"Нова людина - та людина, яка весь час формується Духом Святим на образ Божий - образ Ісуса Христа", - роздумуємо "хто я є", в катехизі разом з братом Леонідом Міхальцем, що належить до Ордену Братів Менших Капуцинів, парафія Пресвятого Серця Ісуса, м. Красилів Хмельницької області.
Проповідуючи Слово Боже, ми прославляємо Бога. Залежно від того, наскільки відкрито ми відповідаємо на Слово, яке Господь приготував, настільки Дух Святий робить кожного з нас подібними до Ісуса Христа. В Посланнях можна почути, як апостол Павло говорить про людину тілесну і людину духовну: стара людина і нова людина. Адам, який піддався спокусі гріха і зірвав яблуко з Євою, відкинувши при цьому Божу любов, визнається старою людиною. За умови увірування в Ісуса Христа, людина може пізнати нове існування і стати новою людиною. "Всі бо згрішили й позбавлені слави Божої" (Рим. 3:23). При народженні людині передається первородний гріх, вчинений Адамом і Євою, як описано в Старому Завіті. "Нам потрібно побачити не тільки наслідок гріха, але й корінь", - цитує брат Леонід одного дослідника монашої духовності. Бути старою людиною - це не тільки помітити поганий вчинок, але й побачити свій стан, в якому знаходжуся. Мій стан - це стан людини, яка має зіпсовану природу. Важливо визнати, зізнатися собі в правді, навіть якщо вона є болючою, що я є грішником. Коли людина починає вірити в Ісуса Христа як свого Господа і Спасителя - це є чудо, яке дає їй вихід з гріховної природи. Ісус є дорогою, істинною і життям. Під час участі у Святих Таїнствах християнин помирає для старої людини та воскресає як нова людина, переходить від старого Адама до нового Адама, яким є Ісус Христос. Нова людина - та людина, яка весь час формується Духом Святим на образ Божий - образ Ісуса Христа.
Це друга катехиза з циклу "Антропологія Едити Штайн", де ставимо питання: "Що таке людина?" Виголошує науку отець Віталій Козак.
Напередодні Пасхального Тридення, найважливішого літургійного періоду року, о. Вальдемар Павелець дуже ґрунтовно пояснює значення усіх літургійних обрядів.
Тема реколекцій присвячена Пасхальному Триденню. Традиція святкування християнами Тридення бере початок у IV столітті. У перший день реколекцій єпископ помічник Київсько-Житомирської дієцезії Олександр Язловецький виголошує науку про Великий четвер: "Ісус залишає нам у подарунок три речі, без яких неможливе християнство: Таїнство Євхаристії, Таїнство Священства і заповідь любові, коли сам омиває ноги ближнім".
Про страждаюче Серце Пресвятої Богородиці та її співучасть у спасінні людства розповідає сестра-гоноратка Каміла Кармалюк.
Отець Міхал Бранкевич говорить про страждання Спасителя.