Молитовна лінія
Св.Літургія з Катедри св. Олександра (Київ)
Катехиза
Ангел Господній
Розарій
Літургія Східний обряд
Пісня Перемоги
Коронка до Божого Милосердя
Молитовна лінія
Дитяча катехиза
Обережно, магія!
Дитяча молитва
Дитяча катехиза
Розарій
Літургія годин (Бревіарій)
Св.Літургія з костелу св. Станіслава єпископа та мученика (Городок)
Молитовна лінія
Заклик до Бердичівської Богородиці (Наживо)
Вечірній ефір
Катехиза
Дванадцята катехиза із серії програм "Святий Іриней. Доказ апостольського проповідування". Роздумуємо над 19-21 пунктом Епідейксису: "Ной". Автор програми — отець Енріке Лопес Імбернон.
СВЯТИЙ ІРИНЕЙ. ДОКАЗ АПОСТОЛЬСЬКОГО ПРОПОВІДУВАННЯ. КАТЕХИЗА 12. НОЙ: (№ 19-21)
«Після того, як на
попередній зустрічі ми побачили, як зло поширилося по всій землі після
гріхопадіння Адама і Єви, сьогодні ми поговоримо про Ноя, якого ви всі знаєте". - говорить отець Енріке на початку катехези.
Після поширення гріха й зла у світі Бог зберіг праведного Ноя і його сім'ю, щоб вони могли знову розмножуватися і, таким
чином, продовжувати план любові, який Бог задумав для людини, коли створив її.
«Ной був визнаний досконалим і праведним; у часи гніву він був знаком
примирення; через нього на землі вижив остаток, коли прийшов потоп», — як
розповідає нам книга Сираха (44, 17-18).
Коли здається, що все
втрачено, що у світі є лише несправедливість, жах, безлад, гріх, Бог проявляє
свою справедливість саме через своє провидіння. Для цього він обрав Ноя та його
сім'ю і дав конкретні розпорядження щодо будівництва ковчега, в якому вони мали
б врятуватися від всесвітнього потопу. «Благословенне бо дерево, що
справедливості служить» (Муд. 14, 7).
Іриней каже, що «Ной був визнаний
праведним і завдяки своїй власній праведності врятувався». Про яку праведність
йдеться? Бог наказав Ною побудувати ковчег, наводячи як приклад виміри, які сам
Син Божий дав Ноєві для його побудови. Слово Боже відкриває Ноєві структуру
тайни спасіння. Не існує спасіння, яке не було б опосередковане Сином Божим.
Для
святого Іринея є дві дороги: побожність і безбожність. Побожність викликає
благословення, а безбожність — прокляття. Безбожність — це
відсутність любові дітей до тих, кому вони повинні завдячувати своїм життям. Хам завдячував батькові не тільки своїм життям, але
й спасінням, адже він був врятований праведністю Ноя. Проте незабаром Хам забув,
що його батько зробив для всієї родини. Він не оцінив цього. Прокляття Хама
впало на його сина Ханаана і поширилося на всіх безбожників. Прокляття означає
стан ворожнечі з Богом, виявляє те, що вже було в серцях нащадків Хама, - відмову примиритися з Богом. Святий Іреней згадує 14 поколінь. Ціль катастроф Старого
Завіту — це та сама ціль, на яку вказує Ісус Христос у Новому Завіті: це
заклик, щоб чувати та приносити плід.
В ефірі брат-капуцин Леонід Міхалець, священник римсько-католицької парафії у місті Красилів. Темою катехитичної науки є протиставлення християнського персоналізму сучасному індивідуалізму. Головна думка отця Леоніда полягає в тому, що кожна людина покликана стати дитиною Божою і увійти в життя Бога – а це можливо лише через любов. Християнський персоналізм, на його думку, не знецінює особистість, але навпаки – розкриває її гідність у спільноті та у взаєминах любові з Богом та ближніми.
У програмі отця Віталія Козака розглядається тема чутливості, інтуїції та внутрішньої цілісності жінки. Саме ця остання якість, як наголошує священник, і є проявом так званого «жіночого генія». Автор звертає увагу на приклади святих жінок, які зуміли повноцінно розкрити та втілити ці риси у своєму житті. На його думку, в сучасному світі особливо важливо, щоб жінка не втратила своєї жіночності та духовної глибини.
З дітьми потрібно говорити про віру серйозно — так само, як і з дорослими. У катехезі сестра Юлія Заводовська зі Згромадження Сестер від Ангелів (м. Вінниця) ділиться порадами, як доступно й водночас глибоко вести розмову з дітьми про ангелів.