Як ми маємо ставитися до свого тіла та чому тіло залежить від нашого духовного стану? Пропонуємо послухати катехизу від о.Григорія Рассоленка, духівника Вищої Духовної семінарії Київсько-Житомирської дієцезії РКЦ у м.Ворзелі.
Через прийняття людської природи Бог упокорився і об'явився у тілі в світі. Те, що Бог стає людиною є великою таємницею. Ким є людина? "Людина - це з'єднання безсмертної душі і смертного тіла", - цитує катехит великого мислителя і теолога Фому Аквінського, який сприймав тіло як спосіб вираження духу у матеріальному світі. Це показує значимість ролі тіла в історії спасіння. За практиками чернечого життя, аскетика змістилася на духовну сферу: тіло має підкорятися духові. "Молися і працюй", - бенедиктинський вислів, на прикладі якого пізнаємо, що половину нашого часу має бути віддано духовній сфері, інша половина - матеріальній. Теологи другої половини XXст. змінили концепцію поняття духа і тіла. Коли діє воля, діє дух. Ми не є незалежні від нашого тіла. Те, що ми робимо назовні, впливає на наш дух. Тіло має свою гідність, але воно не є джерелом життя, воно служить духу. Коли людина пуста у серці, її тіло перетворюється на знаряддя зла. По нашій поставі і позі тіла під час молитви можна пізнати, який стан духа ми маємо. Заради духовної сфери богопосвячені особи відмовляються від життя тіла і благ світу, обираючи целібат, священницьке або монаше життя. Така людина стає для світу есхатологічним знаком, що показує існування за межами світу і любов до кожного. "І побачив Бог усе, що створив: і воно було дуже добре." (Бут. 1:31а) Святе Писмо нагадує нам, що Бог сотворив нас цілісно, і усе в нас "дуже добре". Маємо вчитися керувати тілом, дбаючи, насамперед, про стан духа, щоб через Ісуса Христа осягнути після життя на землі Воскресіння усім тілом і душею.
«Глибокий ентузіазм святого Франциска привабив інших братів, які прагнули йти його шляхом: проголошувати Євангеліє та відновлювати храми», - брат-францисканець Віктор Дешук.
В ефірі Радіо Марія в ранковій катехезі був священник Української Греко-Католицької Церкви отець Роман Братковський. Він продовжував цикл катехез під назвою «Велика заповідь». Тема цієї катехези звучить так: "Негативний образ Бога Отця". Говорили про те, як полюбити Бога, як пізнати Бога Отця. Згадували, хто формує цей образ Бога Отця, звідки походить позитивний образ Бога Отця.
Що відбувалося під час навернення і пізнання свого покликання зі святою, яка стала вчителькою Церквою, та що сьогодні може дати нам "Історія однієї душі" у часі війни і страждань говорить сестра-кармелітка Марія Людмила Бога Отця Милосердного, м.Харків.
У програмі "У ваших намірах" говоримо з редакторкою тернопільської студії радіо Марія - Наталею Галущак.
"Християнин має бути мов бджілка, котра серед багна віднайде квіточку і до неї буде летіти. Чим наповнене серце людини, те вона й буде бачити у житті. Привчайте себе бачити в усьому Бога", - сестра-гоноратка Каміла Кармалюк.