Пропонуємо до вашої уваги молитву Хресної дороги Йоана Павла ІІ.
Читає - Тетяна Калініченко.
У житті святого Йоана Павла ІІ Хресна дорога мала особливе значення.
«Відправляв
її щоп'ятниці протягом усього року. Це було для нього пережиттям
Страстей Христа-Спасителя, який віддав за нас життя, відкупив нас. Це
був певний вотум Святішого Отця за дар Відкуплення. Це за його
дорученням у садах на даху папських апартаментів з'явилися стояння
Хресної дороги. Там найбільше любив її відправляти», - розповідає митрополит Львівський Мечислав Мокшицький.
На одній із зустрічей із молоддю Святіший Отець Йоан Павло ІІ сказав, що молитва є діалог із Богом.
Під
час трагедій, воєн, катастроф він ніколи не панікував, а промовляв: «О,
Боже…» і йшов до каплиці молитись. Відомо, що умертвіння плоті Войтила
практикував, ще будучи архієпископом Кракова, і продовжував спричиняти
собі фізичний біль і після обрання на Папський престол. Співробітники
архієпископської резиденції в Кракові знали про це, не дивлячись на те,
що кардинал Войтила старанно це приховував.
Ці
та інші, раніше не відомі моменти приватного життя Понтифіка описує
польський монсеньйор Славомір Одер, який керував справою про
беатифікацію покійного Папи Римського Йоана Павла ІІ. «Його найближче
оточення і в Кракові, і у Ватикані чуло, як Кароль Войтила бичує сам
себе. Часто він проводив усю ніч на голій підлозі. У його шафі, окрім
сутан, був спеціальний гак, на якому висів ремінь для самобичування, –
пише монсеньйор Одер. – Цей ремінь Папа привозив із собою і в Кастель
Гондольфо (літню резиденцію в околицях Рима», – продовжує монсеньйор
Одер.
Під
час Великого посту Папа не їв м’яса і солодощів, хоча дуже любив їх.
Через строге дотримання Великого посту завжди худнув перед Пасхою.
Понтифік також постив перед висвяченням священиків та прелатів і перед
іншими важливими заходами.
Йоан
Павло ІІ часто говорив, що найважливішим для нього є молитва, а не інші
справи. Молитва з високо піднятими, як у Мойсея, руками, який просить
Бога в різних намірах Церкви, людства і світу. Папа багато молився також
і за себе.
Щовечора
Йоан Павло ІІ підходив до вікна, щоб благословити Рим і весь світ,
пастирем якого він був. Часто вставав уночі і йшов до каплиці, там
напівголосно звертався до Бога, інколи співав. Коли був молодший,
молився лежачи хрестом у каплиці або у себе в кімнаті.
Йоана
Павло ІІ не розділяв час для молитви і для роботи. Він молився за кожним
заняттям. Ідучи на аудієнцію, молився за людей, яких мав там зустріти.
Молився за них і після аудієнції. Молився під час аудієнції, коли хтось
інший виступав із промовою. То була його духовність – постійне єднання з
Господом Богом.
Будучи
ще єпископом, Кароль Войтила усамітнювався для реколекцій, щоб
максимально зосередитися і налагодити контакт із Творцем. Він обирав
мальовничі місця, де була можливість побути на самоті. Вже у Ватикані
реколекції Папи проходили з Римською Курією, вони тривали шість днів.
Тоді Папа зберігав абсолютне мовчання, він був зосереджений також і під
час вживання їжі. Нікого не приймав, молився в приватній каплиці. Це
були для нього святі дні – дні повного єднання з Богом.
Папа
був містиком – людиною, зануреною в Бога. Вмів говорити до Нього, але
над усе вмів слухати, чого ж Бог хоче від нього, і виконував Його
бажання. Це підтверджує і архієпископ Мокшицький: «Він виключався і не
реагував на оточення. Йому не перешкоджали галас, шум, люди навколо
нього. Коли ми вранці разом із гостями приходили на Божу Службу, то
зустрічали Святішого Отця, який стояв на колінах, на клінчику. Це
справляло велике враження, зворушувало. І не тільки його постава. Від
Святішого Отця променіли сила і святість».
Коли ми все краще пізнаємо Христа, коли ми все вірніше слідуємо за Ним і зі все більшою любов’ю приймаємо Його у Святому Причасті, тоді ми поступово перетворюємося на Нього. Але кому ж більше знати про закони такого внутрішнього перетворення і зростання Христа в нас, як не Матері, яка на собі пізнала істинність слів Предтечі: «Йому треба рости, а мені маліти»?
У хрещенні ми вперше визнали Христа. Урочистою обітницею ми посвятили себе на служіння Йому. Але як легко ми переступаємо через ці священні зобов’язання! А ми ж таки є безроздільною власністю Христа. Тож підтвердимо цю тотальну залежність, свідомо здійснюючи свою посвяту Ісусові через Марію. Тоді наша Небесна Мати допоможе нам вірніше виконувати свою хрестильну обітницю в майбутньому.
Щоби виявити Христові нашу взаємну любов, спочатку ми повинні намагатися якнайкраще Його пізнати. Це відбувається через читання з вірою Святого Письма і роздуми з любов’ю. І в цьому Марія є для нас взірцем, як сказано про Неї: «Марія ж зберігала всі ці слова, беручи до свого серця» (Лк 2,19).
Перед своєю смертю Ісус Христос дав нам два великі подарунки: своє Тіло і свою Кров у Пресвятому Таїнстві Євхаристії, а також свою Матір. У Святому Причасті ми приймаємо Тіло, яке Ісус отримав від Марії. Тому не може бути жодного протиставлення справжньої любові до Марії і літургійно-євхаристійної побожності.
Христос прийшов, щоби віддати своє життя як викуп за всіх. Своєю кривавою смертю на Хресті Він вирвав нас із жорстокого рабства сатани і відкрив нам ворота раю. Нехай Страждальна Мати, яка під Хрестом спостерігала за жертвою свого Сина, ніколи не дає нам забути, якою дорогою ціною ми викуплені.