Слухати Радіо

04:00

Коронка до Божого Милосердя

В ефірі

Святий дня

04:40

Біблійні читання

05:00

Молитва

06:00

Дитяча катехиза

06:20

Голос народу, голос Божий

07:00

Меса

07:40

Дитяча катехиза

08:10

Житія святих

08:15

Слово на кожен день

09:00

Молитовна лінія

10:00

Розарій

10:30

У ваших намірах

11:00

Житія святих

11:20

Катехиза

12:00

Ангел Господній

12:20

Хресна Дорога

13:00

Свята Літургія з церкви Різдва Богородиці (Львів)

14:00

Денний ефір

15:00

Коронка до Божого Милосердя

Таїнство Стрітення Господнього

Створено: 2012-09-03 00:00:00
Програма:
Отець Олексій Самсонов, директор «Радіо Марія» продовжує цикл катехиз про святий розарій. Ми роздумуємо над таїнствами радісної частини. Сьогоднішньою темою передачі було Стрітення. В чому таємниця цієї події? Що означає принести первородного? Хто були свідками цієї події? Навіщо Ісуса було потрібно обрізати, адже Він вже від самого материнського лона був посвячений Отцеві?







Марія та Йосиф приносять первородного Ісуса, при цьому відбувається декілька обрядів: «після очищення» (тобто Марія, як жінка, що народила, проходить очищення за законами Мойсея), обрізання (присвячення первородних чоловічої статі – Господеві), приношення голубенят або горлиць.
 Цікавий стан переживала Марія в моменті, коли богонатхненний автор, вживає слово «після очищення», грецькою мовою «катарсис». Сьогодні сучасна українська мова також знає цей термін, але використовує його в дещо іншому значенні, ніж ідеться у мові оригіналу. Історія походження і використання цього поняття, «катарсис», сягає грецької любові до театру. Коли на афінській сцені ставилися трагедії Софокла та Евріпіда, процес споглядання трагедії мав би викликати «очищення» («катарсису»). Тобто греки вважали, що коли людина спостерігає за трагедією іншої людини, коли переживає біль, проходить процес очищення її душі.
 Пізніше в тексті Євангелія від святого Луки ми прочитаємо про Діву Марію пророцтво, в якому говориться, що меч прошиє їй серце, і це був меч хреста Спасителя. Фактично те очищення в часі після народження Ісуса були передсмаком кульмінаційного в її житті «катарсису».
 Ісуса приносять в жертву. Так мало бути посвячене Богові, всяке первородне, усякий первоплід. Коли людина дає Богові перше, вона ще не знає чи матиме вона друге. Вона ризикує своїми статками, людина ризикує своїм життям. Бо віддати першого агнця і не мати іншого означало би - голод. Але, покладаючись на Боже провидіння, праведники від часів Авеля віддавали Богові перше, очікуючи, що Він благословить щедро.
 Ісус як Спасіння Ізраїлю, як чистий Агнець, абсолютно не потребував обрізання, як знаку союзу Ізраїльського народу з Всемогутнім, але пішов на це з огляду на милість. Він іде шляхом людини, щоби людина Його прийняла, Він принижується людськими умовами і вимогами, хоча цього не потребує. Але знак обрізання – це також Боже повеління, яким Передвічний  найперше зобов’язав Авраама, отця віри, який навчив обрізанню всіх юдеїв.
 Що означав цей обряд? Багато є припущень і логічних пояснень потреби обрізувати чоловіка. Гігієнічні вимоги передовсім. Але цей акт варто сприймати в духовному контексті, в якому Бог освячував цю традицію. Орган, який дає нове життя, зазнає страждання задля союзу з Богом, щоби подальше життя мало вимір Божої посвяти і приналежності. Бог освячує потенційного носія нового життя і його потомство, його плід.
 Таїнство Стрітення не обмежується лише цими тлумаченнями, але більше ви зможете дізнатися в катехизі отця Олексія Самсонова у циклі про тайни святого розарію.

 
"Коли ж почуєте про війни та роз­рухи, – не жахайтеся", - коментар Євангелія дня

"Коли ж почуєте про війни та роз­рухи, – не жахайтеся", - коментар Євангелія дня

Того часу, коли дехто говорив про храм, що прикрашений коштовним ка­мінням та дарами, Ісус сказав: «Настануть дні, коли з того, що ба­чите, не залишиться і камінь на камені, який не був би зруйнова­ний». Вони запитали Його, кажучи: «Учи­телю, коли ж це буде і яке знамення того, коли це має статися?» Він же відповів: «Глядіть, щоб вас ніхто не ввів у оману, бо ба­гато хто прийде під Моїм Ім’ям, ка­жучи: “Це я!” – і: “Час наблизився!” – Не йдіть за ними. Коли ж почуєте про війни та роз­рухи, – не жахайтеся, бо має це раніше статися, але ще не відразу кінець». Тоді говорив їм: «Повстане на­род проти народу і царство проти царства; і будуть місцями великі земле­труси, голод, пошесті й жахливі події, і будуть великі знамення з неба».
2025-11-25 00:00:00
Дві лепти вдови, - коментар Євангелія дня

Дві лепти вдови, - коментар Євангелія дня

Того часу Ісус, споглядаючи, побачив тих, які кидали свої багаті дари до скарбниці. Помітив і одну убогу вдову, яка вкидала туди дві лепти, і сказав: «По правді кажу вам, що ця бідна вдова більше від усіх кинула, бо всі ці зі свого достатку кидали в дар, а вона зі своєї нужденності вкинула увесь свій прожиток, який мала».
2025-11-24 00:00:00
Марія – найнадійніша дорога до Христа

Марія – найнадійніша дорога до Христа

Отець Олексій Самсонов в катехезі присвяченій Пресвятій Богородиці пояснює найголовніші ідеї святого Людовіка Марія Гріньйона де Монфора. Посвячення себе Діві Марії - це не побічна стежка й не окрема духовність, а глибока євангельська правда: Бог прийшов до нас через Марію, і ми найпевніше приходимо до Нього тим самим шляхом. Марія відкриває людині серце Ісуса, допомагає приймати Його волю і зростати в довірі, смиренні та любові.
2025-11-21 00:00:00
Ісус плаче над Єрусалимом, - коментар Євангелія дня

Ісус плаче над Єрусалимом, - коментар Євангелія дня

Того часу, коли Ісус наблизився і побачив місто Єрусалим, то заплакав над ним, кажучи: «Якби ти зрозуміло у цей день, що потрібне для твого миру! Тепер же це сховано від очей твоїх. Адже прийдуть на тебе дні, – і твої вороги оточать тебе загородою, візьмуть тебе в облогу, тіснитимуть тебе звідусіль, повалять на землю тебе й твоїх дітей у тобі, не залишать каменя на камені в тобі, бо не зрозуміло ти часу своїх відвідин».
2025-11-20 00:00:00
Неможливо, щоби спокуси не прийшли, - коментар Євангелія дня

Неможливо, щоби спокуси не прийшли, - коментар Євангелія дня

Того часу Ісус промовив до своїх учнів: «Неможливо, щоби спокуси не прийшли, та горе тому, через кого вони приходять! Йому було б краще почепити собі довкола шиї жорновний камінь і бути вкинутим в море, ніж щоби спокусив одного з цих малих. Зважайте на себе! Коли згрішить твій брат, – докори йому, а коли покається, – прости йому. І якщо сім раз на день згрішить проти тебе і сім разів на день звернеться до тебе, кажучи: „Каюся!” – прости йому». І сказали апостоли Господу: «Додай нам віри!» А Господь промовив: «Коли б ви мали віру, хоч як гірчичне зернятко, і повеліли б цій смоковниці: „Будь вирваною з корінням і стань посадженою в морі!” – то послухала б вас».
2025-11-10 00:00:00