Катехиза на тему: "Визволи нас від лукавого". В ефірі отець, диякон Ігор Швець (Вища духовна семінарія Святого Духа, місто Городок). "Будьте постійними в молитві. Нехай вона буде регулярною, як сніданок, обід, вечеря."
Роздуми над 7-м закликом молитви Отче наш "Визволи нас від лукавого". Молитися - це зустрічатися з Господом, не тільки думати , але вести діалог. Справа в тому, що вести діалог ми можемо з живою особою, а не з мертвою. Це коли одна особа говорить, а інша слухає і навпаки. Сам Господь шукає нашого серця та завжди готовий слухати нас", - розповідає отець, диякон Ігор Швець.
Господь як друг відчуває радість, коли ми приходимо та відкриваємо двері нашого серця. Він наперед знає, що нам є дійсно важливим.
Коли ми говоримо "Визволи нас від лукавого" ми маємо одночасно великий захист коли просимо, адже Бог уважно слухає нас. І у цій молитві ми отримуємо повний захист та захищені від напастей дииявола та впливу цього світу.
Важливо розуміти, що диявол - це батько брехні. Слово лукавий дуже добре висвітлює сторони та функцію диявола. Синонімами слова "лукавий" є: хитрий, безсовісний тощо.
Сьогодні диявол діє відкрито в великих масштабах, що ми бачемо в періоді війни. Також ми бачимо, що багато людей розносять брехню, а деякі не вірять в обман диявола. Господь, знаючи це дає великий заклик: "Визволи нас від лукавого".
Світ нам дає постійно пропозиції, але ми не зможемо взяти із собою нічого. Нам варто докладати зусиль, щоб уникати будь якого зла.
Ця бооротьба про ти диявола займає належне місце в протистоянні лукавому. Святий Василій Великий пише, що диявол не може нападати на людей насильно, але атакує підступом. Коли людина піддається спокусам диявола то впадає у гріх. Але Бог ніколи не дає випробування понад силу.
Найбільші гріхи до яких диявол спокушає: гординя та брехня. А вже з цих гріхів виникають інші гріхи бо гординя спотворює дійсність, щоб людина сприймала її не такою, якою вона є.
В кожному з нас є людська та Божа природи які противляться одна одній. Коли просимо Всевишнього, щоб Він визволяв нас від впливу гріха то ми просимо Його, щоб Він повернув нас у стан, який був до гріха. Але лукавий хоче відвернути нашу увагу від шляху до Бога та призвести до безнадійності від гріха.
Гріх - це не те що відводить Бога від мене, а навпаки - це те, що відводить МЕНЕ від Бога. Бог не хоче, щоб ми грішили бо кожним ваажким гріхом ми розпинаємо Христа.
Саме падіння відкривають нам очі на любов Божу. Тоді ми по новому досвідчуємо любов Христа, який любить нас та хоче допомогти. Коли чинимо гріх то маємо понест відповідальність перед собою, Христом, Церквою. Саме диявол докоряє нам напівправдою нагадуючи що ти грішник і не достойний.
Христос вислуховує нас та дає нам таїнства через які ми можемо ставати вільними. Він дає нам інструменти через які ми можемо бути вільними від лукавого. Він бажає, щоб ми були незалежними від диявола та зла.
Хто дякує той двічі молиться. А просити потрібно так, ніби ти вже це отримав.
Ніколи не потрібно знеохочуватися власними падіннями. Ми часто піддаємося спокусам та може з'явитися натхнення нічого не робити. Аналізуйте своє життя, яким воно було місяць тому, рік тому, 5 років тому. Відмічайте моменти перемог над гріхом. Тут ви побачите, як Христос приходив та визволяв нас від диявола.
Христос насправді діє в житті кожного з нас, але є зло цього світу, яке не має віддаляти нас від Бога, а навпаки наближати до Нього.
"Гріх не був першим. Раніше за нього була невинність, в якій була сотворена людина на образ і подобу Божу", - говорить в катехизі о.Олександр Кушта. Продовжуємо цикл катехиз, заснованих на творі Йоана Павла II "Чоловіком і жінкою сотворив їх. Теологія тіла"
Брат-капуцин Сергій Воронюк в ранковій катехезі готує слухачів Радіо Марія до Адвенту. Зокрема катехит говрить про те, як в передріздвяний час змінюється Літургія. Також отець Сергій дає поради як глибоко пережити Адвент та порівнює його з Різдвяним постом у Східній Традиції.
Катехеза отця Віталія Козака з циклу "Молитва - як історія дружби". Пригадуємо, що автор говорить про духовний досвід та життя святої Терези від Ісуса.
У катехизі під назвою “Стратегія Царства темряви” о. Роман Братковський розповідає про відвічного ворога Божого, невидимого, але реального.
Отець Артур Сподар наводить різні теорії виникнення всесвіту і пояснює як до них ставиться Церква.