Отець Роман Братковський з парафії Преображення Господнього Української Греко-Католицької церкви, лідер харизматичної спільноти "Галилея", продовжує цикл катехиз "Євангеліє Царства". П'ята програма присвячена темі спасіння, яке Господь подарував нам безкоштовно.
Центральне розуміння християнства полягає в духовних законах та розумінні духовного світу. Після гріхопадіння Адама вступила в дію смерть: як фізична так і духовна. І кожна людина після фізичної смерті потрапляла в місце, яке називається ад або шеол. Це було місце відділення від Бога.
Господь з любові й милосердя виселяє людину з раю і дає їй обітницю, "насіння Жінки зітре голову змія". Весь Старий Завіт - це підготовка приходу нашого Спасителя і Месії. В раю сатана переміг не Бога, а людину. Тоді Бог створює план спасіння, який апостол Павло називає Таємницею.
Таємниця полягала в тому, що Бог стає людиною. Початок втілення цієї великої Таємниці ми називаємо Різдвом.
Ісус
має дві природи: Божественну, бо є зачатим від Духа Святого і людську, бо
народився від Пресвятої Богородиці. Ісус народжується і
проживає своє життя як людина, тобто відчуває холод, тепло, радість, біль і
розчарування, але Він має ціль. Насамперед, Ісус проповідує людям Добру Новину про спасіння і також навчає як жити на землі в позиції Царства Божого, тобто
повертає людям можливість називатися Дітьми Божими.
То як же Ісус нас спас? Щоб відповісти на це питання, потрібно спочатку спитати себе: "Яку найкращу новину я отримав чи отримала в своєму житті?" Новина - це інформація, яка принесла приємні відчуття, радість.
"Ми сьогодні будемо говорити про Добру Новину - найкращу новину, яку ти можеш почути. Ця новина полягає в тому, що Бог тебе спас!" - наголошує отець Роман Братковський і запитує: "Як Він це зробив?"
Більшість людей не розуміє навіщо приходив Ісус, навіщо ходити в церкву і виконувати її приписи. Коли люди не розуміють духовного світу, то немає різниці у що вірити. Сатана завжди придумає щось, щоб відвести від істини. А в чому ж тоді істина? Без розуміння духовних законів - ми теж не осягнемо цього. Ісус для нас буде як традиція, як історія, або як замінник одного з богів.
В Посланні до Римлян сказано: "Бо заплата за гріх — смерть, а дар Божий — вічне життя в Христі Ісусі, Господі нашім!" (Рим. 6:23).
Людина порушила заповідь і прийшов духовний закон - смерть. Кожен із нас вчинив хоча б найменший гріх, тобто свідоме і добровільне порушення однієї з десяти заповідей Божих, які є нашим фундаментом еталону добра і зла.
Порушення Божих заповідей називається беззаконням. Після вчинення гріха людина фізично не помирає, але в духовному світі зникають відносини з своїм Творцем. І, відповідно, духовна смерть першою приходить в наше життя, а фізична смерть стає другою і забирає наше тіло.
Духовна смерть приходить з гріхом, але люди часто в це не вірять. "До моменту нашої смерті діє Боже милосердя, після смерті - діє Божа справедливість", - нагадує отець Роман: "А Бог - справедливий суддя, за добро - винагороджує, а за зло - карає!"
Божа справедливість базується на законі: "Заплата за гріх - смерть". Якщо людина згрішила, то мусить заплатити своєю смертю. Суть Доброї Новини в тому, що Господь так любить нас, що посилає Сина, щоб ми не платили, бо ми не можемо заплатити. Заплатити - означає піти в пекло, але Бог любить нас і не хоче смерті грішника і посилає Свого Сина. Все що нам потрібно - це прийняти заступницьку жертву Ісуса, Який іде на хрест за нас, повірити у Божий план спасіння.
Часто можна почути, що християн звинувачують в узурпації плану спасіння. На думку отця Романа Братковського: "Кожна релігія - це як драбина із землі до неба, але є лише одна драбина, яку Бог, з неба спустив на землю і християни її знайшли".
Як спас нас Бог? Послав Свого сина, щоб Він забрав наші гріхи та поніс їх на бичування, катування і розп'яття. Коли помирає Ісус - з ним помирають і наші гріхи. Він, Який не має гріха, іде добровільно померти за нас. Хрест - не є знаряддям тортур, а знаком перемоги. Ісус, Своєю смертю, долає нашу духовну смерть. Коли ми віримо в смерть і воскресіння Христа, то Його заплата стає нашою - саме це і називається милосердям. Завдяки цьому церква може уділяти Таїнства, які відкривають Божу благодать.
Слово "благодать" означає "харис" - даром дарований, а "харизмат" - особа, яка використовує дари Святого Духа, тобто всі ми є харизматами від моменту хрещення і миропомазання.
Як відбулось наше спасіння на хресті? Коли ми побачили нашу духовну смерть прибиту на хресті. Адже, якщо Ісус воскрес, то і ми воскресли для нового життя в Царстві Божому.
Церква
закликає віруючих до нової євангелізації, до пояснення світові природи любові Бога, яка полягає в
смерті і воскресінні Христа. І кожен хто з'єднується з цією любов'ю - той з'єднується з Христом. Натомість, гріх - це зрада любові, якщо ми грішимо, значить не любимо Господа.
Підсумовуючи, отець Роман зазначив: " Я сьогодні можу проповідувати, кричати до цього світу, але я не можу змусити вас вірити. Коли я проголошую Добру Новину, то я вірю, що Дух Святий у ваших серцях відкриває, що це правда і мотивує прийти до пізнання Ісуса Христа, визнати, що Він вам потрібен, а тоді зміниться все навколо".