Чи може одна людина створити тоталітарну систему? - запитує о. Матвій Стибурський на початку своєї катехизи про гріхи занедбання та чужі гріхи.
Звичайно, що одній людині це не під силу. У цьому беруть участь багато осіб, хоча не всі мають однакову відповідальність. Одні використовують усі свої знання і обдарування для цього, а інші просто виконують чужі команди. Деякі допомагають фінансово. Однак більшість людей намагаються не втручатися, щоб зберегти посаду, родину, мати усе потрібне для життя. Чи це правильна поведінка?
Свята Церква навчає, що крім гріхів, згаданих в Декалозі, існують ще гріхи занедбання та чужі гріхи.
У Посланні Якова ми читаємо: "Хто, отже, знає добро чинити, а не чинить, - гріх тому! (4,17). У цьому полягає суть гріха занедбання. Людина не робить зла, але і не помножує добра, не вдосконалюється.
Священник і левіт з притчі про доброго самарянина не побили і не ограбували чужинця, вони просто йому не допомогли.
Слова Ісуса про Останній суд з Євангелія від Матея (25, 31-46) свідчать про те, що Господь буде судити нас за гріхи занедбання: не нагодували голодного, не напоїли спраглого, не відвідали хворого...
Коли ми мовчимо на гріх, який роблять інші, коли наказуємо комусь чинити зло, спонукаємо, радимо чи дозволяємо на гріх, а також коли ми самі допомагаємо чинити злі вчинки, хвалимо, боронимо і не караємо за погані вчинки, приміром, наших дітей чи учнів, ми самі приймаємо участь у цих гріхах. Такі гріхи називаємо чужими, оскільки ми не робимо їх особисто, а опосередковано.
Одним словом, коли ми закриваємо очі на гріхи інших і коли ми не робимо те добро, яке можемо зробити, ми грішимо. Своєю пасивністю ми докладаємо цеглини в будівлю великої стіни - структури гріха, корупції, тоталітарної системи, рабами якої ми поступово стаємо.
Ця катехиза присвячена підготовці до Різдва. Катехит наголошує на важливості збільшити молитву, особливо молитву Розарію: "Коли ти молишся Розарій, то сатана чує свист і втрачає орієнтир". За словами отця Збігнєва, так радить екзорцист. Далі катехит додає, що цей час призначений для пошуків Бога, для того, щоб Йому скеровувати свої запитання. Священник також застерігає від вживання алкоголю та об'їдання.
“У спільноті діє Святий Дух, і Його дія неймовірна”, - ділиться своїм досвідом приналежності до Неокатехуменальної спільноти Андрій Жаріков, волонтер Радіо Марія.
У катехизі про дві руки Бога отець Матвій Стибурський розповідає про Боже батьківство та материнство, пояснює, як ці риси ми маємо наслідувати у відношенні до себе та ближніх.
До уваги слухачів нова катехиза отця Віталія Козака. Це третя програма, де священник говорить про дружбу людини та Бога. В цьому циклі катехит навчає через призму досвіду святої Терези від Ісуса. Під час програми звучать думки святої Терези, які вона залишила у своїх творах.
Духовний отець семінарії у Ворзелі, Григорій Рассоленко, про важливість повернення людини до свого серця як центру життя. Роздуми в контексті четвертої енцикліки Папи Франциска "Dilexit nos".