Слухати Радіо

15:20

Дитяча катехиза

В ефірі

В Родині Радіо Марія

16:00

Катехиза

16:45

Дитяча молитва

17:00

Дитяча катехиза

17:10

Новини

17:20

Голос народу, голос Божий

17:45

Літургія годин (Бревіарій)

18:00

Св.Літургія з храму св. Яна з Дуклі (Житомир)

19:00

Молитовна лінія

20:00

Заклик до Бердичівської Богородиці (Наживо)

21:00

Вечірній ефір

22:00

Катехиза

22:40

Духовні читання

23:00

Слово на кожен день

23:45

Літургія годин (Бревіарій)

00:00

Розарій

00:30

Катехиза

01:10

Католицька енциклопедія

01:40

Духовні читання

Релігійні практики Юдеїв. Історія шабату та відношення до суботи Христа.

Про релігійні практики Юдеїв, зокрема про Шабат розповідає теолог-бібліст, священник Львівської архидієцезії Римо-Католицької Церкви, викладач біблійних дисциплін в інституті Святого Томи Аквінського, автор книги "Світ Біблії: подорож батьківщиною Ісуса Христа", отець Володимир Кусьнєж.
Ми пробуємо розуміти краще суспільство в якому жив Ісус Христос. Обставини в яких жив Спаситель були історично обумовленими. У попередніх програмах ми говорили про юдаїзм, Тору, храм, але є ще один асперт характерний для Євреїв - мова йде про релігійні практики, - отець Володимир Куснєж.

Сьогодні ми зупинимося на святкування Суботи-шабату. В цей день Юдеї відвідують храм. Існують рідні думки щодо походження цього слова, але найвірніше припущення щодо значення слова "шабат" - це відпочинок, тобто стан коли людина нічого не робить. 

У пророчих книгах згадки про шабат зувтрічаються паралельно з новомісяччям. В Палестині стежили за місячним календарем та до нього прив'язували відлік часу. Шабат було окреслено повним місяцем.

Лунарний календар налічує 28 днів, а четвертина являла собою 7 днів. Навіть у Вавилоні уважно стежили за лунарним календарем та шанували деякі дні. У Вааилонян вільний від праці день був 15-й і цей день у них називався "шабату". Пізніше, "шабат" як свято отримало вже більш релігійне значення. Пророки, зокрема Єремія та Єзекиїл критикував Євреїв за недотримання шабату. Якщо пророки критикували то значить були підстави для критики.

Ситуація змінюється враз разом із Вавилонським полоном після якого ситуація змінюється. Пророк Неємія пише про турботу влади про дотримання Євреями суботи та забороняє торгівлю, ведення справ. Цьому ревному юдеєві Неємії потрібно було проголошувати дотримання суботи. Бо ті, які повернулися з полону - дотримувалися звичаю цього, а ті, хто не був послабили дотримання звичаю. 

У Вавилонському полоні Євреї зберегли та укріпили свої звичаї, які їх ідентифікували. Вони виконували акт обрізання, стежили за чистотою їжі, дотримувалися суботи - це була частина їхньої релігії.

Уже пізніше, як ми бачимо в книзі Макавеїв, шабат стає чимось святим. На початку 1 Макавеїв ми бачимо настільки ретельне дотримання суботи, що навіть зброю під час війни не брали в руки в цей день.

Взагалі, Вавилонський полон був особливим для Євреїв, адже туди забирали фахівців, які вміють читати, писати та розуміються в науці. Тобто у полон потрапила еліта, а лишилися звичайні прості люди. Саме іудейська інтелігенція і викристалізувала в полоні свою релігію. 

У Святому Писанні (Второзаконня 5) наказ святкувати шабат зустрічається в 10 заповідях: "Додержуй день суботній, святкуючи його, як заповідав тобі Господь Бог твій". Тут нагадується, що навіть раби мають відпочивати в цей день бо й ти був рабом в Єгипті. Також, щоб самому не стати рабом роботи.


Коли людина святкує шабат то вона наче наближається до небесного взірця. 
Ісус часто зцілював у шабат та порушував уставлені правили шабату за що Його та учнів критикували. Тоді він висловив відому відповідь, що не людина для шабату, а шабат для людини.

Чому маємо бути вдячні Богу навіть у стражданнях?

Чому маємо бути вдячні Богу навіть у стражданнях?

У катехизі своїми думками щодо віри як постійного зв'язку з Богом ділиться отець Кшиштоф Бузіковський зі Згромадження Місіонерів Облатів Непорочної Діви Марії (м. Обухів). Однією з найважливіших рис Божої дитини священник вважає вдячність.
2025-06-11 00:00:00
"Нам не вистачає компетентності. Ісус ніколи не був підлабузником, а на всі запитання мав відповіді", - о. Віталій Козак

"Нам не вистачає компетентності. Ісус ніколи не був підлабузником, а на всі запитання мав відповіді", - о. Віталій Козак

"Якщо ми не будемо застосовувати критичне мислення, то нами будуть маніпулювати та використовувати", - про пізнання істини та роль віри через призму життя Едити Штайн розповідає настоятель Всеукраїнського санктуарію Матері Божої Святого Скапулярію в Бердичеві, отець Віталій Козак.

2025-06-11 00:00:00
"Змалку переслідували дивні сни: на мене нападав дракон, але ніколи не міг з’їсти", - брат Матвій Стибурський

"Змалку переслідували дивні сни: на мене нападав дракон, але ніколи не міг з’їсти", - брат Матвій Стибурський

"Бог веде нас через бажання серця. Він вкладає прагнення - і там, де ми їх реалізуємо, чекає нас Сам", - брат-капуцин Матвій Стибурський, парафія Святої Діви Марії Ангельської, м. Вінниця.
2025-06-11 00:00:00
Бути "світлом світу" - що це означає для християнина?

Бути "світлом світу" - що це означає для християнина?

"Для мене ходити у світлі - це перебувати в Божих заповідях. Наше світло має так сяяти, щоб не брати слави собі, а віддавати її Богу", - брат-капуцин Збігнєв Савчук (м. Красилів).
2025-06-11 00:00:00
Дієцезіальний день підлітка в Зарічанах зібрав близько 450 учасників

Дієцезіальний день підлітка в Зарічанах зібрав близько 450 учасників

З 16 по 18 травня в селі Зарічани Житомирської області відбувся Дієцезіальний день підлітка Києво-Житомирської дієцезії РКЦ - Teenagers Day. Подію організувала Комісія душпастирства молоді дієцезії, щоб об’єднати молодь у спільному пережитті віри, ділення, радості та присутності живого Бога. Про мету, виклики та особисті свідчення з цих особливих днів говоритимемо з гостями ефіру:

- отцем Лукасом Пероззі Жорже, членом Комісії душпастирства молоді Києво-Житомирської дієцезії;

- Олександрою Пастер, членкинею оргкомітету та співорганізаторкою заходу.

2025-06-11 00:00:00