Слухати Радіо

23:50

Літургія годин (Бревіарій)

В ефірі

Розарій

00:30

Катехиза

01:10

Школа лідерства

01:40

Духовні читання

02:00

Катехиза

03:00

Меса

03:40

Розарій

04:00

Коронка до Божого Милосердя

04:20

Святий дня

04:40

Біблійні читання

05:00

Молитва

06:00

Дитяча катехиза

06:20

Голос народу, голос Божий

07:00

Меса

07:40

Дитяча катехиза

08:10

Житія святих

08:15

Слово на кожен день

09:00

Молитовна лінія

10:00

Розарій

Таїнство Стрітення Господнього

Створено: 2012-09-03 00:00:00
Програма:
Отець Олексій Самсонов, директор «Радіо Марія» продовжує цикл катехиз про святий розарій. Ми роздумуємо над таїнствами радісної частини. Сьогоднішньою темою передачі було Стрітення. В чому таємниця цієї події? Що означає принести первородного? Хто були свідками цієї події? Навіщо Ісуса було потрібно обрізати, адже Він вже від самого материнського лона був посвячений Отцеві?







Марія та Йосиф приносять первородного Ісуса, при цьому відбувається декілька обрядів: «після очищення» (тобто Марія, як жінка, що народила, проходить очищення за законами Мойсея), обрізання (присвячення первородних чоловічої статі – Господеві), приношення голубенят або горлиць.
 Цікавий стан переживала Марія в моменті, коли богонатхненний автор, вживає слово «після очищення», грецькою мовою «катарсис». Сьогодні сучасна українська мова також знає цей термін, але використовує його в дещо іншому значенні, ніж ідеться у мові оригіналу. Історія походження і використання цього поняття, «катарсис», сягає грецької любові до театру. Коли на афінській сцені ставилися трагедії Софокла та Евріпіда, процес споглядання трагедії мав би викликати «очищення» («катарсису»). Тобто греки вважали, що коли людина спостерігає за трагедією іншої людини, коли переживає біль, проходить процес очищення її душі.
 Пізніше в тексті Євангелія від святого Луки ми прочитаємо про Діву Марію пророцтво, в якому говориться, що меч прошиє їй серце, і це був меч хреста Спасителя. Фактично те очищення в часі після народження Ісуса були передсмаком кульмінаційного в її житті «катарсису».
 Ісуса приносять в жертву. Так мало бути посвячене Богові, всяке первородне, усякий первоплід. Коли людина дає Богові перше, вона ще не знає чи матиме вона друге. Вона ризикує своїми статками, людина ризикує своїм життям. Бо віддати першого агнця і не мати іншого означало би - голод. Але, покладаючись на Боже провидіння, праведники від часів Авеля віддавали Богові перше, очікуючи, що Він благословить щедро.
 Ісус як Спасіння Ізраїлю, як чистий Агнець, абсолютно не потребував обрізання, як знаку союзу Ізраїльського народу з Всемогутнім, але пішов на це з огляду на милість. Він іде шляхом людини, щоби людина Його прийняла, Він принижується людськими умовами і вимогами, хоча цього не потребує. Але знак обрізання – це також Боже повеління, яким Передвічний  найперше зобов’язав Авраама, отця віри, який навчив обрізанню всіх юдеїв.
 Що означав цей обряд? Багато є припущень і логічних пояснень потреби обрізувати чоловіка. Гігієнічні вимоги передовсім. Але цей акт варто сприймати в духовному контексті, в якому Бог освячував цю традицію. Орган, який дає нове життя, зазнає страждання задля союзу з Богом, щоби подальше життя мало вимір Божої посвяти і приналежності. Бог освячує потенційного носія нового життя і його потомство, його плід.
 Таїнство Стрітення не обмежується лише цими тлумаченнями, але більше ви зможете дізнатися в катехизі отця Олексія Самсонова у циклі про тайни святого розарію.

 
Неможливо, щоби спокуси не прийшли, - коментар Євангелія дня

Неможливо, щоби спокуси не прийшли, - коментар Євангелія дня

Того часу Ісус промовив до своїх учнів: «Неможливо, щоби спокуси не прийшли, та горе тому, через кого вони приходять! Йому було б краще почепити собі довкола шиї жорновний камінь і бути вкинутим в море, ніж щоби спокусив одного з цих малих. Зважайте на себе! Коли згрішить твій брат, – докори йому, а коли покається, – прости йому. І якщо сім раз на день згрішить проти тебе і сім разів на день звернеться до тебе, кажучи: „Каюся!” – прости йому». І сказали апостоли Господу: «Додай нам віри!» А Господь промовив: «Коли б ви мали віру, хоч як гірчичне зернятко, і повеліли б цій смоковниці: „Будь вирваною з корінням і стань посадженою в морі!” – то послухала б вас».
2025-11-10 00:00:00
Посвячення Марії, - катехеза о. Олексія Самсонова

Посвячення Марії, - катехеза о. Олексія Самсонова

33 - денні приготування до повної пожертви Ісусові за святим Людовиком Марією Гріньйоном де Монфором. Отець Олексій Самсонов в катехезі пояснює католицьку традицію віддання себе Пресвятій Богородиці.
2025-11-07 00:00:00
Три умови слідування за Христом, - коментар Євангелія дня

Три умови слідування за Христом, - коментар Євангелія дня

Того часу ішли за Ісусом численні натовпи. Обернувшись, Він сказав їм: «Якщо хто приходить до Мене і не зненавидить свого батька та матері, дружини й дітей, братів і сестер, та ще й душу свою, той не може бути Моїм учнем. Хто не несе свого хреста, а йде слідом за Мною, не може бути Моїм учнем.
2025-11-05 00:00:00
Притча про запрошених на бенкет, - коментар Євангелія дня

Притча про запрошених на бенкет, - коментар Євангелія дня

Того часу один з тих, які сиділи при столі, сказав Ісусові: «Блаженний той, хто їстиме хліб у Божому Царстві». Він же сказав йому: «Один чоловік справляв великий бенкет і запросив багатьох; і послав свого слугу в годину бенкету, щоби сказав запрошеним: “Приходьте, бо вже все готове”. Й усі як один почали виправдовуватися. Перший сказав йому: “Поле купив я, потрібно мені піти й побачити його; благаю тебе, вважай мене за виправданого”. А другий сказав: “Купив я п’ять пар волів і йду випробувати їх; благаю тебе, вважай мене за виправданого”. Ще один сказав: “Я одружився і через те не можу прийти”.
2025-11-04 00:00:00
Чому Ісус мав іти до Єрусалиму? - коментар Євангелія дня

Чому Ісус мав іти до Єрусалиму? - коментар Євангелія дня

Того часу підійшли деякі фа­ри­сеї і сказали Ісусові: «Виходь і йди звідси, бо Ірод хоче Тебе вбити». А Він відповів їм: «Ідіть і скажіть цьому лисові: “Ось Я виганяю бісів і приношу зцілення сьогодні й завтра, а третього дня завершу. Все ж таки сьогодні і завтра, і на­ступного дня Мені треба йти, бо неможливо, щоби пророк загинув по­за Єрусалимом”. Єрусалиме, Єрусалиме, що вбиваєш пророків і камінням по­биваєш посланих до тебе! Скільки разів хотів Я зібрати твоїх дітей, як птаха збирає своїх пташенят під кри­ла, – та ви не захотіли!
2025-10-30 00:00:00