Період адвенту кличе нас бути свідками правди в очікуванні того, хто має нас спасти. Ісус приходить до нас як наречений, а Йоан готує нареченого, щоб він міг з'єднатися з нами. Місія Йоана Хрестителя - показати, де є спасіння. Кожен з нас покликаний до цієї місії.
Наша християнська віра є історичною.Сьогодні можемо зустріти в світі багато атак на віру: чи існував насправді Ісус, чи є історія спасіння правдою? Євангеліє з грецької перекладається як "добра новина". Йосип Флавій, єврейський історик, говорить про те, що поразка царя Ірода, коли його військо було знищено, стала помстою Бога за вбивство Йоана Хрестителя.
Пустеля для євреїв була завжди особливим місцем: там єврейський народ отримує Слово Боже, досвідчує присутність Бога та спасіння. Йоан Хреститель зустрічається з Ісусом також на пустелі. Як написано в книзі пророцтва пророка Ісаї: "Голос того, хто кличе: У пустині готуйте дорогу для Господа, рівняйте стежки Йому!" (від Луки 3:4). Ісус є той хто приходить до нас як жених, а Йоан є тим, хто приготовляє жениха, щоб він міг з'єднатися з нами. Місія Йоана Хрестителя - показати, де є спасіння. Кожен з нас покликаний до цієї місії. Але ми не є Месією, ми є свідки для того, щоб показати ближньому, де є істинний Месія, наш спаситель - той, хто агнець Божий, хто бере гріхи світу.
"Ми часто хочемо бачити зовнішні плоди нашої віри, але чи помічаємо цінність убогих засобів, які обирав Ісус?", - запрошує поглянути на власні засоби на шляху до вічності о. Станіслав Свурка, настоятель парафії Пресвятої Діви Марії з гори Кармель, модератор Руху Назаретських Родин.
Казки — це серйозна справа. Це перші “підручники” етики. Саме про це говорив у катехезі на Радіо Марія отець Олексій Самсонов, відкриваючи несподівану, але надзвичайно глибоку істину: казка формує серце людини ще до того, як вона навчиться розуміти абстракції. У своїй катехезі про Піноккіо о. Олексій звернув увагу на те, що справжні казки не просто розважають — вони виховують, лікують і відкривають духовну дійсність. Через образи, пригоди, труднощі й перемоги героїв дитина (а також дорослий!) вчиться розпізнавати добро і зло, довіряти, любити, жертвуватися, вірити в сенс страждання.
Торкатися безмежності Бога в особистій обмеженості через спілкування у молитві запрошує о. Михайло Станчишин, духівник спільнот багатодітних матерів в Україні, співзасновник та викладач Школи духовного супроводу "Єлеазар" у м. Брюховичі.
Що таке людина? Над цим запитанням продовжує роздумувати монах-кармеліт Віталій Козак у циклі катехиз "Антропологія святої Едити Штайн". У цій програмі йдеться про особистість як духовну форму. Ця катехиза про те, що означає бути особистістю і як її внутрішня форма утворює все буття людини. Перший важливий пункт цієї науки звучить так: "Особистість не дорівнює індивід, біологічна одиниця чи духовна сутність".
У катехизі о. Романа Братковського, лідера харизматичної спільноти "Галілея", довідуємося про найсильнішу зброю в сучасному світі - інформацію. Священник вчить розпізнавати джерело інформації та відповідно реагувати на неї.