Молитва
Дитяча катехиза
Житія святих
Ранкова молитва
Меса
Дитяча катехиза
Житія святих
Годинки
Молитовна лінія
Розарій
У ваших намірах
Житія святих
Катехиза
Царице Неба
Розарій
Свята Літургія з церкви Різдва Богородиці (Львів)
Пісня Перемоги
Коронка до Божого Милосердя
Молитовна лінія
Дитяча катехиза
Усі апостоли, окрім святого Йоана, зазнали мученицької смерті. Завдяки народженню, смерті й воскресінню Ісуса Христа постала Церква, а завдяки апостолам християнство поширилося в різних куточках світу.
Рим став містом, де апостол Петро заснував першу християнську спільноту. В умовах політеїстичної Римської імперії християнство постало як противага ідолопоклонству. Християн звинувачували у зраді, бо вони відмовлялися поклонятися імператору та виконувати деякі державні обов’язки, обираючи натомість служіння єдиному Богу.
Це викликало нерозуміння серед язичників, особливо коли християни почали збиратися на Літургію та брати участь у Євхаристії — споживанні Тіла і Крові Христа. За правління римських імператорів християнство часто сприймалося як загроза для суспільства. Через підозру та нерозуміння спільних трапез любові (агапе) й богослужінь, влада видавала накази про переслідування: арешти, катування та страти.
Про ці події свідчать різні джерела:
Акти мучеників — тексти, засновані на судових протоколах, які одночасно були повчальними для християн. Вони допомагали краще зрозуміти значення визнання віри у момент випробування.
Пасіони (passiones) або мартирії (martyriа) — свідчення очевидців подій, написані для християнських громад з метою засвідчити героїзм віри мучеників.
Легенди — пізніші описи, що поєднують історичні факти з переказами і традиціями.
Ті, хто віддавали своє життя за віру, називалися мучениками, або свідками віри. Ті ж, хто зазнав страждань, але залишився живим, — ісповідниками. Були також і ті, хто не витримував переслідувань і втікав до інших земель — їх називали відступниками.
Казки — це серйозна справа. Це перші “підручники” етики. Саме про це говорив у катехезі на Радіо Марія отець Олексій Самсонов, відкриваючи несподівану, але надзвичайно глибоку істину: казка формує серце людини ще до того, як вона навчиться розуміти абстракції. У своїй катехезі про Піноккіо о. Олексій звернув увагу на те, що справжні казки не просто розважають — вони виховують, лікують і відкривають духовну дійсність. Через образи, пригоди, труднощі й перемоги героїв дитина (а також дорослий!) вчиться розпізнавати добро і зло, довіряти, любити, жертвуватися, вірити в сенс страждання.