перейменована структура нікуди не зникла. Щодо ієрархів, які зараз співпрацюють, важко сказати. Але цікавий момент: Московський патріарх перебуває під цілодобовою охороною чи то ФСБ чи ФСО. В мене питання: це охорона чи варта? Коли зараз у деяких ієрархів Московського патріархату з’являються охоронці, які їх постійно супроводжують, в мене питання: чи не під вартою і вони? Але це питання вибору людини».
***
«Для мене тема статків з одного боку нецікава, а з іншого — болісна. Тому що церква засвідчила, що вона не здатна впоратися зі спокусами. Коли люди були готові і жертвувати, і допомагати, церковна ієрархія часто виявлялася слабкою перед спокусами владою і грошима. І перестала навіть вважати нескромність і розкіш чимось неприроднім».
***
«Це спадок радянський, коли ієрархами часто ставали люди, завданням яких був не стільки розвиток церкви, скільки її дискредитація. Радянська влада, яка розуміла, що не може церкву знищити, обрала інший варіант: ієрархами, священиками ставили людей, які в тому числі дискредитували церкву собою і своєю поведінкою. І ці люди виховували наступні покоління».
***
«Місія Андрія Ткачова завершилася тут (в Україні — ред.), і людина поїхала туди, звідки вона є і частиною якого світу вона є».
***
«Для мене певна загадка, як і звідки з’явився Вадим Новинський. Як він став таким вагомим, це пройшло повз мене. Але це було в той період, коли Блаженніший хворів. Він, скоріше, був тим, хто підтримав і сприяв підвищенню митрополита Антонія. Це відбувалося на тлі спроби Януковича відправити Блаженнішого на спокій. А ваги він набрав після обрання митрополита Онуфрія».
***
«Була історія 2008 року — приїзд Вселенського Патріарха. Президент запрошував його зі згоди Блаженнішого і Блаженніший запрошував зі свого боку Вселенського Патріарха. І в той момент о. Миколай Балашов, який був помічником митрополита Кирила (Гундяєва — ред.) робить дуже гучну заяву, що Вселенський Патріарх не може приїжджати в Київ і це взагалі територія Московського патріархату. І почався тиск: ви не маєте приймати Вселенського, зустрічатися з ним. Блаженніший сказав: «Ні!»
Зустріч відбулася. Тоді пропонувалася модель, за якої в Україні постануть дві юрисдикції: одна — Московського патріархату. Інша — або автокефальна, або Константинопольського патріархату. Проти цієї моделі був патріарх Філарет.
Відбулася зустріч, вперше після конфлікту в Естонії, між патріархом Олексієм і патріархом Варфоломієм у нас в митрополії. Наскільки я розумію, вони домовилися, що Московський патріархат повертається до загальноправославних комісій, структур. Фактично розмінною монетою стала Україна, патріарх Олексій пообіцяв, що він бере участь у підготовці Всеправославного Собору. А історія зі статусом зависла…»
***
«Я в митрополії останній раз був на початку 2015 року. Я в цих кабінетах і коридорах не ходжу, не цікавлюся і весь час займався своєю справою — розбудовою Відкритого православного університету. Хто керує (церквою — ред.)? Ви можете побачити синхронність, коли заяви з московського Синоду і київського Синоду Московського патріархату не відрізняються. То хто виконує цю місію тут, в Києві, яка різниця? Ми бачимо певне зовнішнє управління».
Текст: orthodoxy.org.ua