Слухати Радіо

Зараз в ефірі

05:00

Молитва

В ефірі

Дитяча катехиза

06:20

Голос народу, голос Божий

07:00

Меса

07:40

Дитяча катехиза

08:00

Святий дня

08:10

Житія святих

08:15

Слово на кожен день

09:00

Молитовна лінія

10:00

Розарій

10:30

У ваших намірах

11:00

Житія святих

11:20

Катехиза

12:00

Ангел Господній

12:20

Хресна Дорога

13:00

Св.Літургія з храму Успіння Пресвятої Богородиці (Страдч)

14:00

Денний ефір

15:00

Коронка до Божого Милосердя

15:40

Дитяча катехиза

16:00

Катехиза

Який зв'язок між іудейською та християнською Пасхою? Розповідає отець Володимир Куснєж

Про зв'язок між іудейською та християнською Пасхою розповідає теолог-бібліст, священник Львівської архидієцезії Римо-Католицької Церкви, викладач біблійних дисциплін в інституті Святого Томи Аквінського, автор книги "Світ Біблії: подорож батьківщиною Ісуса Христа", отець Володимир Кусьнєж.
Як євреї святкували та святкують сьогодні Пасху?
Це свято, у Старому Завіті, коли читаємо тексти, тісно пов'язане зі святом Опрісноків, що тривало 7 днів після Пасхи. А Пасха відбувалася в ніч між 14 та 15 днем місяця Нісана. В цей час з'являвся новий місяць, оскільки фаза зміни місяця тривала 28 днів то 14 нісана - це повня. Саме повні очікували євреї щоб святкувати Пасху. І християни помічають, що саме на Єврейську Пасху ми завжди споглядаємо повню, - розповідає отець Володимир Кусьнєж.

Пасха і Опрісноки - це два стародавні свята у євреїв коріння яких сягає доісторичних часів та привязані до ритму природи, як і свято Врожаю. 

На Пасху забивали ягня та обмазували кров'ю одвірки - це свято дуже архаїчне та символізує боротьбу зі злом та пошестю. А свято Опрісноків повязане із викиданням старої зернової закваски. Коли зібрали перший врожай то викидали старі дріжжі на знак переміни - зима відступає і приходить весна. Спостерігаємо подібну символіку і в багатьох інших народів. У цих символізмах ми бачимо откровення Боже, який творить їхню історію.

Переживши вихід з Єгипту та вхід у Обітовану землю Євреї доповнювали ці свята новим змістом, в який вкладали зміст переходу Червоного моря, тобто порятунку. Так само, як із Християнським Різдвом - ця дата, 25 грудня, пов'язана із днем зимового сонцестояння і молода Церква вибрала саме цей день, як День народження Ісуса Христа, що символізував перемогу світла над темрявою. Зауважу, що дату народження Ісуса точно ніхто не знає. Тобто, тут відбувається накладання нового змісту на старі традиції з урахуванням сільськогосподарського календаря.

Теолог-бібліст, священник Львівської архидієцезії Римо-Католицької Церкви, викладач біблійних дисциплін в інституті Святого Томи Аквінського, автор книги "Світ Біблії: подорож батьківщиною Ісуса Христа", отець Володимир Кусьнєж.

Слухати інші програми
"Бог ніколи вас не покине, навіть якщо усі від вас відвернулися", - о.Віталій Козак

"Бог ніколи вас не покине, навіть якщо усі від вас відвернулися", - о.Віталій Козак

Катехеза отця Віталія Козака з циклу "Молитва - як історія дружби". Пригадуємо, що автор говорить про духовний досвід та життя святої Терези від Ісуса. 
Стратегія царства темряви, - катехиза отця Романа Братковського (YouTube)

Стратегія царства темряви, - катехиза отця Романа Братковського (YouTube)

У катехизі під назвою “Стратегія Царства темряви” о. Роман Братковський розповідає про відвічного ворога Божого, невидимого, але реального.
Дарвін мав рацію?

Дарвін мав рацію?

Отець Артур Сподар наводить різні теорії виникнення  всесвіту і пояснює як до них ставиться Церква.
Святий Петро Хризолог

Святий Петро Хризолог

Про історію життя святого Петра Хризолога розповідає священник парафії Володимира та Ольги УГКЦ, викладач богослов'я в Українському Католицькому Університеті (м. Львів) отець Олег Кіндій.
Весь світ зранений гріхом, і влада також не є винятком - катехеза о.Олександра Могильного

Весь світ зранений гріхом, і влада також не є винятком - катехеза о.Олександра Могильного

Мудреці прийшли до Вифлеєму, щоб побачити новонародженого Царя — Ісуса Христа** (пор. Мт. 2:1–2). Влада в нашому житті є тим простором, через який Бог об’являється нам. Це місце, де ми пізнаємо істину, оцінюємо ситуації та зустрічаємо світло Божої присутності.