Слухати Радіо

Зараз в ефірі

13:00

Літургія Східний обряд

В ефірі

Пісня Перемоги

15:00

Коронка до Божого Милосердя

15:10

Молитовна лінія

15:40

Дитяча катехиза

16:00

Обережно, магія!

16:45

Дитяча молитва

17:00

Дитяча катехиза

17:15

Розарій

17:45

Літургія годин (Бревіарій)

18:00

Св.Літургія з костелу св. Станіслава єпископа та мученика (Городок)

19:00

Молитовна лінія

20:00

Заклик до Бердичівської Богородиці (Наживо)

21:00

Вечірній ефір

22:00

Катехиза

22:40

Житія святих

23:00

Акафист

23:40

Святий дня

23:50

Літургія годин (Бревіарій)

00:00

Катехиза

Святий Йоан Ліствичник та повчання про зцілення від наслідків гріха

Створено: 2024-03-26
Передача: Катехиза
Про одного із найбільших подвижників Церкви - Йоана Ліствичника - розповідає священник парафії Володимира та Ольги УГКЦ, викладач богослов'я в Українському Католицькому Університеті (м. Львів), отець Олег Кіндій.


"Правильно обрана міра - основа нашого духовного подвигу", - навчає святий Йоаан Ліствичник.

30 березня ми вшановуємо пам'ять Святого Йоана Ліствичника. Про життя цього святого збереглося мало інформації, проте його вшановують в усіх християнських церквах. Відомо, що він подорожував багатьма монастирями, але зупинився у Синайському - шанованому серед юдеїв та християн. Коли Іван зайшов у монастир то зрозумів, що хоче в ньому залишитися. Згодом, він стає настоятелем та опікується монастирем протягом 40 років. Отже, перебуваючи в тиші та молитві, святий залишив після себе настанови "Духовна ліствиця", що й сьогодні не втрачають актуальності в усьому світі. 

Твір "Духовна ліствиця" чітко структурований та відображає сходження людини на небо, що складається з 3 етапів:

1. Очищення, навернення та переосмислення свого життя, що полягає в добровільному прийнятті душею Доброї новини;

2. Пізнання людиною себе та Бога зі Святого Письма. Тут йдеться про важливість дослідження Слова Божого, що просвітлює та дає людині вказівки;

3. Єднання з Богом у Пресвятій Євхаристії.
Повчання Івана Ліствичника про боротьбу з духом гніву:

1. Гнів - це сокрита ненависть, злопам'ятність, бажання зробити зло тому, хто образив. Запальність - це миттєвий шал серця. Смуток - неприємне, прикре почуття, що засіло в душі. Знавіснілість - поверження доброго устрою душі і осоромлення її.

2. Дехто не зважає на свою схильність до дратівливости та гніву, не дбає про зцілення од цієї пристрасти, хоча Премудрий сказав: Несправедливого гнів - невиправдальний, бо в запалі його гніву - його погибель (Сир. 1:22).

3. Гнів, подібно до швидкого руху жорна, за одну мить може знищити душевної пшениці й плоду більше, ніж щось інше за цілий день. Тому мусимо бути прискіпливо уважними до себе. Гнів, як полум'я, роздмухане сильним вітром, скоріше, ніж повільний огонь, спалює і нищить душевну ниву.

4. Безгнівність - це ненаситне бажання зневаг на противагу марнославству, що безмірно прагне похвал. Безгнівність - перемога над природою, здобута важким трудом, працею над собою і нечутливістю до образ.

5. Лагідність - це непорушний стан душі як до зневаг, так і до похвал.

6. Початком безгнівности є мовчання уст при обуренні серця; середина - мовчання помислів при легкому замішанні душі; а кінець - непорушна тиша серця, спокій душі при подуві нечистих вітрів.

7. Як потік води гасить вогонь, так і сльози істинного плачу погасять усякий пломінь гніву й сердитости.

8. Як з появою світла розсівається тьма, так від пахощів смирення щезає усяке засмучення і гнів.

9. Каяття і гнів - несумісні між собою, тому що звернення до Бога потребує великого смирення людини, а гнів є знаком високої думки про себе.

10. Якщо межа крайньої лагідности - в тому, щоб мирно і з любов'ю ставитися навіть до того, хто дратує нас; то, без сумніву, межею крайньої гнівливости є наодинці, словами й рухами, воювати з тим, хто образив нас.

11. Якщо Дух Святий є миром душі, а гнів - замішанням серця, то ніщо так не перешкоджає Святому Духові перебувати в нас, як роз'ятруваний гнів.


Священник парафії  Володимира та Ольги УГКЦ, викладач богослов'я в Українському Католицькому Університеті (м. Львів), отець Олег Кіндій.

Слухати інші програми





Як добре використати час Адвенту? - відповідає брат Збігнєв Савчук

Як добре використати час Адвенту? - відповідає брат Збігнєв Савчук

Ця катехиза присвячена підготовці до Різдва. Катехит наголошує на важливості збільшити молитву, особливо молитву Розарію: "Коли ти молишся Розарій, то сатана чує свист і втрачає орієнтир". За словами отця Збігнєва, так радить екзорцист. Далі катехит додає, що цей час призначений для пошуків Бога, для того, щоб Йому скеровувати свої запитання. Священник також застерігає від вживання алкоголю та об'їдання.
З Колумбії з любов'ю: Янко Пеньяфорт про українську спадщину, покликання та Радіо Марія

З Колумбії з любов'ю: Янко Пеньяфорт про українську спадщину, покликання та Радіо Марія

"Радіо Марія" завжди повертає мене в дитинство і нагадує про мою бабусю в Колумбії. Вона щоранку слухала свою улюблену радіохвилю", — розповів Янко Пеньяфорт, фронтмен гурту "Лос Янковерс", колумбієць з українським корінням.
Дві руки Бога: батьківська і материнська

Дві руки Бога: батьківська і материнська

У катехизі про дві руки Бога отець Матвій Стибурський розповідає про Боже батьківство та материнство, пояснює, як ці риси ми маємо наслідувати у відношенні до себе та ближніх. 
"Дружба з Богом відкриває людині сенс життя", - о. Віталій Козак

"Дружба з Богом відкриває людині сенс життя", - о. Віталій Козак

До уваги слухачів нова катехиза отця Віталія Козака. Це третя програма, де священник говорить про дружбу людини та Бога. В цьому циклі катехит навчає через призму досвіду святої Терези від Ісуса. Під час програми звучать думки святої Терези, які вона залишила у своїх творах.
"Антисерце - це суспільство де панує нарцисизм та самореференція", - Папа Франциск

"Антисерце - це суспільство де панує нарцисизм та самореференція", - Папа Франциск

Духовний отець семінарії у Ворзелі, Григорій Рассоленко, про важливість повернення людини до свого серця як центру життя. Роздуми в контексті четвертої енцикліки Папи Франциска "Dilexit nos".