Слухати Радіо

Зараз в ефірі

02:00

Катехиза

В ефірі

Меса

03:40

Розарій

04:00

Коронка до Божого Милосердя

04:20

Святий дня

05:00

Молитва

06:00

Дитяча катехиза

07:00

Меса

07:40

Дитяча катехиза

08:10

Житія святих

08:15

Слово на кожен день

09:00

Молитовна лінія

10:00

Розарій

10:30

У ваших намірах

11:00

Житія святих

11:20

Катехиза

12:00

Ангел Господній

12:20

Пісня Перемоги

13:00

Св.Літургія з храму Успіння Пресвятої Богородиці (Страдч)

14:00

Денний ефір

Релігійні практики Юдеїв. Історія шабату та відношення до суботи Христа.

Поділитись з друзями
Про релігійні практики Юдеїв, зокрема про Шабат розповідає теолог-бібліст, священник Львівської архидієцезії Римо-Католицької Церкви, викладач біблійних дисциплін в інституті Святого Томи Аквінського, автор книги "Світ Біблії: подорож батьківщиною Ісуса Христа", отець Володимир Кусьнєж.
Ми пробуємо розуміти краще суспільство в якому жив Ісус Христос. Обставини в яких жив Спаситель були історично обумовленими. У попередніх програмах ми говорили про юдаїзм, Тору, храм, але є ще один асперт характерний для Євреїв - мова йде про релігійні практики, - отець Володимир Куснєж.

Сьогодні ми зупинимося на святкування Суботи-шабату. В цей день Юдеї відвідують храм. Існують рідні думки щодо походження цього слова, але найвірніше припущення щодо значення слова "шабат" - це відпочинок, тобто стан коли людина нічого не робить. 

У пророчих книгах згадки про шабат зувтрічаються паралельно з новомісяччям. В Палестині стежили за місячним календарем та до нього прив'язували відлік часу. Шабат було окреслено повним місяцем.

Лунарний календар налічує 28 днів, а четвертина являла собою 7 днів. Навіть у Вавилоні уважно стежили за лунарним календарем та шанували деякі дні. У Вааилонян вільний від праці день був 15-й і цей день у них називався "шабату". Пізніше, "шабат" як свято отримало вже більш релігійне значення. Пророки, зокрема Єремія та Єзекиїл критикував Євреїв за недотримання шабату. Якщо пророки критикували то значить були підстави для критики.

Ситуація змінюється враз разом із Вавилонським полоном після якого ситуація змінюється. Пророк Неємія пише про турботу влади про дотримання Євреями суботи та забороняє торгівлю, ведення справ. Цьому ревному юдеєві Неємії потрібно було проголошувати дотримання суботи. Бо ті, які повернулися з полону - дотримувалися звичаю цього, а ті, хто не був послабили дотримання звичаю. 

У Вавилонському полоні Євреї зберегли та укріпили свої звичаї, які їх ідентифікували. Вони виконували акт обрізання, стежили за чистотою їжі, дотримувалися суботи - це була частина їхньої релігії.

Уже пізніше, як ми бачимо в книзі Макавеїв, шабат стає чимось святим. На початку 1 Макавеїв ми бачимо настільки ретельне дотримання суботи, що навіть зброю під час війни не брали в руки в цей день.

Взагалі, Вавилонський полон був особливим для Євреїв, адже туди забирали фахівців, які вміють читати, писати та розуміються в науці. Тобто у полон потрапила еліта, а лишилися звичайні прості люди. Саме іудейська інтелігенція і викристалізувала в полоні свою релігію. 

У Святому Писанні (Второзаконня 5) наказ святкувати шабат зустрічається в 10 заповідях: "Додержуй день суботній, святкуючи його, як заповідав тобі Господь Бог твій". Тут нагадується, що навіть раби мають відпочивати в цей день бо й ти був рабом в Єгипті. Також, щоб самому не стати рабом роботи.


Коли людина святкує шабат то вона наче наближається до небесного взірця. 
Ісус часто зцілював у шабат та порушував уставлені правили шабату за що Його та учнів критикували. Тоді він висловив відому відповідь, що не людина для шабату, а шабат для людини.

Відгуки

"Чому Церква назвала 24-річну дівчину своєю вчителькою?" - катехеза о.Ігоря Шклярука

"Чому Церква назвала 24-річну дівчину своєю вчителькою?" - катехеза о.Ігоря Шклярука

"Віра - не для тих, хто є "супермен", але для тих, хто звичайна "маленька" людина." - говорить о.Ігор Шклярук в катехизі про Святу Маленьку Терезку. 
"Не відпускайте Розарій з рук та єднайтеся з Богом у безнадії", - брат Збігнєв Савчук

"Не відпускайте Розарій з рук та єднайтеся з Богом у безнадії", - брат Збігнєв Савчук

Про надію на підставі псалма 126 розповідає брат Збігнєв Савчук з ордену братів менших капуцинів (м. Красилів). "Навіть при безнадії та в сльозах продовжуйте читати Біблію. Великою підтримкою є щоденна участь у Службі Божій".
"Чоловік перестав пити коли я змінила своє занедбане життя" - свідчення спільноти Ал-Анон

"Чоловік перестав пити коли я змінила своє занедбане життя" - свідчення спільноти Ал-Анон

Як система 12 кроків допомогла кардинально покращити власне життя розповідає пані Софія - членкиня спільноти Ал-Анон. "Змінити в своїй поведінці те, що тільки погіршує ситуацію, і знайти здоровий спосіб реагування на проблему – це цілком реальні завдання. Збори Ал-Анон дають можливість вчитися на досвіді інших людей, які стикалися зі схожими проблемами".



"Тотальне марновірство та забобони - супутники тяжких періодів", - отець Микола Орач

"Тотальне марновірство та забобони - супутники тяжких періодів", - отець Микола Орач

"Забобонні люди схильні до інфантильності, адже так зручно перекласти власну відповідальність на стихії, явища та інші чинники". Про марну віру та магічне мислення розповідає брат-францисканець Микола Орач. Парафія Преображення Господнього м. Бориспіль. 
Катехеза отця Миколи Бистрицького про класифікацію музики в Церкві

Катехеза отця Миколи Бистрицького про класифікацію музики в Церкві

Катехеза отця Миколи Бистрицького відповідального за музичне душпастирство молоді Кам'янець-Подільської Дієцезії. В цьому повчанні священник розповідає про класифікацію музики в Церкві, зокрема йдеться про релігійну, церковну, сакральну, та літургійну музику. Катехит будує свою науку на основі книги отця Іринея Павляка, де йдеться про літургійну музику після Другого Ватиканського Собору.