В катехезі з отцем Петром Балогом говоримо про Халкідонський собор 451 р. і розбираємо визначення віри Халкідонського собору, саме в христологічній частині
Халкідо́нський собо́р — четвертий Вселенський собор, скликаний за проханням римського імператора Маркіана та за згоди папи Лева I в Халкідоні (сучасний Кадикой, район Стамбула) у 451 році, з приводу єресі Євтихія — монофізитства. Євтихій навчав, що у Христі лише одна природа — божественна, а не подвійна (божественна та людська) і таким чином на хресті страждав не богочоловік, а сам Бог.
Отже, текст визначення віри Халкідонського собору, саме в христологічній частині, звучить так:
"Йдучи за святими отцями, ми всі однодумно вчимо сповідувати єдинородного і одного, і того Самого Сина, Господа нашого Ісуса Христа, досконалого в Божестві та досконалого в людинності; істинного Бога та істинну людину, котра складається з розумної душі та тіла, Єдиносущного Отцю щодо Божества і Єдиносущного нам, щодо людинності, у всьому подібного нам, крім гріха; перед віками народженого з Отця щодо Божества, в останніх же часах народженого ради нас і ради нашого спасіння з Марії Діви Богородиці щодо людинності; одного й того Самого Христа Господа - Сина Єдинородного ми повинні визнавати в двох природах: без змішання, без зміни, без поділу, без розз'єднання. Ніколи не була знищена єдністю різниця між природами, але були збережені характерні особливості обох природ, які зійшлися в одній особі та в одній іпостасі. Не можна ділити чи роз'єднувати Його на дві особи, тому що є один і той самий Єдиний Христос - Єдинородний Син, Бог Слово і Господь Ісус Христос згідно з тим, що колись пророки про Нього говорили і Сам Ісус Христос нас повчив і символ отців нам передав".
Цей текст став синтезом цілої Христології.
Це третя серія катехиз, присвячених роздумам святої Терези Бенедикти від Хреста (Едити Штайн), де отець Віталій Козак переказує її бачення людської особи. Свята Тереза Бенедикта заглиблюється у це питання як філософ і каже: "Людина - це не просто "я" - особистість у психологічному значенні. Людина - це таємниця, особа, єдина, неповторна і неперевершена".
"Як Петро йшов по воді, поки дивився на Ісуса, так і ми тримаємося на плаву, коли наш погляд спрямований на Воскреслого". Як жити Воскресінням Христовим розповідає вікарій парафії Успіння Пресвятої Діви Марії отець
Андрій Педай (м. Київ).
У продовження циклу катехиз, присвячених історії Церкви, о.Олег Жарук, ректор Інституту богословських наук Непорочної Діви Марії, підіймає тему переслідування християн і переносить нас до першого століття історії Церкви.
"Найчастіше зцілення душі йде перед звільненням від злих духів", - душпастир парафії Святого Йосифа (м. Дніпро), брат-капуцин
Юрій Зелінський. Серія катехиз про дари сили.
Сьогодні можемо почути: "Що з того, що ти ходиш до церкви?" Отець Тарас Фітьо, душпастир УГКЦ в Австрії, м. Клагенфурт, дає поради, як можна заохотити свого партнера в подружжі до живої віри в Бога.