Вчитель церкви Ісуса Христа у Тернополі Андрій Дворницький про важливість Різдва Господнього.
Чіткої дати народження Христа в Святому Письмі ми не знаємо. Але цілком можливо, що Він народився в ці дні, бо у Вифлеємі в цей період досить тепло. Тому пастухи дійсно могли випасати овець.
1. «Коли ж народився Ісус у Вифлеємі Юдейськім, за днів царя Ірода, то ось
мудреці прибули до Єрусалиму зі сходу, і питали: Де народжений Цар Юдейський? Бо на сході ми бачили зорю Його, і прибули поклонитись Йому. І, як зачув це цар Ірод то занепокоївся, і з ним увесь Єрусалим. І, зібравши всіх первосвящеників і книжників людських, він випитував у них, де має Христос народитись? Вони ж відказали йому: У Вифлеємі Юдейськім, бо в пророка написано так: "І ти, Вифлеєме, земле Юдина, не менший нічим між осадами Юдиними, бо з тебе з'явиться Вождь, що буде Він пасти народ Мій ізраїльський." (Мт.1, 18-25)
Народження Ісуса Христа – це велика радість для всіх народів, бо в Старому Завіті Бог говорив через єврейських пророків, а в народженні Ісуса Христа сталося навпаки: Про народження Христа Бог повідомив не через своїх служителів першосвященників і книжників, а через поганських мудреців (астрологів, магів). І це символічно, бо за пророцтвом в Христі Ісусі Бог став близький всім народам: «А Ісая сміливо говорить: Знайшли Мене ті, хто Мене не шукав, відкрився Я тим, хто не питався про Мене! А про Ізраїля каже: Я руки Свої цілий день простягав до людей неслухняних і суперечних!» (Рм.16,17-24)
2. «І породила вона свого Первенця Сина, і Його сповила, і до ясел поклала Його, бо в заїзді місця не стало для них...» (Лк.2,7)
Це дуже символічно. Невже Бог не міг забезпечити народження свого Сина у самому кращому пологовому будинку Вифлеєму – міг, але це приклад для нас, щоб ми більше приділяли уваги не матеріальним речам, а духовним. Пізніше, вже дорослий Христос навчав: «Глядіть, остерігайтеся всякої зажерливости, бо життя чоловіка не залежить від достатку маєтку його»
3. «А в тій стороні були пастухи, які пильнували на полі, і нічної пори вартували отару свою. Аж ось Ангел Господній з'явивсь коло них, і слава Господня осяяла їх. І вони перестрашились страхом великим... Та Ангол промовив до них: Не лякайтесь, бо я ось благовіщу вам радість велику, що станеться людям усім. Бо сьогодні в Давидовім місті народився для вас Спаситель, Який є Христос Господь. А ось вам ознака: Дитину сповиту ви знайдете, що в яслах лежатиме. І ось раптом з'явилася з Ангелом сила велика небесного війська, що Бога хвалили й казали: Слава Богу на висоті, і на землі мир, у людях добра воля!» (Лк.2, 8-14)
Багато критиків вважають християнство релігією бідних і не безпідставно: «Дивіться бо, браття, на ваших покликаних, що небагато-хто мудрі за тілом, небагато-хто сильні, небагато-хто шляхетні. Але Бог вибрав немудре світу, щоб засоромити мудрих, і немічне світу Бог вибрав, щоб засоромити сильне, і простих світу, і погорджених, і незначних вибрав Бог, щоб значне знівечити, так щоб не хвалилося перед Богом жодне тіло.» (1Кор.1, 26-31) Христос навчав: «Ісус же сказав Своїм учням: Поправді кажу вам, що багатому тяжко увійти в Царство Небесне» (Мт.19,16)
4. «Споконвіку було Слово, а Слово в Бога було, і Бог було Слово. Воно в Бога було споконвіку. Усе через Нього повстало, і ніщо, що повстало, не повстало без Нього. І Слово сталося тілом, і перебувало між нами, повне благодаті та правди, і ми бачили славу Його, славу як Однородженого від Отця» (Ів. 1, 1-3)
Сталося велике чудо, на яке навіть Ангели дивилися з подивом: Слово сталося тілом. Власне Син Божий був народжений від Отця, ще перше всякого творива, тобто Марії тоді ще не було. «Дякуючи Отцеві, що визволив нас із влади темряви й переставив нас до Царства Свого улюбленого Сина, в Якому маємо відкуплення та прощення гріхів. Він є образ невидимого Бога, роджений перш усякого творива. Бо то Ним створено все на небі й на землі, видиме й невидиме, чи то престоли, чи то господства, чи то влади, чи то начальства, усе через Нього й для Нього створено!» (Кол.1,12-15)
Слухати інші програми