Брат-капуцин, отець Матвій Стибурський в катехизі наводить приклади, коли трагедії в результаті закінчувалися перемогою та спасінням.
"Ми намагаємося знайти відповіді у Бога на численні запитання. Одне з них: Чому ж Бог допускає загибель дітей? Справав в тому, що Бог діє трохи не так, як діють люди. Бог діє набагато краще Свого творіння - Він єдиний спроможний зі зла створити добро. Але це не означає, що ми повинні творити зло бо всерівно буде все гаразд, зовсім ні", - розповідає брат-капуцин Матвій Стибурський.
- В старому завіті Книги Буття (3 глава) написано: "Я покладу ворожнечу між тобою та жінкою.Між насінням твоїм і насінням її. Воно зітре тобі голову, а ти будеш жалити його в п'яту". Ось таке пророцтво про Діву Марію та її Сина Ісуса Христа, який був ужалений сатаною в п'яту, але поранив диявола в голову.
- Інколи нам хочеться втікти від Господа у світ і Він дозволяє, щоб це сталося. Є також сатана, який шукає можливості, щоб людину знищити. Вже зранені гонінням диявола ми повертаємося до Бога живого та просимо Його помочі, а Він у свою чергу розуміє та прощає нас. Отже, найбільше добро - це прощення Бога, який допускає щоб сатана трохи побив нас, щоб нас пробудити.
- До слова. У Святому Писанні ми бачимо яскравий приклад життя Йосифа. Він був улюбленим сином у батька, якому заздрили брати. Ви тільки уявіть - найближчі рідні люди вирішили вбити його, а потім була підступна жінка, в'язниця... біль несправедливості, сльози, відчай. В результаті він став головною людиною в Єгипті та отримав довіру від людей та Бога, врятував Ізраїльтян від голоду. Тобто ми бачимо, що зло по відношенню до Йосифа в кінцевому результаті перетворилося на добро.
- В іншому місці Біблії ми бачимо, як зло гріха перетворюється на добро. Апостол Петро - впевнений в Господі тричі зрікся Його. Але завдяки любові Христа Петро розкаявся та навернувся. І ми бачимо, в решті решт, що саме він став першим Папою Римським. Саме завдяки своєму гріху та прощенню він зміг стати більш милосердним до своїх братів та недосконалих людей. Озирніться і ви побачите навколо людей, які не відповідають нашим ідеалам. Саме тому Церква зосереджує увагу на служителів більше старшого віку, які мають досвід життєвий та милосердя до інших.
Катехиза отця Віталія Козака про христологію святої Терези з Авіли. Тема науки: Христос - центр містичного досвіду святої Терези від Ісуса.
Пропонуємо до вашої уваги другу серію катехиз із розділу "Христологія святої Терези Авільської". Акцент цієї науки зроблений на наслідуванні Христа у смиренні та служінні.
Отець Вальдемар Павелець продовжує цикл катехиз на тему "Літургійний рік у Католицькій Церкві". У цій програмі катехит розповідає про ступені свят та категорії святих. Ключовою темою ефіру є пояснення хронології подій, які передбачають процес канонізації святого. Сьогодні, згідно канонічного права, обряд проголошення святого очолює Святіший Отець, а блаженних може проголошувати делегований єпископ. Нинішня традиція визнання святого дещо різниться від традиції ранньої Церкви.
"Нова людина - та людина, яка весь час формується Духом Святим на образ Божий - образ Ісуса Христа", - роздумуємо, "хто я є", в катехизі разом з братом Леонідом Міхальцем, що належить до ордену Братів Менших Капуцинів, парафія Пресвятого Серця Ісуса, м. Красилів Хмельницької області.
Отець Вальдемар Павелець продовжує цикл катехиз про літургійний рік, і це друга серія теми, в якій йдеться про канонізацію святих. Зокрема, під час програми священник дає відповіді на запитання: "Чому бувають канонізації в надзвичайно коротких термінах", "Які головні факти підтверджують святість особи (і тут мова не про чудо)" і "Чому медицина має зіграти одну з головних ролей?"