Друга програма із циклу розмов про участь мирян у житті Церкви. Цього разу ми повернемося до витоків де дізнаємося про фінансові стосунки у Старому та Новому Завітах. Дослідимо, що таке десятина в соціальному та в релігійному значеннях і як підтримували Церкву перші християни? Ведуча програми - Олеся Шніцер.
На запитання відповідає теолог-бібліст, священник Львівської архидієцезії Римо-Католицької Церкви, викладач біблійних дисциплін в інституті Святого Томи Авінського , автор книги "Світ Біблії: подорож батьківщиною Ісуса Христа", отець Володимир Кусьнєж.
Програма Modus Vivendi реалізовується спільно Християнською Службою Порятунку та Радіо марія.
В одній популярній книзі про управління фінансами написано: "У Біблії міститься лизько 500 віршів про молитву, бл. 500 віршів про віру та понад 2350 віршів де мова йде про гроші та майно. Господь так багато уваги приділив питанню фінансів, тому що хотів, щоб ми знали Його погляди на цю не просту сферу нашого життя". Отже, чи є Богу діло до грошей? Чи можемо ми сприймати вірші в Біблії про фінанси чи майно, як посібник з управління фінансами?
"Мені цікаво хто рахував та які критерії підрахунку цитат про молитву, віру та фінанси? Я не погоджуюся із таким твердженням, адже Ісус Христос не говорив багато про фінанси. Ба більше, на мою думку Біблія НЕ Є посібником з бізнесу, астрономії чи біології. Вона навіть не є підручником з морального богослов'я. Багатьом здається, що просто відкриєш книгу і вже знаєш як себе вести - ні. Не можна стверджувати, що Святе Письмо є підручником для управління будь якої сфери нашого життя. Така думка призводить до матеріалізму", - розповідає отець Володимир Кусьнєж.
- Ісус коли говорив про фінанси, то мав на увазі відношення людини до Царства Божого. У своїх притчах Він казав, що людині варто ставитися до Бога, як відповідальний робітник до суворого господаря. Ісус навіть стверджує, що легше верблюду перейти вушко голки, аніж багатому увійти в Царство Боже.
"Кожен християнин є маленьким механізмом у великій справі Божого Царства, і його індивідуальна дія є незамінною", - брат-капуцин Збігнєв Савчук (м. Красилів).
"Часто ми стаємо заручниками ілюзії. Пекло - це остаточний стан відділення від Божої любові та життя", - отець Григорій Рогацький (згромадження Воплоченого Слова, УГКЦ, м. Івано-Франківськ).
Це примітивна спроба взяти під контроль невідоме. Людина ніби каже собі: «Я можу вплинути на сили, над якими ніхто не панує». І саме це - головна спокуса. Бо замість того, щоб покластися на Бога, вона прагне панувати над духовним світом", - брат-францисканець Микола Орач, Парафія Преображення Господнього, м. Бориспіль.
«Глибокий ентузіазм святого Франциска привабив інших братів, які прагнули йти його шляхом: проголошувати Євангеліє та відновлювати храми», - брат-францисканець Віктор Дешук.
Про паломницьку подорож Каміно де Сантьяго (Шлях Святого Якова) розповідає сестра Тетяна Богославець зі Згромадження Сестер Служниць Святого Духа (м. Бориспіль).