Продовжуючи цикл програм за Євангелієм від Йоана, священник пригадав попередні катехизи та розглянув до кінця розділ 6, розповідаючи про зміст Євхаристії.
"У Книзі Вихід (24, 3-8) читаємо як
Господь уклав перший союз із своїм народом через руки Мойсея на горі Синай. Натомість, у Новому Завіті знаходимо відновлення союзу з Богом. На місці старого постало усе нове, - пояснює отець Валентин.
Наприклад, була гора Синай, а у Новому Завіті це гора Голгофа. Була жертва принесена на укріплення союзу - її місце прийняв Ісус; жертовник - замінив хрест, як вівтар, на якому Христос приніс Себе у жертву; Книга Завіту - Євангелія (дехто з теологів говорить про заповідь любові до ближнього); дванадцять стовпів - дванадцять апостолів; кров Завіту - кров Христа, Нового і Вічного Завіту.
На тайній вечері Ісус укладає Новий Завіт, де було присутніх дванадцять апостолів. Христос у Великий Четвер укладає наново завіт, а у Велику П'ятницю укріплює принесенням Себе у жертву.
У часі Євхаристії чуємо з уст священника слова Ісуса, які сказав у часі Тайної Вечері: "Беріть і пийте з неї всі: це є чаша крові Моєї Нового і Вічного Завіту". Ми розуміємо, те, що відбувалося у минулому - зараз стається у новому. Це є суть Євхаристії.
Людина, яка приходить на Літургію і приймає Святе Причастя, стає учасником нового союзу, жертви Ісуса Христа. Повноцінно взяти участь у Святій Службі неможливо без прийняття Причастя. Усе, що Ісус здобув на Хресті (виправдання, освячення) можемо отримати через повну участь у Євхаристії, тобто стаючи учасниками реальності.
На жаль, якщо хтось вважає, що у неділю треба прийти до храму і бути присутнім, то має знати, що це лише виконання обов'язку перед церквою. Справжнім учасником Літургії стає лише той, який у часі Меси приймає Причастя".
Казки — це серйозна справа. Це перші “підручники” етики. Саме про це говорив у катехезі на Радіо Марія отець Олексій Самсонов, відкриваючи несподівану, але надзвичайно глибоку істину: казка формує серце людини ще до того, як вона навчиться розуміти абстракції. У своїй катехезі про Піноккіо о. Олексій звернув увагу на те, що справжні казки не просто розважають — вони виховують, лікують і відкривають духовну дійсність. Через образи, пригоди, труднощі й перемоги героїв дитина (а також дорослий!) вчиться розпізнавати добро і зло, довіряти, любити, жертвуватися, вірити в сенс страждання.
Торкатися безмежності Бога в особистій обмеженості через спілкування у молитві запрошує о. Михайло Станчишин, духівник спільнот багатодітних матерів в Україні, співзасновник та викладач Школи духовного супроводу "Єлеазар" у м. Брюховичі.
Що таке людина? Над цим запитанням продовжує роздумувати монах-кармеліт Віталій Козак у циклі катехиз "Антропологія святої Едити Штайн". У цій програмі йдеться про особистість як духовну форму. Ця катехиза про те, що означає бути особистістю і як її внутрішня форма утворює все буття людини. Перший важливий пункт цієї науки звучить так: "Особистість не дорівнює індивід, біологічна одиниця чи духовна сутність".
У катехизі о. Романа Братковського, лідера харизматичної спільноти "Галілея", довідуємося про найсильнішу зброю в сучасному світі - інформацію. Священник вчить розпізнавати джерело інформації та відповідно реагувати на неї.
"Визначити корінь проблеми – це головний крок до зцілення, яке Христос приніс своєю смертю на хресті", - душпастир парафії Святого Йосифа (м. Дніпро), брат-капуцин
Юрій Зелінський. Серія катехиз про дари сили.