Бо ввесь Закон в однім слові міститься: Люби свого ближнього, як самого себе! Коли ж ви гризете та їсте один одного, то глядіть, щоб не знищили ви один одного! І кажу: ходіть за духом, і не вчините пожадливости тіла, бо тіло бажає противного духові, а дух противного тілу, і супротивні вони один одному, щоб ви чинили не те, чого хочете. Галатів 5: 14-17
Якщо дивитися на своє буття з перспективи життя вічного, то спосіб вираження моїх слів буде відбуватися з повагою до іншої людини. Навіть Христос, у складних ситуаціях, повчав не принижуючи інших. Наприклад, апостолу Петру Він сказав: "Відійди від Мене, сатано!" Але це не збило майбутнього Папу Римського з його дороги покликання; він не образився, а продовжив крокувати за Христом. Петро бачив, що Вчитель не відкидав жодної людини, яка до Нього зверталася, і був милосердним до них.
Учинки тіла явні, то є: перелюб, нечистість, розпуста, ідолослуження, чари, ворожнечі, сварка, заздрість, гнів, суперечки, незгоди, єресі, завидки,
п’янство, гулянки й подібне до цього. Я про це попереджую вас, як і
попереджав був, що хто чинить таке, не вспадкують вони Царства Божого! Галатів 5:19-21
Досліджувати діла тіла важливо через призму вічності. Часто, люди намагаються знайти дефекти в інших, забуваючи, що й самі помиляються.
А плід духа: любов, радість, мир, довготерпіння, добрість, милосердя, віра, лагідність, здержливість: Закону нема на таких! А ті, що Христові Ісусові, розп’яли вони тіло з пожадливостями та з похотями. Коли духом живемо, то й духом ходімо! Не будьмо чванливі, не дражнімо один одного, не завидуймо один одному! Галатів 5: 22-26
Осягнути плоди духа ми можемо через постійне дослідження Слова Божого та перебування в спільноті. Саме в Церкві ми спілкуємося з іншими, отримуємо втіху та силу протистояти своїм пожадливостям. Жоден не залишиться з пустими руками після Літургії.
Навіть в умовах пригніченості, я приходжу до Бога в Євхаристії та отримую сили жити. Важливо звертати увагу на себе та свої гріхи - це призведе до Таїнства сповіді. Так ми можемо практикувати чистоту ока та отримаємо підтримку.
На сповіді, рекомендую називати гріх, що вчинили, по імені. Ми маємо схильність узагальнювати та ховаємося від конкретики, але краще для очищення та звільнення бути правдивим щодо себе.
Брат-францисканець Микола Орач. Парафія Преображення Господнього м. Бориспіль.
Слухати інші програми: