"Пренатальні і перенатальні втрати - торкають маму і тата чи торкають кожного?" - цикл катехез від засновниці ГО "Слід Життя" с.Юстини Голубець. У другій катехезі говоримо про пренатальні втрати і медичне оточення
Біль втрати може відкластися на 20-30 років, тому важливо прожити біль, не ховаючи його в собі, дозволити впустити в особисту ситуацію допомогу від оточуючих, зокрема медичного персоналу. Неможливо вилікувати смерть, однак можна заопікуватися тим болем, який залишився.
Наша медична освіта спрямована на те, щоб сформувати кваліфікованих фахівців. Медичний персонал шукає всі можливості, щоб допомогти і вилікувати. Але коли ми опиняємося в ситуації пережиття смерті близьких, то можемо зустріти медичний персонал з опущеними руками, який забуває про потреби батьків та дитини: "Мене так не готовили", "Я не знаю, як діяти". З'являється певна відмова від емпатичного спілкування з пацієнтами. Опущений погляд, замовчування, технічна розмова, напружена зовнішня поведінка виявляє певний захист медичного персоналу.
"Як добре, що вона не говорила зайвих слів, - згадує с.Юстина слова однієї з пацієнток про підтримку медичної фахівчині, - а просто обійняла і стояла в тиші". Важливо вміти говорити невербально. Щоб проявити допомогу, варто звертати увагу при розмові не "що", а "як" сказано. Слово підтримки в особливий спосіб може бути передане батькам. Створення спогаду про дитину - світлина, чи то відбиток сліду ніжки є цінністю усвідомлення, що життя відбулося, і що немає непотрібного життя. Про уділення Таїнства Хрещення дитині має подбати медичний капелан. Не завжди батьки при патологічній вагітності чи народженні дитини з летальними вадами можуть самостійно впоратися, тому важлива співпраця з медичним персоналом і допомога з боку фахівців.
Адвентовий Дух, що допомагає нам зрощувати відкритість на Бога, отець Станіслав Свурка - настоятель парафії Пресвятої Діви Марії з гори Кармель і модератор Руху Назаретянських Родин - пропонує запрошувати у молитві задля співпраці із Богом у різдвяний час приготування до народження Ісуса Христа.
До аналізу антропологічної проблематики початкового сотворення, як основного і первинного дару, у продовження циклу катехиз "Чоловіком і жінкою сотворив їх" запрошує о.Олександр Кушта, пресвітер місії Ad gentes у м.Вінниця.
Щоби виявити Христові нашу взаємну любов, спочатку ми повинні намагатися якнайкраще Його пізнати. Це відбувається через читання з вірою Святого Письма і роздуми з любов’ю. І в цьому Марія є для нас взірцем, як сказано про Неї: «Марія ж зберігала всі ці слова, беручи до свого серця» (Лк 2,19).
Перед своєю смертю Ісус Христос дав нам два великі подарунки: своє Тіло і свою Кров у Пресвятому Таїнстві Євхаристії, а також свою Матір. У Святому Причасті ми приймаємо Тіло, яке Ісус отримав від Марії. Тому не може бути жодного протиставлення справжньої любові до Марії і літургійно-євхаристійної побожності.
Христос прийшов, щоби віддати своє життя як викуп за всіх. Своєю кривавою смертю на Хресті Він вирвав нас із жорстокого рабства сатани і відкрив нам ворота раю. Нехай Страждальна Мати, яка під Хрестом спостерігала за жертвою свого Сина, ніколи не дає нам забути, якою дорогою ціною ми викуплені.