Катехиза
Духовні читання
Слово на кожен день
Літургія годин (Бревіарій)
Розарій
Катехиза
Католицька енциклопедія
Духовні читання
Катехиза
Меса
Розарій
Коронка до Божого Милосердя
Святий дня
Молитва
Дитяча катехиза
Голос народу, голос Божий
Меса
Гіркі жалі
Дитяча катехиза
Святий дня
В передачі "Історичні діалоги" до нас завітала Марта Дичок, професор університету Західного Онтаріо, Канада. Говорили про суспільні зміни протягом 23 роки української незалежності та 6 останніх місяців Майдану. Марта приїздить в Україну щороку з 1990 року, вона стверджує, що за 6 шість місяців свідомість українців змінилася чи не більше, ніж за роки існування держави. Також заторкнули питання стереотипів в західному суспільстві і науці щодо українців Вони сформувалися і утримуються через домінуючий погляд на Україну крізь призму російської історіографії.
Чому сили АТО дозволили терористам пройти 110 км від Слов'янська до Донецька? Трагедія 100 тис Слов'янська ніщо в порівнянні з гуманітарною катастрофою, яка можлива в Донецьку? Чи маємо ми "почути Донбас"? Про що мовчить Аваков та інші високопосадовці? Істерика facebook "всё пропало і нас зливають".
Про це з журналістом Віталієм Гайдукевичем.
В передачі "Точка віділку" з професором, доктором філософських наук, релігієзнавцем, дослідником православ'я Олександром Саганом говорили про співвідношення боротьби ідентичностей в українському православ'ї та національну безпеку. На думку дослідника УПЦ МП служить РФ. Чому? Слухайте - дізнаєтесь.
Вертаючись з Риму на Русь в грудні 1595 року, єпископ Брестський і Володимирський Іпатій Потій чітко усвідомлював дві речі. По-перше, підписана ним унія з Римом була радше синицею в руках ніж журавлем в небі: не вийшло в нього з Папою Римським ані оновлення Флорентійської Унії, ані урочистого примирення. З одного боку, Потій був лише єпископом, і говорити з римським патріархом на рівних не міг. З іншого – після Реформації в Римі не були схильні йти на будь-які компроміси. Повернення блудних овець до єдиного пастиря – говорити інакше в ті часи релігійного розбрату, коли половина Європи вважала Папу антихристом, Рим просто не міг. Та й для Київської православної митрополії теперішній статус був значно кращий, як вважав Потій, ніж попередній – принаймні, Папа був не з тих хто за хабара поставить підпис на будь-якій грамоті.
Іпатій Потій став єпископом Брестським і Володимирським в неспокійний час. Православна церква на українських землях страждала і від утисків з боку магнатів та зухвальства латинського духовенства, і один з головних акул пера католицької Польщі, єзуїт Петро Скарга, з виглядом старшого брата радив християнам східного обряду приєднатись до Риму і перейняти східний обряд як більш досконалий. Протестанти глузували з візантійських традицій, «людських вигадок», котрими православна церква обросла немов корабель ракушками. І всі ці закиди доходили до вух головного мецената і добродія руського-українського православ'я – князя Василя-Констянтина Острозького. Отже, цей великий мрійник, котрий прислухався і до католицьких, і до протестантських аргументів, вирішив здійснити в церкві глобальні реформи і тим самим врятувати православ'я. Більш того, у внутрішніх православних справах давно вже назріла революційна ситуація, коли верхи не хотіли, а низи не могли.