Дитяча катехиза
Обережно, магія!
Дитяча молитва
Дитяча катехиза
Розарій
Літургія годин (Бревіарій)
Св.Літургія з костелу св. Станіслава єпископа та мученика (Городок)
Молитовна лінія
Заклик до Бердичівської Богородиці (Наживо)
Вечірній ефір
Катехиза
Житія святих
Акафіст
Святий дня
Літургія годин (Бревіарій)
Катехиза
Розарій
Відкриваючи таємниці християнства
Духовні читання
Катехиза
Святе Письмо: «Божа любов до нас виявилася в тому, що Бог послав Свого Єдинородного Сина у світ, щоб ми через Нього жили. Любов не в тому, що ми полюбили Бога, а в тому, що Він полюбив нас і послав Свого Сина як примирення за наші гріхи» (1 Йн 4,9–10).
«Знищивши розписку стосовно нас, яка своїми приписами була проти нас, Він забрав її з-поміж нас і прибив до хреста» (Кол 2,14).
Страждання Вічної Премудрості з любові до нас
Для нас існує багато причин любити Ісуса Христа, воплочену Мудрість; але найсильніший рушій, на мою думку, полягає в стражданнях, які Він за нас витерпів, щоб довести нам свою любов.
І перш за все страждання Христа стосувалися тимчасових благ. Не кажучи вже про вбогість, що була Його долею під час народження, втечі до Єгипту і протягом всього життя, під час важких страждань у Нього відібрали навіть одяг.
Далі Він страждав від своєї популярності і слави, бо Його засипали прокльонами. Його називали богохульником, підбурювачем і божевільним. Він страждав у своїй мудрості, бо на Нього дивилися як на нерозумного, шахрая і мали за дурня. Він страждав у своїй владі, бо Його вважали чаклуном і магом, що робить фальшиві чудеса за допомогою диявола.
Один з учнів зрадив і продав Його, перший з них зрікся Його, інші покинули.
Наш улюблений Спаситель страждав усіма членами тіла: голову Його коронували терниною, волосся й бороду виривали, били по щоках, обличчя оплювали, руки й шию в’язали мотузками, плечі й спина вгиналися під тягарем хреста, руки й ноги пробили цвяхами. Серце прокололи списом, а все тіло посікли ударами батога.
Його свята душа катувалася гріхами всіх людей. Йому довелося пізнати їх як образи свого улюбленого Отця і джерело погибелі для багатьох, які, не зважаючи на Його важкі страждання, будуть прокляті.
Із цього всього ми разом з отцями Церкви і святим Томою робимо висновок, що наш добрий Ісус страждав більше, ніж всі мученики разом взяті, у тому числі й ті, які ще з’являться до кінця часів.
Тріумф Вічної Премудрості в Хресті і через Хрест
Тут перед нами постає найбільша «таємниця царя», а саме — Його Хрест.
Наскільки ж далекі і відмінні думки і шляхи Вічної Премудрості від тих, котрі бувають навіть у наймудріших людей! Спаситель хоче визволити світ, вигнати і зв’язати чортів, відкрити людям Небо і виявити безконечну пошану Отцю. Яке величезне завдання! Як же його розв’яже Вічна Премудрість? Вона ж всемогутня; досить Їй лиш захотіти, і все станеться.
Але вся ця влада підпорядковується Любові. Вона бажає стати людиною, щоб так довести людині свою любов; Вона хоче навіть спуститися на землю, щоб людина піднялася на Небо. Чого ж тут чекати? Мабуть, того, що Премудрість з’явиться у блиску і сяйві, в супроводі мільйонів і мільярдів ангелів чи, принаймні, мільйонів обраних людей; що Вона переможе своїх ворогів блиском своєї величі і завоює серця людей своїми благородністю і багатствами?
Яке розчарування: замість цього Вічна Премудрість звертає свій погляд на те, що для юдеїв згіршення, а для греків — безумство; на зневажений шматок дерева, покарання для найгірших злочинців, ганьбу нещасливців; на шибеницю, на хрест. Вона дивиться на цей хрест і обирає його з-поміж усього того, що є на небі і на землі блискучого і величного; хрест має стати знаряддям Її завоювань і окрасою Її величі. Який же це дивний вибір! Які ж величні і незбагненні Божі плани і задуми!
І не вірте, що Ісус після смерті відділився від свого Хреста і відкинув Його, щоб відсвяткувати свій славний тріумф. Жодним чином! Зв’язок між Ісусом і Хрестом є нерозривним, з’єднання вічне. Нема Хреста без Ісуса, нема Ісуса без Хреста.
В очікуванні великого дня Його тріумфу на Страшному Суді, Премудрість воліє мати цей Хрест як відзнаку, як суть і зброю всіх обраних. Насправді вона не прийме того сина, хто не носить цього знаку; вона не прийме учня, який не носить його на чолі, без того, щоб не почервоніти; який не носить його в серці, без того, щоб не злякатись, і не носить на плечах, без того, щоб не волочити чи не відкидати. «Тоді Ісус сказав Своїм учням: коли хто хоче йти за Мною, нехай зречеться самого себе, візьме свій хрест і йде за Мною» (Мт 16,24).
Вона не прийме солдата, який не взяв його собі за зброю для захисту, для нападу, для здолання всіх своїх ворогів, і вона скаже: «У світі зазнаєте страждання, але будьте відважні: Я переміг світ! (Йн 16,33). Я, ваш очільник, переміг хрестом моїх ворогів, і ви теж зробите так цим знаком! In hoc signo vinces!».