Слухати Радіо

Зараз в ефірі

18:00

Св.Літургія з Катедри св. Олександра (Київ)

В ефірі

Молитовна лінія

20:00

Заклик до Бердичівської Богородиці (Наживо)

21:00

Вечірній ефір

22:00

Катехиза

22:40

Духовні читання

23:00

Слово на кожен день

23:50

Літургія годин (Бревіарій)

00:00

Розарій

00:30

Катехиза

01:10

Розмова з екзорцистом

01:40

Духовні читання

02:00

Катехиза

02:50

Біблійні читання

03:00

Меса

03:40

Розарій

04:00

Коронка до Божого Милосердя

04:20

Святий дня

05:00

Молитва

06:00

Дитяча катехиза

Своїми проповідями блаженний о.Яким Сеньківський умів тримати народ у постійному піднесенні духа й надії на краще завтра

Поділитись з друзями
Отець Яким Сеньківський відноситься до тих священників, які були жахливо мучені та загинули від рук більшовиків під час наближення німецьких солдат в 1941 році.
В програмі "У Ваших намірах" с.Дам`яна Галущак продовжує знайомити слухачів з блаженними мученниками УГКЦ.

Народився 2 травня 1896 року в багатодітній сім’ї у с. Гаї Великі, що біля Тернополя. Родина Сеньківських з дитинства звикала до важкої фізичної праці на полі. Проте батьки не шкодували грошей на освіту своїх дітей, котрих вони виховували у християнському та патріотичному дусі. Обидва сини з родини Сеньківських – Іван (пізніше – Яким) та Володимир – стали священиками.
Богословські студії Іван (Яким) Сеньківський закінчив у Львові, а 4 грудня 1921 року у архикатедральному соборі Св. Юрія був рукоположений на священика. Згодом о. Іван продовжив навчання в м. Інсбрук (Австрія), де здобув докторський ступінь.

До чину св. Василія Великого о. Сеньківський вступив 10 липня 1923 р. У Крехові 1 березня 1925 р. він склав перші чернечі обіти, а 31 серпня 1930 – вічні. Блаженний був веселої вдачі, товариський, добрий, одним словом, зразковий чернець. В 1925–1927 pp. о. Яким працював сотрудником парафії с. Краснопуща на Тернопільщині, а в 1927–1931 pp. був професором гуманінарних предметів (українознавство, латина, загальна історія, географія) в окружній вищій духовній школі при Свято-Онуфріївському монастирі в с. Лаврові, що на Старосамбірщині. Крім того, йому було доручено викладати катехизм у школах в с. Лінина та с. Лаврів.

У 1932 році о. Сеньківського призначили здійснювати священиче служіння у м. Львові, зокрема тут він провадив Марійське Товариство та третій Василіанський Чин. У великопосному часі отцеь виголошував реколекції, а впродовж року здійснював місії. Його авторству належить хроніка Львівського монастиря. Блаженний Яким Сеньківський мав дар від Бога вміло спілкуватись з людьми, особливо з молоддю. Його проникливе пастирське слово під час проповідей вщент наповнювало віруючими місцеві храми.

У 1939 р. о. Якима Сеньківського призначено ігуменом монастиря оо. василіан у місті Дрогобичі. З прибуттям отця професора Якима Сеньківського до Дрогобича розквітла душпастирська діяльність, оживилось великими місіями релігійне життя, доповнилась новими елементами парохіяльна праця. З перших днів перебування в Дрогобичі він став улюбленцем усього міста. Він здобув собі прихильність вірних завдяки блискучому проповідницькому хисту, вмінню доступно промовити до інтелігента й робітника, до старшого й молодшого, навіть до маленької дитини. У пам’яті дрогобичан о. Яким запам’ятався ввічливим, адже на його обличчі завжди сяяла щиросердечна посмішка.

З приходом радянської влади в Галичину о. Сеньківський стає символом Церкви й народу в місті Дрогобичі. Своїми проповідями отець Яким умів тримати народ у постійному піднесенні духа й надії на краще завтра. Професора о. Сеньківського радянська влада багаторазово викликала на «розмови», під час яких у нього вимагали припинити душпастирську діяльність у монастирі. Вранці, 26 червня 1941 р. єромонах Яким Сеньківський відправив останню в своєму житті Святу Літургію. У передобідній час більшовики заарештували його разом із єромонахом Северином Бараником. Декілька днів перед тим вірні радили священикам якнайшвидше покинути монастирську обитель і перечекати небезпеку. Як свідчать очевидці, о. Яким відповів на це: «Ховатися не буду, а без волі Господньої ні один волосок не впаде з моєї голови».

29 червня 1941 року, в неділю вранці, ще до приходу німецького війська у місто, населення кинулося до суду й прилеглої до нього в'язниці з надією звільнити своїх рідних, але знайшли лише сотні закатованих тіл. В одній із підвальних келій суду, поміж іншими речами, було знайдено часослов о. Бараника та світлину-поштівку о. Сеньківського. Однак тіло єромонаха Якима Сеньківського ніхто не знайшов. Очевидці говорили, що його зварили в казані і дали їсти в'язням. Вірогідність цього факту – велика, адже люди, які тоді сиділи в тюрмі, стверджували, що юшка, якою їх годували, була солодкуватого присмаку і там знаходили людські нігті.

Відгуки

Чому Церква називає Богородицю Царицею Неба і Землі?

Чому Церква називає Богородицю Царицею Неба і Землі?

Отець Вальдемар Павелець в програмі "У Ваших намірах" говорить про Діву Марію Царицю. Священник розповідає, що життя Богородиці зовсім не було царським, вона не носила ані урочистого одягу ані мали корони. Натомість традиція Церкви показує Марію як королеву. Автор програми додає, що офіційно титул Цариці Неба і Землі Католицька Церква починає використовувати після того як Папа Пій ХІІ видав свою енцикліку «Ad caeli Reginam» (До Цариці небес).
"Людина, яка проклинає, притягує діяння диявола", - отець Микола Орач

"Людина, яка проклинає, притягує діяння диявола", - отець Микола Орач

Про прокльони та брехні розповідає брат-францисканець Микола Орач. Парафія Преображення Господнього м. Бориспіль.
"Євхаристія, молитва танцем, та конференції", - Ганна Михайличенко про Школу Марії в Чорткові

"Євхаристія, молитва танцем, та конференції", - Ганна Михайличенко про Школу Марії в Чорткові

Волонтерка Радіо Марія, Ганна Михайличенко ділиться досвідом участі у літній сесії Школи Християнського Життя і Євангелізації ПДМ. За словами Ганни Школа Марії допомогла їй глибше зануритися у сенс та значення віри. Також Школа Марії вчить молитися та знаходити відповіді на численні богословські запитання.
"Ліками від марнославства є Слово Боже, сповідь та спільнота", - отець Микола Орач

"Ліками від марнославства є Слово Боже, сповідь та спільнота", - отець Микола Орач

"Подолати марнославство та гординю легше людині, яка намагається в усьому шукати Бога", - брат-францисканець Микола Орач. Парафія Преображення Господнього м. Бориспіль.
Як з'явилася ікона Божої Матері Почаївської?

Як з'явилася ікона Божої Матері Почаївської?

Вшанування Почаївської ікони Божої Матері почалося з XVI століття і має своє особливе значення - у програмі говоримо з митрополитом Тернопільським та Кременецьким Нестором Писиком, ПЦУ