Слухати Радіо

03:00

Меса

В ефірі

Розарій

04:00

Коронка до Божого Милосердя

04:20

Святий дня

04:40

Біблійні читання

05:00

Молитва

06:00

Дитяча катехиза

06:20

Голос народу, голос Божий

07:00

Меса

07:40

Дитяча катехиза

08:10

Житія святих

08:15

Слово на кожен день

09:00

Молитовна лінія

10:00

Розарій

10:30

У ваших намірах

11:00

Житія святих

11:20

Катехиза

12:00

Ангел Господній

12:20

Пісня Перемоги

13:00

Трансляція Літургії із Собору Успіння Пресвятої Богородиці (м.Чернівці)

Хресна дорога святого Йоана Павла ІІ

Пропонуємо до вашої уваги молитву Хресної дороги Йоана Павла ІІ.
Читає - Тетяна Калініченко.
 У житті святого Йоана Павла ІІ Хресна дорога мала особливе значення.

«Відправляв її щоп'ятниці протягом усього року. Це було для нього пережиттям Страстей Христа-Спасителя, який віддав за нас життя, відкупив нас. Це був певний вотум Святішого Отця за дар Відкуплення. Це за його дорученням у садах на даху папських апартаментів з'явилися стояння Хресної дороги. Там найбільше любив її відправляти», - розповідає митрополит Львівський Мечислав Мокшицький.
На одній із зустрічей із молоддю Святіший Отець Йоан Павло ІІ сказав, що молитва є діалог із Богом.

Під час трагедій, воєн, катастроф він ніколи не панікував, а промовляв: «О, Боже…» і йшов до каплиці молитись. Відомо, що умертвіння плоті Войтила практикував, ще будучи архієпископом Кракова, і продовжував спричиняти собі фізичний біль і після обрання на Папський престол. Співробітники архієпископської резиденції в Кракові знали про це, не дивлячись на те, що кардинал Войтила старанно це приховував.

Ці та інші, раніше не відомі моменти приватного життя Понтифіка описує польський монсеньйор Славомір Одер, який керував справою про беатифікацію покійного Папи Римського Йоана Павла ІІ. «Його найближче оточення і в Кракові, і у Ватикані чуло, як Кароль Войтила бичує сам себе. Часто він проводив усю ніч на голій підлозі. У його шафі, окрім сутан, був спеціальний гак, на якому висів ремінь для самобичування, – пише монсеньйор Одер. – Цей ремінь Папа привозив із собою і в Кастель Гондольфо (літню резиденцію в околицях Рима», – продовжує монсеньйор Одер.

Під час Великого посту Папа не їв м’яса і солодощів, хоча дуже любив їх. Через строге дотримання Великого посту завжди худнув перед Пасхою. Понтифік також постив перед висвяченням священиків та прелатів і перед іншими важливими заходами.

Йоан Павло ІІ часто говорив, що найважливішим для нього є молитва, а не інші справи. Молитва з високо піднятими, як у Мойсея, руками, який просить Бога в різних намірах Церкви, людства і світу. Папа багато молився також і за себе.

Щовечора Йоан Павло ІІ підходив до вікна, щоб благословити Рим і весь світ, пастирем якого він був. Часто вставав уночі і йшов до каплиці, там напівголосно звертався до Бога, інколи співав. Коли був молодший, молився лежачи хрестом у каплиці або у себе в кімнаті.
Йоана Павло ІІ не розділяв час для молитви і для роботи. Він молився за кожним заняттям. Ідучи на аудієнцію, молився за людей, яких мав там зустріти. Молився за них і після аудієнції. Молився під час аудієнції, коли хтось інший виступав із промовою. То була його духовність – постійне єднання з Господом Богом.

Будучи ще єпископом, Кароль Войтила усамітнювався для реколекцій, щоб максимально зосередитися і налагодити контакт із Творцем. Він обирав мальовничі місця, де була можливість побути на самоті. Вже у Ватикані реколекції Папи проходили з Римською Курією, вони тривали шість днів. Тоді Папа зберігав абсолютне мовчання, він був зосереджений також і під час вживання їжі. Нікого не приймав, молився в приватній каплиці. Це були для нього святі дні – дні повного єднання з Богом.

Папа був містиком – людиною, зануреною в Бога. Вмів говорити до Нього, але над усе вмів слухати, чого ж Бог хоче від нього, і виконував Його бажання. Це підтверджує і архієпископ Мокшицький: «Він виключався і не реагував на оточення. Йому не перешкоджали галас, шум, люди навколо нього.  Коли ми вранці разом із гостями приходили на Божу Службу, то зустрічали Святішого Отця, який стояв на колінах, на клінчику. Це справляло велике враження, зворушувало. І не тільки його постава. Від Святішого Отця променіли сила і святість».

Посвячення Богородиці. День 15: Внутрішнє вмирання – вмерти для гріха,  щоб жити у Христі

Посвячення Богородиці. День 15: Внутрішнє вмирання – вмерти для гріха, щоб жити у Христі

Яким би потрібним і спасенним не було внутрішнє вмирання, нам слід усвідомити, що воно не є самоціллю. Погане і грішне в нас має бути знищене, щоб зробити місця для кращого, а саме для нової людини, сотвореної за образом Христа. Святий Павло сказав про внутрішнє вмирання з Христом: «Знаємо, що стара наша людина розп’ята разом з Ним, щоби гріховне тіло позбавити влади, щоб ми більше не служили гріхові, бо хто помер, той оправданий від гріха. Якщо ми померли з Христом, то віримо, що й будемо жити з Ним, знаючи, що Христос, уставши з мертвих, більше не вмирає — смерть над Ним більше не панує. Бо як Він помер, то тільки один раз помер для гріха, а як живе, то для Бога живе. Так само й ви вважайте себе мертвими для гріха і живими для Бога в [нашому Господі] Ісусі Христі. Хай же гріх не панує у вашому смертному тілі, щоб не підкорятися його пожаданням; не давайте ваших членів гріхові як знаряддя неправедності, але, як ожилі з мертвих, віддавайте себе Богові, а ваші члени віддавайте Богові як знаряддя праведності. Тож хай гріх не панує над вами, бо ви не під Законом, а під благодаттю» (Рим 6,6–14).
2025-11-27 00:00:00
Посвячення Богородиці. День 14: Наша зіпсутість (пізнавши її, наше серце виходить  скрушеним і смиренним)

Посвячення Богородиці. День 14: Наша зіпсутість (пізнавши її, наше серце виходить скрушеним і смиренним)

У світлі Святого Духа ми пізнаємо свою грішність. Але не забуваймо, що збагнути це також є великою ласкою, про яку ми теж маємо молитися. Про людську зіпсутість говорить апостол Павло: «Бо знаємо, що Закон є духовний, а я — тілесний, проданий гріхові. Адже я не розумію, що чиню: роблю не те, що хочу, а те, що ненавиджу. Коли ж я роблю те, чого не хочу, то погоджуюся із Законом, що він добрий. Бо тепер уже не я це виконую, але гріх, який живе в мені. Адже знаю, що не живе в мені, тобто в моєму тілі, добро: бажання є в мені, але щоб виконувати це добро, того не [знаходжу]. Тож не роблю те добре, яке хочу, але те недобре, якого не хочу, — те роблю. Якщо ж я роблю те, чого не хочу, то вже не я це роблю, а той гріх, який живе в мені. Отже, я відкриваю такий закон: коли я хочу робити добро, то зло налягає на мене. За внутрішньою людиною я насолоджуюся Божим Законом, та бачу інший закон у моїх членах, який воює із законом мого розуму й полонить мене законом гріха, що міститься в моїх членах. Нещасна я людина! Хто визволить мене від цього тіла смерті? Подяка Богові через Ісуса Христа, Господа нашого! Отже, я сам розумом служу Божому Законові, а тілом — законові гріха» (Рим 7,14–25).
2025-11-26 00:00:00
Посвячення Богородиці. День 13: Іспит сумління — вправа на кожен день нашого життя

Посвячення Богородиці. День 13: Іспит сумління — вправа на кожен день нашого життя

Ми не можемо ступити на шлях до Бога без самопізнання. Хто хоче себе повністю віддати Богові, спершу повинен знати, ким він є насправді. Ісус застерігає: «Не судіть, щоб і вас не судили, бо яким судом судите, таким будуть судити і вас; і якою мірою міряєте, такою буде відміряно і вам. Чому ж бачиш скалку, що в оці твого брата, а колоди, яка у твоєму оці, не відчуваєш? Або, як скажеш своєму братові: Дай, витягну скалку з твого ока, коли ось колода у твоєму оці? Лицеміре, спочатку вийми колоду зі свого ока, а тоді побачиш, як вийняти скалку з ока брата твого» (Мт 7,1–5).
2025-11-26 00:00:00
Посвячення Богородиці. День 12: Останні речі

Посвячення Богородиці. День 12: Останні речі

Світ не любить, коли йому нагадують про останні речі, які залишаються для кожного єдиною певною річчю, котрої не уникнеш. «І так, як призначено людям один раз померти, а потім суд...» (Євр 9,27). Тому дуже важливо думати про ці речі, щоби бути готовим глянути їм у вічі і не дати захопити себе зненацька! Ісус закликає бути готовим: «Адже так, як було за днів Ноя, таким буде прихід Сина Людського. Бо так, як у ті дні перед потопом їли й пили, одружувалися і виходили заміж — аж до того дня, коли Ной увійшов у ковчег, і ніхто не знав, аж ось прийшов потоп і забрав усіх, — таким буде і прихід Сина Людського. Тоді двоє будуть у полі: один буде забраний, а один залишиться; дві будуть молоти на жорнах: одна буде забрана, а одна залишиться. Отже, пильнуйте, бо не знаєте, якого дня прийде ваш Господь. Тож пам’ятайте, що коли б господар знав, в яку сторожу приходить злодій, він пильнував би і не дав би підкопати свого дому. Тому й ви будьте готові, бо Син Людський приходить тієї години, про яку й не думаєте» (Mт 24,37–44).
2025-11-26 00:00:00
Посвячення Богородиці. День 11: Страх життя

Посвячення Богородиці. День 11: Страх життя

Незважаючи на всю свою зовнішню веселість, люди сковані страхом. Вони всіма засобами намагаються убезпечити себе від будь-яких бід і небезпек. Купують страховки від всяких мислимих нещасть і вважають, що вони стали невразливими для ударів долі. А що каже Святе Письмо? «Проклятий той, хто на людей покладається, а від Бога серце своє відвернув». Бо лиш у Бозі є справжня безпека. Ісус застерігає від оманливого забезпечення життя: «В одного багатого чоловіка рясно родила нива. Тож думав він, говорячи сам до себе: Що робити, коли не маю куди зібрати врожаю? І сказав: Зроблю так: розвалю свої клуні, збудую більші, зберу туди все [моє] збіжжя та моє добро і скажу своїй душі: Душе, маєш вдосталь добра, зібраного на багато років: спочивай, їж, пий, веселися... А Бог до нього промовив: Нерозумний, цієї ночі душу твою зажадають від тебе! А те, що ти приготував, кому воно буде? Так буває з тим, хто збирає для себе, але не багатіє для Бога» (Лк 12, 16–21).
2025-11-25 00:00:00