Почуття патріотизму для когось стан природній, для когось невідомий і цьому не зарадиш… В кожного свій бар’єр чуттєвості, комусь болить навіть косий погляд на його територію, а когось торкне виключно тоді, коли гармати почнуть сипатись на його город… Василь Стус описуючи обмеження його волі стінами в’язниці писав: «Ввесь простір мій чотири на чотири…». Але ми, які не обмежені видимими стінами наших обмежень, ми… Чому продовжуємо мислити з розмахом «чотири на чотири» не далі… Ще один поет Грицько Чубай, котрого теж ні за життя ні після смерті не відпускав НКВДистський диктат, в своєму вірші написав: «Ви знаєте, чого я ще боюся? Від атомних страхіть боюся більше, боюся я, що хтось з інопланетців колись в своїм щоденнику запише: «Планету цю зовуть отут Земля. І населя її силенна сила ходячих шлунків — п'ющих і жующих. Які лише жують, лише ковтають. Лише ковтають і жують — і більш нічого. Ков-тають пудинги, котлети, ноти, вірші, ковтають істини, ковтають цілі нації, і одні одного їдять, й самі себе...»
Ви знаєте, чого я ще боюся?! Од атомних страхіть боюся більше?! Боюсь цього «ковтають і жують»!». Я теж боюсь цього «Ковтають і жують» і ще боюсь, не вийти розумінням за простір «чотири на чотири». Бо якщо на територію мого брата в Пд моєї країни зайшли «відомі-невідомі», але цей Пд не в радіусі мого «чотири на чотири», що це значить… Мені все рівно? Цей Чубаївський вірш починається словами «Цей світ - вертеп», і він правий. Так само як у вертепі ляльковому ми бачимо три рівні, так само і у нас в житті, є різні рівні і коли пророки закликають нас, на зразок Ісаї, покаятись і вірити… закликають вийти зі свого «чотири на чотири», ми на нижчому рівні ниємо, що Бог нас покинув, що нам достатньо нашого «Чотири на чотири.». Сьогодні в програмі «У ваших намірах» з о. Міхалом Бранкевичем розмовляли про це.
А світ — вертеп.
Кажу я з гіркотою: цей світ — вертеп. І, мабуть, щонайважче — у ньому залишатися собою, від перших днів своїх і до остан-ніх не бути ні актором, ні суфле ром, ні лялькою на пальчиках облудних, а лиш собою кожної години, а лиш собою кожної хвилини, з лицем одвертим твердо йти на кін...
Ви знаєте, чого я ще боюся? Від атомних страхіть боюся бі-льше, боюся я, що хтось з інопланетців колись в своїм щоденни-ку запише: «Планету цю зовуть отут Земля. І населя її силенна сила ходячих шлунків — п'ющих і жующих. Які лише жують, лише ковтають. Лише ковтають і жують — і більш нічого. Ков-тають пудинги, котлети, ноти, вірші, ковтають істини, ковтають цілі нації, і одні одного їдять, й самі себе...»
Ви знаєте, чого я ще боюся?! Од атомних страхіть
боюся більше?!
Боюсь цього «ковтають і жують»!
...Як вечір землю синьо охопив,
як зорі в небо з'їхались на віче,
в мою кімнату тихо уступив
один знайомий тихий чоловічок.
— Здоров, приятелю, то як тепер живеш?
Я чув, сливеш писателем великим? —
...Єхидна усмішка, мов колесо криве,
перекотилася його іконним ликом.—
Я чув, що преш ти часто на рожен,
звиняйте, заради якихось «істин»,
забувши давню приповідь: «Блажен,
хто їсть тоді, коли захоче їсти».
Нащо тобі тягар чиїхось мук?
Нащо тобі душі чиєїсь хвища?
І нащо те, що далі твоїх рук,
і те, що голови твоєї вище?
...Він плів ще довго блудливі слова,
що зависали сірим павутинням.
Крутилась ця платівка ненова,
аж доки стало в мене вже терпіння.
Нащо тобі тягар чиїхось мук?
Вже надто ви розумні всі та горді...
І хоч він був і далі моїх рук,
та я йому вліпив-таки по морді!
І він до виходу заквапивсь, заспішив...
І — з-за дверей, із темряви, із ночі
він із погрозою до мене прошипів:
— Блажен, хто їсть тоді, коли захоче!
Відгуки
Отець Педро Зафра, молодий священник з Іспанії, розповідає про своє покликання, яке тісно пов'язане з Неокатехуменальною дорогою.
Продовження циклу "Христологія", який на Радіо Марія веде отець Міхал Бранкевич. У цій серії йдеться про Воплочення Христа від Діви Марії. Священник занурює слухачів у Таємницю пришестя Бога на землю в людському тілі і пояснює, що Христос переймає фізіологічні риси від своєї Матері — Богородиці. Однак, догматика Церкви також вказує, що, прийнявши людське тіло від Марії, Ісус залишається повноцінним Богом.
У день свята Покрови Пресвятої Богородиці в програмі "У Ваших намірах" отець Міхал Бранкевич пояснює чому Церква використовує так багато образів Богородиці, адже Марію ми можемо побачити як матір-годувальницю, часом як покірну слугиню, а буває іконографія її змальовує як жінку-воїна. Чому поляки Богородиці дали титул Гетьманки, і чи відповідають ці образи богословській традиції слухайте в програмі.
7-10 жовтня у Львові відбудеться 17-ий Екуменічний соціальний тиждень: "Стійкість спільнот: шлях до зцілення та відновлення країни". Про подію розповідає директор Інституту екуменічних студій УКУ, отець Роман Фігас.
Сьогодні Католицька Церква згадує святого Клеопу, учня Ісуса Христа, вірніше одного з семидесяти апостолів. Разом зі святим Лукою він був одним з перших учнів, які зустріли воскреслого Господа. Цю подію, яка сталася на дорозі в Емаус, описав святий Лука в своєму Євангелії. Про саму зустріч з живим Богом розповідають Ганна Михйличенко і с. Наталія Гальцова в передачі “У Ваших намірах”.
Вам необхідно авторизуватись, щоб мати змогу залишити відгук.