Слухати Радіо

Зараз в ефірі

02:50

Біблійні читання

В ефірі

Меса

03:40

Розарій

04:00

Коронка до Божого Милосердя

04:20

Святий дня

05:00

Молитва

06:00

Дитяча катехиза

06:20

Житія святих

06:50

Ранкова молитва

07:00

Меса

08:00

Дитяча катехиза

08:10

Житія святих

08:30

Годинки

09:00

Молитовна лінія

10:00

Розарій

10:30

У ваших намірах

11:00

Житія святих

11:20

Катехиза

12:00

Ангел Господній

12:20

Розарій

Релігійні практики Юдеїв. Історія шабату та відношення до суботи Христа.

Поділитись з друзями
Про релігійні практики Юдеїв, зокрема про Шабат розповідає теолог-бібліст, священник Львівської архидієцезії Римо-Католицької Церкви, викладач біблійних дисциплін в інституті Святого Томи Аквінського, автор книги "Світ Біблії: подорож батьківщиною Ісуса Христа", отець Володимир Кусьнєж.
Ми пробуємо розуміти краще суспільство в якому жив Ісус Христос. Обставини в яких жив Спаситель були історично обумовленими. У попередніх програмах ми говорили про юдаїзм, Тору, храм, але є ще один асперт характерний для Євреїв - мова йде про релігійні практики, - отець Володимир Куснєж.

Сьогодні ми зупинимося на святкування Суботи-шабату. В цей день Юдеї відвідують храм. Існують рідні думки щодо походження цього слова, але найвірніше припущення щодо значення слова "шабат" - це відпочинок, тобто стан коли людина нічого не робить. 

У пророчих книгах згадки про шабат зувтрічаються паралельно з новомісяччям. В Палестині стежили за місячним календарем та до нього прив'язували відлік часу. Шабат було окреслено повним місяцем.

Лунарний календар налічує 28 днів, а четвертина являла собою 7 днів. Навіть у Вавилоні уважно стежили за лунарним календарем та шанували деякі дні. У Вааилонян вільний від праці день був 15-й і цей день у них називався "шабату". Пізніше, "шабат" як свято отримало вже більш релігійне значення. Пророки, зокрема Єремія та Єзекиїл критикував Євреїв за недотримання шабату. Якщо пророки критикували то значить були підстави для критики.

Ситуація змінюється враз разом із Вавилонським полоном після якого ситуація змінюється. Пророк Неємія пише про турботу влади про дотримання Євреями суботи та забороняє торгівлю, ведення справ. Цьому ревному юдеєві Неємії потрібно було проголошувати дотримання суботи. Бо ті, які повернулися з полону - дотримувалися звичаю цього, а ті, хто не був послабили дотримання звичаю. 

У Вавилонському полоні Євреї зберегли та укріпили свої звичаї, які їх ідентифікували. Вони виконували акт обрізання, стежили за чистотою їжі, дотримувалися суботи - це була частина їхньої релігії.

Уже пізніше, як ми бачимо в книзі Макавеїв, шабат стає чимось святим. На початку 1 Макавеїв ми бачимо настільки ретельне дотримання суботи, що навіть зброю під час війни не брали в руки в цей день.

Взагалі, Вавилонський полон був особливим для Євреїв, адже туди забирали фахівців, які вміють читати, писати та розуміються в науці. Тобто у полон потрапила еліта, а лишилися звичайні прості люди. Саме іудейська інтелігенція і викристалізувала в полоні свою релігію. 

У Святому Писанні (Второзаконня 5) наказ святкувати шабат зустрічається в 10 заповідях: "Додержуй день суботній, святкуючи його, як заповідав тобі Господь Бог твій". Тут нагадується, що навіть раби мають відпочивати в цей день бо й ти був рабом в Єгипті. Також, щоб самому не стати рабом роботи.


Коли людина святкує шабат то вона наче наближається до небесного взірця. 
Ісус часто зцілював у шабат та порушував уставлені правили шабату за що Його та учнів критикували. Тоді він висловив відому відповідь, що не людина для шабату, а шабат для людини.

Відгуки

Невизначена втрата. "Через не хочу та не можу дбайте про себе", - отець Діонісій Дьяченко

Невизначена втрата. "Через не хочу та не можу дбайте про себе", - отець Діонісій Дьяченко

Про переживання горя та невизначену втрату слухайте у програмі Люди Справи. Гість прямого ефіру - ієрей Діонісій (Денис) Дьяченко, священик Православної Церкви України, військовий капелан Національний академії Державної прикордонної служби України ім. Богдана Хмельницького.
"Він розіп'яв себе в сповідальниці", - катехеза про св.Леопольда Мандича

"Він розіп'яв себе в сповідальниці", - катехеза про св.Леопольда Мандича

Брат-капуцин Віктор Дешук під час ранкової катехези знайомить слухачів Радіо Марія з постаттю святого Леопольда Мандича.
"Ціла історія святої Терези Великої - це молитва", - о.Віталій Козак

"Ціла історія святої Терези Великої - це молитва", - о.Віталій Козак

Отець Віталій Козак продовжує цикл катехез під назвою "Історія дружби". Священник розповідає про досвід молитви святої Терези Авільської. Дослідники життя  Терези виділяють три етапи її переживань. Перший - "спонтанність і відкритість", другий - "неприйняття і конфлікт", і третій - "гармонія зустрічі". 
Як відчути Божу любов?

Як відчути Божу любов?

Отець Леонід Михалець говорить про Божу любов.
"Багато людей вивчили дорогу до костелу, але не стали на шлях до вівтаря", - отець Андрій Немченко

"Багато людей вивчили дорогу до костелу, але не стали на шлях до вівтаря", - отець Андрій Немченко

Про те, як виконати волю Божу розповідає отець-францисканець Андрій Немченко - вікарій Одеського катедрального собору Успіння Пресвятої Діви Марії. "Нещастя - наш вчитель, а призначення - вічність".