Навернення Климента Олександрійського відбулося у зрілому віці після зустрічі з грецьким християнським філософом Пантеном.
Климент Олександрійський до VI століття вшановувався Католицькою Церквою, як
реформатор. Вже пізніше його почали часто цитувати протестантські апологети вириваючи із контексту цитати формуючи на них своє вчення. Тому Католицька Церква почала менше цитувати Климента Олександрійського аж до ХХ століття, - розповідає
отець Олег Кіндій.
Він добре знав грецьку мову, культуру та язичницькі традиції. Міг пояснити слухачам, що вершиною спасіння є Христос, що через Його проповідь ми маємо повноту знань. У своїх творах Климент стверджував, що кожна людина, через
дар хрещення, має глибинний зв'язок з Богом та
стає Царським Священством. На ці тези опиралися часто
протестанти після VI століття вириваючи їх із контексту творів автора. Доходило до думки нівелювати інститут священства. Але Климент у своїх творах визнавав єднання усіх християн в єдину Католицьку Церкву. Климент був представником ранньохристиянської течії, що відстоювала важливість церковної ієрархії.
Климент Олександрійський у своїх творах демонструє широке бачення Церкви в світі де він жив. Його великий учень
Оріген створює перші синтези катехизмів де відображено
вчення Церкви.
Климент пише, що ми маємо працювати в такий спосіб, щоб усі мали змогу бути наверненими та долученими до Церкви Христової.
До нашого часу дійшли твори Климента Олександрійського "Запрошення" де він звертається до людей інших релігій навернутися до Христа та "Педагог" де він пише про
формування християнського характеру та відмову від шкідливих рис, звичок. Третій відомий твір Климента "
Стромати". Тут автор пробує трансформувати місцеву культуру Єгипту.
Священник Церкви Володимира та Ольги (м. Львів), викладач богослов'я в Українському Католицькому Університеті, отець Олег Кіндій
Слухати програми про життя святих
Святий ЄронімАфанасій ОлександрійськийСвятий Макарій ВеликийСвята Меланія МолодшаСвятий Андрій КритськийСвятий Іван Золотоустий