Про особливості методу Монтессорі розповідає заступниця директора з навально-виховної роботи, вчителька біології та екології салезіянського ліцею "
ВСЕСВІТ" Антоніна Станішевська, м. Житомир.
Радянська система освіти походить від Прусської. Коли робітників, які працювали на заводах, потрібно було швидко
навчити читати та писати. Однолітки збиралися в класи де уроки тривали 45 хвилин, а потім перерва. Класова система освіти копіювала цех, де учні - це робітники, а вчитель - це майстер, який керує процесом та знає, що та кому потрібно робити. Це було актуально для того періоду та умов.
Але тут не враховувалися
потреби людини та її вік. Так слабші випадали з процесу та не розвивалися різносторонньо. Такий підхід вигідний для систем, які хочуть керувати людьми.
Кожна людина від народження, має своє
призначення та місце в суспільстві.
Методика Монтесорі приділяє увагу розвитку особистих якостей дитини та
розкриття її місії. Ми даємо можливість дитині практикувати
навички самообслуговування, турботи про себе та один про одного.
Наприклад, коли дитина неспокійна то ми їй даємо завдання пов'язані з переливанням води, що дуже заспокоює її. Також
педагог враховує контроль помилок. Коли дитина помилилася, наприклад, розлила воду, то вчитель дає ганчірку, щоб вона прибрала. Дитину не сварять.
Серед іншого, бов'язковими є уроки тиші та уроки миру де діти, які посварилися сідають за столик де спілкуються допоки не досягнуть примирення. Ось такими малими кроками діти навчаються комунікувати із собою та іншими.
Заступниця директора з навально-виховної роботи, вчителька біології та екології салезіянського ліцею "ВСЕСВІТ" Антоніна Станішевська, м. Житомир.
Слухати інші програми: